
Reformu regulativa teretnog saobraćaja promovisale su bogatije članice EU, uključujući Francusku i Holandiju. Siromašnije članice EU žele da imaju korist tako što svoje usluge nude po nižim cenama.
Većina članica EU saglasila se u decembru prošle godine sa reformama saobraćajnog sektora, uključujući pravo kamiondžija zaposlenih u inostranstvu da se kući vrate svake tri do četiri sedmice, da sedmični odmor moraju provesti izvan vozila, a ne na parkinzima, da poslodavci moraju snositi troškove smeštaja.
Prema novim pravilima, kamioni koji su u međunarodnom saobraćaju moraju da se vraćaju u sedišta kompanije svakih osam sedmica, a taj potez je osmišljen u sklopu borbe protiv prakse da se transportne kompanije registruju u zemljama sa nižim porezima, a da odatle uopšte ne posluju, prenosi Radio Slobodna Evropa.
Međutim, Bugarska, Rumunija, Poljska, Mađarska, Letonija, Litvanija, Estonija, Malta i Kipar su protiv toga. Ove zemlje traže izmene novih regulativa, o kojima će se raspravljati u narednim mesecima u Evropskom parlamentu.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.