Jorgos Djakofotakis: Iste mere za Grke i turiste 1Foto: EPA-EFE/ DIMITRIS TOSIDIS

U susret predstojećoj turističkoj sezoni, grčki ambasador u Srbiji Jorgos Djakofotakis otkriva šta očekuje posetioce iz Srbije koji imaju nameru da odmor provedu u Grčkoj.

* Kakvi će za građane Srbije biti uslovi za ulazak u Grčku tokom letnje sezone?

– Kao što je poznato, grčki ministar turizma Haris Teoharis je nedavno posetio Beograd, gde je imao važne sastanke sa svojom koleginicom, ministarkom Tatjanom Matić, i drugim zvaničnicima i predstavnicima industrije turizma. Ministri su potpisali zajedničku izjavu o saradnji tokom i nakon pandemije virusa korona. Prema zvaničnim najavama, turistička sezona u Grčkoj počeće 14. maja. Građanima Srbije dozvoljeno je da u Grčku ulaze ranije, od 19. aprila. Grčka će dozvoljavati ulazak turistima koji su ili vakcinisani protiv kovida 19, ili su se oporavili od virusa, ili imaju negativan test. Osim toga, svako po dolasku u zemlju može potencijalno da bude podvrgnut nasumičnom testiranju po algoritamskom sistemu EVA.

Jorgos Djakofotakis: Iste mere za Grke i turiste 2
Jorgos Djakofotakis

* Kakve restriktivne mere možemo da očekujemo na plažama, u restoranima i na javnim mestima uopšte?

– Na početku pandemije, grčka vlada je uspostavila zdravstvene protokole, koji su uspešno primenjivani. Na osnovu lekcija koje smo naučili, ove godine smo kreirali mapu za otvaranje turističke sezone. Naši zdravstveni protokoli će biti redovno ažurirani. Naravno, podrazumeva se da će svi turisti biti obavezni da poštuju pravila koja se odnose i na građane Grčke bez izuzetaka. Održavanje distance i nošenje maski su neka od njih.

* Koliku je štetu zbog pandemije pretrpeo turistički sektor u Grčkoj?

– Bez sumnje, prošle godine smo doživeli teške gubitke u prihodima od turizma. U odgovor na to, grčka vlada je usvojila mere za finansijsku bezbednost kao podršku profesionalcima i firmama u industriji turizma. Međutim, usuđujemo se da kažemo da je 2020. bila dobra godina u smislu reputacije. Pod nezapamćenim okolnostima, turizam u Grčkoj je uspeo da postigne tri značajna cilja: prvo, turističko tržište je Grčkoj dalo glas poverenja. Drugo, brend imena zemlje i njena dobra reputacija, koja je formirana tokom prvog talasa pandemije, ne samo da su održani, već su i ojačali tokom turističke sezone. I treće, zdravstveni protokoli su primenjivani na način koji je za primer.

* Šta očekujete od ovogodišnje turističke sezone?

– Naš moto za ovu turističku sezonu je Sve što želite je Grčka i želimo da svi oni koji putuju u Grčku ove godine u potpunosti uživaju u svom boravku. Uvereni smo da će 2021. biti mnogo bolja godina nego prethodna. Od prošle godine stekli smo mnogo iskustva i sada smo mnogo bolje opremljeni u smislu znanja i sredstava. Naši prijatelji iz Srbije mogu da budu uvereni da će moći bezbedno da uživaju u svom odmoru u Grčkoj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari