Međusobne optužbe za neuspešno spajanje Fiat Krajslera i Renoa 1Foto: EPA-EFE/LAWRENCE LOOI UK & IRELAND OUT

Povlačenje ponude italijanske kompanije Fiat Krajsler (FCA) za spajanje s francuskim Renoom danas je uticalo na deonice kompanija, a one su se međusobno optužile za neuspešno stvaranje trećeg najvećeg svetskog proizvođača automobila.

Fiat je kao razlog povlačenja ponude naveo „političke uslove u Francuskoj“.

Uslovi francuske vlade za konačni sporazum bili su da se spajanje završi kao deo postojećeg saveza između Renoa i Nisana, da se sačuvaju francuski poslovi i fabrike, da se stvori uprava koja će poštovati ravnotežu između Renoa i Fiat Krajslera i da se osigura učešće u inicijativi Nemačke za električne baterije.

„Ispunjena su tri uslova, ali Nisanov pristanak za spajanje ostao je nerešeno pitanje“, izjavio je francuski ministar finansija Bruno Le Mer.

Kompanija Fiat Krajsler ostaje uverena u kvalitet predloga koji je dobro prihvaćen na tržištima i u industriji i koji bi doneo dobrobit svim stranama.

„Međutim, postalo je jasno da trenutno ne postoje politički uslovi u Francuskoj da bi se ovakva saradnja produžila. FCA će nastaviti da ispunjava svoje obaveze kroz implementaciju svoje nezavisne strategije“, navodi se u izjavi.

Francuski ministar bio je direktniji, rekavši da je Fiat Krajsler kriv za propadanje spajanja, stavljajući „veliki pritisak“ na Reno da brzo prihvati ponudu ili da je napusti.

Fiat Krajsler nije odgovarao na optužbe francuske vlade, a Nisan je odbio da komentariše trenutnu situaciju.

Do odustajanja Fiat Krajslera je došlo nakon saopštenja Renoa da je uprava te firme odložila glasanje o spajanju na zahtev francuske vlade.

Francuska vlada, koja je najveći deoničar Renoa, zatražila je još pet dana da razmotri dogovor i dobije podršku od Nisana, dugogodišnjeg japanskog partnera.

Spajanjem bi se stvorila kompanija vredna skoro 40 milijardi dolara, a da se pridružio i Nisan bila bi stvorena najveća svetska automobilska kompanija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari