Muke sa javnim prevozom u Rijeci zbog nedostatka vozača 1Foto: Screenshot HRT

Riječki „Autotrolej“ više ne može da pronađe dovoljan broj vozača autobusa zbog čega je izmenjen red vožnje i smanjen broj polazaka na gradskim linijama. Od juče se menja i prigradski red vožnje.

Novi red vožnje je stupio na snagu, proređeni su polasci autobusa, neke linije su objedinjene, a zadržan je onaj frekventan deo polazaka kada svi odlaze na posao, u školu i vraćaju se kućama. Sve se to događa zbog nedostatka vozača.

Kako su linije objedinjene, potrebno je duže vreme kako bi se obišao ceo prigradski deo i došlo do samog centra grada, pa se ljudi opravdano bune na društvenim mrežama, prenosi HRT.

– Vozni redovi su dogovoreni s jedinicama lokalne samouprave koji i učestvuju u subvencionisanju komunalnog društva. Otvoreni smo za razgovor, videćemo kako će novi red vožnje funkcionisati, ako postoji potreba neki polasci se mogu izmeniti, no ne mogu se vratiti svi polasci jer vozača nema – objasnila je Kristina Prljić, portparol Autotroleja.

– U ovom trenutku nam minimalno treba još 30 vozača uz 313 postojećih kako bi funkcionisali normalno. Otvaranje tržišta je razlog za nedostatak vozača, ljudi odlaze izvan granica Hrvatske u potrazi za boljim uslovima i boljim poslom i mi ne možemo da pariramo nekim evropskim državama i njihovom standardu – rekla je.

Kako bi stimulisali svoje vozače, iz Autotroleja naglašavaju da su potpisali aneks Kolektivnog ugovora za vozače kojima je sada povećan stimulativni deo plate, zaposleni su i penzioneri koji mogu da rade pola radnog vremena. Uskoro kreće školovanje, odnosno prekvalifikacija vozača, ima zainteresovanih i nadaju se da će bar malo uspeti da nadoknade deo vozača koji im nedostaje.

– Vozila su stara, prosek je 12,3 godina, reč je o vozilima koja imaju skoro milion kilometara, dobra vest je da nas u ovoj godini očekuje dolazak 22 nova vozila, a u idućoj 32, tako da ćemo obnoviti park s ukupno 54 nova vozila čime će starost voznog parka biti spuštena na prosek oko 6 godina. Sve će to barem delimično ublažiti neugodnosti koje su naši korisnici imali – naglasila je Prljić.

Što se tiče cena, Autotrolej već 10 godina nije podizao cene karata uprkos činjenici da su rasle i cene naftnih derivata i rezervnih delova. No, o povećanju cena, kažu, trenutno ne razmišljaju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari