Ruska organizacija: Promene letova zbog sankcija Moskvi dovele do povećanja emisije gasova 1Foto: EPA-EFE/WU HONG

Promene ruta i produženo vreme letenja zbog sankcija Rusiji doveli su do povećanja emisije gasova staklene bašte iz aviona za 25 odsto te ukoliko ruski vazdušni prostor ostane zatvoren duže vreme, onda se pošumljavanje mora značajno povećati, saopštila je organizacija Roslesinfog (Рослесинфорг) pri ruskom ministarstvu prirodnih resursa i ekologije.

„Promena ruta i povećanje vremena letenja aviona dovele su do povećanja emisija ugljen dioksida u vazduhu za 25 odsto. Trajanje letova širom sveta je poraslo sa 30 minuta na pet sati. Oko 400 letova koji su leteli iznad Rusije svakog meseca promenilo je svoje rute i povećalo vreme letenja“, navodi se u saopštenju.

Organizacija specijalizovana za integrisano rešavanje zadataka računovodstva šuma saopštila je da avio-prevoznici čine četiri odsto ukupnih emisija gasova svih vidova saobraćaja, prenosi TASS.

Smanjenje broja letova iznad Rusije ne može dovesti do smanjenja emisija i poboljšanja ekološke situacije. Ugljen-dioksid se postepeno distribuira po površini planete. Smanjenje letova u jednom delu planete, ali povećanje obima letova u drugom, podjednako će uticati na klimatsku situaciju u celini.

Svaki litar sagorelog avio goriva proizvodi više od 2,5 kg emisije ugljen-dioksida (CO2). Avioni za sat leta sagore 3.000 litara goriva. Odnosno, svaki dodatni sat leta povećava emisiju CO2 za 7,5 tona.

„Ako zamislimo da svaka od ovi letovi su postali najmanje sat vremena duži, tada će se u proseku količina emisije štetnih gasova jednog petosatnog leta povećavati za 25 odsto godišnje, odnosno za 2.7000 tona“, navodi ta organizacija.

To znači da je za neutralizaciju dodatnih količina emisija potrebno povećati izvore njegove apsorpcije. Neke zemlje su već preduzele niz mera za smanjenje broja i dužine letova, ali u nastaloj situaciji sve ove mere mogu da propadnu.

Šume su najbolji prirodni apsorber CO2, pa su postale posebno važne u ispunjavanju uslova Pariskog klimatskog sporazuma usvojenog 2015. godine. Avio-saobraćaj je bio jedini veliki izvor emisija koji je isključen iz sporazuma iako se samo od 1990. do 2010. godine broj letova širom sveta udvostručio.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari