U Nemačkoj zabranjeno emitovanje ruske televizije na nemačkom jeziku 1Foto:Pixabay/ RonPorter

Nemačko regulatorno telo za medije objavilo je danas da zabranjuje emitovanje ruske televizije RT DE na nemačkom jeziku pokrenuto 16. decembra, a kojoj je već zabranjeno emitovanje preko satelita.

„Emitovanje televizijskog programa RT DE“, koje je moglo da se prati preko internet sajta i mobilne aplikacije je „zabranjeno“ zato što „potrebna dozvola prema medijskom zakonu nije ni tražena ni odobrena“, navodi se u saopštenju saveznog nemačkog tela za medije (ZAK).

Jutjub je već suspendovao nemačko izdanje televizije RT na dan kada je lansirano u decembru a nekoliko dana kasnije, suspendovano je i njeno emitovanje preko satelita na zahtev nemačkih vlasti.

RT DE je tada odgovorila da je blokada „ilegalna“ i da je posledica političkih pritisaka koje vrši Berlin i Moskva je zapretila odmazdom.

Ruski državni medij RT DE, ranije poznat kao Raša tudej (Russia Today) 16. decembra je na svojoj internet stranici počeo da emituje program za nemačko tržište, pozivajući se na dozvolu za emitovanje dobijenu u Srbiji od Regulatornog tela za elektronske medije (REM), koja televiziji dozvoljava da emituje program u Nemačkoj u skladu sa evropskim zakonom.

Nemačko regulatorno telo je ocenilo da je srpska dozvola za emitovanje nedovoljna zato što kompanija koja proizvodi program RT DE ima sedište u Berlinu i cilj joj je nemačka publika.

Pošto kompanija koja emituje program RT DE ne može da se osloni na neku drugu dozvolu legitimnu po evropskom pravu, regulator smatra da emitovanje programa preko lajvstrima na internetu, mobilne aplikacije i povezanih televizijskih aplikacija i preko satelita treba da prestane, navodi se u saopštenju.

Zabrana je objavljena u vrlo napetoj atmosferi između Rusije i Evropljana vezano za ukrajinsko pitanje, pošto Zapad strahuje da Moskva namerava da izvrši invaziju na Ukrajinu.

Pokrenut 2005. pod imenom Raša Tudej, RT koju finansira država se razvila sa emiterima i vebsajtovima na više jezika, među kojima engleski, francuski, španski, nemački i arapski.

Smatrana kao sredstvo propagande Kremlja, televizija je izazvala kontroverze u brojnim zemljama posebno u SAD gde je morala da se registruje kao „strani agent“. U Velikoj Britaniji vlasti su zapretile da će joj ukinuti dozvolu za rad, a televizija je zabranjena u više zemalja kao što su Litvanija i Letonija.

Da bi opravdala suspenziju naloga RT na svojoj platformi Jutjub je objasnio da ta televizija krši njena uputstva po pitanju borbe protiv dezinformacija oko kovida-19.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.