U Rumuniji izgrađen najveći most preko Dunava 1Dunav Foto: Wikipedia

Najveći most preko Dunava i jedan od najvećih visećih mostova u Evropi, finansiran iz kohezionih fondova Evropske unije, otvoren je danas za saobraćaj na istoku Rumunije kod grada Braila.

Most povezaju rumunske crnomorske luke i deltu Dunava s drugim krajevima te zemlje i sa trans-evropskom transportnom mrežom (TEN-T), koja uključuje drumski, šinski, vazdušni, rečni i morski saobraćaj i ključni je element koherentne efikasne, multimodalne infrastrukture koja povezuje celu EU.

Na otvaranju mosta bili su, uz veći broj stranih i rumunski zvaničnika, predsednik Klaus Johanis i premijer Marsel Čolaku.

Most Braila dugačak je malo manje od dva kilometra, izdiže se 38 metara iznad vode i sa četiri saobraćajne trake najveći je most u Rumuniji i ujedno treći po veličini viseći most u EU.

Iz fondova za koheziju, odnosno fondova za ujednačavanje regionalnih razlika u razvoju, EU je za most izdvojila 63 miliona evra, saopštila je Evropska komisija.

S obzirom na visinu omogućiće slobodnu plovidnu plovila, a ujedno nadomestiti dosadašnju zastarelu trajektnu vezu između dve obale Dunava, koja je često bila prekidana zimi ili zbog lošeg vremena.

Očekuje se da će most koristiti oko 11.400 vozila dnevno, a skratiće vreme putovanja za oko 50 minuta, što će doprineti mobilnosti, turizmu i ekonomskom razvoju tog dela Rumunije.

Ujedno, uz sam most gradi se 23,4 kilometara pristupnih putava, nadvožnjaka, pasarela i petlji koje će koristiti stanovništvu tog dela zemlje. Završetak ; te prateće infrastrukture očekuje se do kraja ove godine.

Sam most je, kako navodi EK, graditeljstvo čudo, sa 81.000 kilometara čeličnih kablova koji ga nose i koji imaju garantovani vek trajanja od 120 godina. Noseći stubovi imaju promer od 47 metara i ukopani su 31 metar u tlo.

Kako pišu mediji, raspon između dva noseća stuba je 1,120 metara, a sa strane do obala još ; 490, odnosno 365 metara.

Evropska komisija je finansiranje projekta odobrila 2019. godine, posle studije izvodljivosti u kojoj su analizirane različite alternative za premošćavanje Dunava u tom delu Rumunije, na tromeđi istorijskih pokrajina Vlaška i Dobrudža i susedne Moldavije.

Osnovni kriterijum u pripremi projekta bilo je očuvanje prirodnog nasleđa i ekosistema u tom delu Rumunije.

Komisija navodi da je to samo deo većeg finansijskog paketa iz kohezionih fonodova, koji će biti uložen u rumunsku transportnu infrastrukturu.

Rumunske vasti saopštile su i da vozači u narednih pet godina neće plaćati mostarinu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari