Foto: FreeImages/ vikas bhargava

Nakon obraćanja kompanije “Voli”, Fejsbuku, lažna stranica je ukinuta.

Stručnjaci upozoravaju da postoji opasnost od zloupotrebe ličnih podataka i nakon zatvaranja lažne stranice, jer pribavljeni podaci građana ostaju u posedu prevaranata.

“Koliko smo upoznati tu su akumulirani podaci, lični podaci, ime prezime prva i druga strana lične karte, tako da se nalaze i matični brojevi i brojevi ličnih karti. Svi znamo gde se i za koje potrebe koriste takvi podaci, tako da u svim tim situacijama može doći do kompromitacije ličnih podataka”, poručuje Adis Balota, dekan Fakulteta za informacione tehnologije u Crnoj Gori.

Od početka 2017. do polovine 2018. godine, Timu za odgovor na računarske incidente prijavljene su 24 internet prevare. Stručnjaci kažu da su najzastupljenije prevare putem mejla i društvenih mreža.

“Obično su u pitanju finansijske prevare maliciozni programi za ucjenu. Krađa podataka sa platnih kartica, kupovina proizvoda za koje se kasnije ispostave da ne postoje”, navodi Zorica Vujović iz crnogorskog Ministarstva javne uprave.

Veruje se da građani ne prijavljuju sve slučajeve prevara. Poznato je da internet pruža velike mogućnosti prevarantima, zato stručnjaci apeluju na oprez.

“Neke od osnovnih preporuka za zaštitu su ne otvarati mejl poruka koje zvuče previše dobro da bi bile istinite, ne otvarati mejl poruke sa nepoznate adrese, i priloge ukoliko ih ne očekujete. Ne šaljite poruke ili fotografije ili bilo koji drugi materijal, koji može da naškodi vama ili nekom drugom”, savetuje Vujović.

I hrvatska policija saopštila je da je proteklih nekoliko dana dobijala prijave građana koji su putem Fejsbuka učestvovali u lažnoj nagradnoj igri, a zatim dobijali poruke da su baš oni sretni dobitnici. Uslov za nagradu, takođe su bili lični podaci.