Kako unaprediti javni prevoz u Beogradu? 1

BUS PLUS je unazadio javni prevoz grada, Beograđane ostavio bez 70 miliona eura, a ostavili su nam i umanjen broj linija, a time i korisnika, povećan broj automobila u gradu, nesnosni smog i kolaps.

To je rečeno na tribini koja započela govorom Ivana Mihajlovića, vozača GSP-a i predstavnika „SOS GSP Sidnikata“.

„Kako je BusPlus došao na čelo, nemamo svoj „novčanik“. Za to smo da se problem reši u korist građana grada Beograda“, rekao je Mihajlović.

Govorio je i o efikasnosti gradskog prevoza. „Ako čovek mora da plaća kartu, treba da stigne negde na vreme“, rekao je Mihajlović.

„Javni prevoz je ipak javni i treba da bude u vlasništvu svih ljudi“.

Davor Stupar iz organizacije „Vratimo trolu 28“ govorio je o značaju borbe za to što mislimo da je dobro. „Da se nismo borili, trolu 28 ne bi bio vraćena“, rekao je Stupar na današnjoj tribini.

Zoran Bukvić, aktivista Ulice za bicikliste, rekao je da smatra da u Beogradu treba da bude što manje privatnih automobila.

„Gradski prevoz je naš saveznik. Preko 50 odsto građana koristi javni prevoz. Javni prevoz treba da bude svima dostupan, da bi broj građana koji koristi gradski prevoz bio isti“, rekao je Bukvić.

Ako bude došlo do rasta broja automobila, imaćemo problem sa zagađenjem, bukom i gužvom u Beogradu – i to je glavni razlog zašto je javni prevoz od velikog značaja.

Na tribini govorio je i Petar Stanić iz Inicijative za slobodni javni prevoz.

„Najbolji način finansiranja bio bi način direktne uplate u Fond za javni prevoz. Tako bismo pokrili sve troškove javnog prevoza i ne bismo imali potrebu za naplatom karata“, rekao je Stanić o troškovima javnog prevoza.

Modernizacija GSP-a je od velike važnosti – korišćenje novijih vozila i goriva organskog porekla uticalo bi na bolji kvalitet gradskog prevoza i očuvanje životne sredine.

Igor Velić iz udruženja Sigurne staze smatra da je gradski prevoz srce transporta.

„Potrebna nam je nova generacija inženjera i arhitekti, koji na drugačiji način vide grad. Koliko god da je neka strategija dobro napisana, ne vredi ako se ne sprovodi u praksi. Uzmimo za primer Strategiju za bezbednost saobraćaja – tokom 2020. godine, nijedna stavka iz strategije nije bila sprovedena“, napomenuo je Velić na tribini o savremenim rešenjima za javni gradski prevoz.

Aktivista organizacije „Bus = Jednako“ Predrag Stakić govorio je o tome „da je javni prevoz javno dobro“.

Napomenuo je da je važno da javni prevoz bude svima dostupan. Nisu svi građani Beograda u finansijskoj situaciji da na dnevnom nivou kupuju BusPlus.

„Ljudi su pre svega ljudi. Nisu ni putnici, ni vozači, nego ljudi“, rekao je Stakić.

Lena Cvetković, turizmolog i aktivista organizacije „Komšije sa Dorćola“, zatvorila je tribinu o rešenjima za javni gradski prevoz.

Zabrinjava je veliki broj građana koji nemaju gde da iskažu svoje nezadovoljstvo o usluzi gradskog prevoza.

„Veoma je značajno da se, kao građani, međusobno podržavamo i budemo konstantno u kontaktu“, dodala je Cvetković.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari