Marko Bastać: Francuska će postati novo usko grlo 1Foto: Aleksandar Veljković

Planirano premeštanje trolejbuskog saobraćaja iz Vasine u Francusku ulicu nije dobro rešenje i na taj način bi se samo povećali saobraćajni problemi u samom centru grada, saopštio je predsednik opštine Stari grad Marko Bastać.

On podržava mišljenje mnogih stanovnika centralne gradske opštine, a pre svega onih koji žive u Francuskoj ulici, da bi realizacija ove ideje dodatno pogoršala stanje u inače veoma opterećenom prometnom pravcu.

Intenziviranje saobraćaja u ulicama koje bi vodile do nove okretnice u Dunavskoj ulici upravo je suprotno nameri da se saobraćaj izmesti iz centra grada i proširi pešačka zona, jer su i Francuska i Makedonska i Svetogorska ulica deo užeg gradskog jezgra.

Trolejbuski saobraćaj do nove okretnice, umesto duž Francuske ulice, treba preusmeriti na ulice poput Takovske i Cvijićeve koje su na obodima Starog grada i koje su prikladnije za veću frekvenciju saobraćaja – kaže Bastać.

Kako bi se u centru Beograda proširila pešačka zona, namera gradskih urbanista je da se okretnica autobusa na Trgu Republike potpuno iseli, a okretnica trolejbusa sa Studentskog trga premesti u Dunavsku ulicu. Da bi se centar rasteretio od saobraćaja, autobuski i automobilski saobraćaj će biti preusmereni iz Kolarčeve ka Makedonskoj i Ulici braće Jugovića pa duž Francuske, a trolejbuski bi se odvijao preko Trga republike pa Francuskom ulicom do Dunavske.

– Francuska ulica bi po tom planu bila proširena za još jednu saobraćajnu traku, koja bi se dobila ukidanjem drvoreda i parking mesta sa obe strane ulice. Kroz nju bi od Trga republike do Ulice cara Dušana pored sadašnje četiri autobuske, prolazilo i još barem šest trolejbuskih linija. Francuska bi na taj način sasvim sigurno postala jedna od najprometnijih ulica u gradu i vrlo izvesno novo saobraćajno usko grlo – napominje Bastać.

Osim toga, on smatra i da je predviđena lokacija za novu okretnicu u Dunavskoj sporna, jer se nalazi u samom centru grada, nadomak reke, na vrlo vrednom i atraktivnom zemljištu koje bi sigurno moglo na adekvatniji način da se iskoristi, a pogotovo u svetlu silaska Beograda na reke. Sličnog je mišljenja i Đorđe Bobić, nekadašnji gradski arhitekta, koji kaže da premeštanje u Francusku ulicu koja je već „puna kao oko“ nije dobra odluka.

– Razumem da je osnovna ideja da se na Studentskom trgu napravi veliki park, i to je sjajno, ali ne postoji razlog da se trolejbusi prebacuju odatle. Pomeranje trolejbusi iz Vasine je nemoguća misija jer je to jedina ulica koja spaja Terazije, Trg republike i Kalemegdan. Time se trolejbusi udaljuju od centra, i mislim da to nije dobro izanalizirana stvar – kaže Bobić za Danas. Nekadašnji direktor Urbanističkog zavoda Antonije Antić smatra da ne postoji jasan i kompleksan plan saobraćaja u Beogradu.

– Sve se stalno rešava na parče, kampanjski, sva rešenja imaju prizvuk privremenosti, trenutnog mandata trenutne vlasti. Voleo bih da vidim neki generalni plan saobraćaja u Beogradu. Verovatno bi se neke linije i mogle ukinuti, preuzeti neke druge. Čujemo izjave da plan postoji, ali to niko nije video, a voleo bih da čujem komentar saobraćajnih stručnjaka – naglašava Antić.
On dodaje da treba da postoji izložen koncept saobraćaja prestonice, a zatim i konstruktivna javna rasprava, kako bi se čula mišljenja, ali kako kaže, „to se ne događa već decenijama, jer se javne rasprave doživljavaju kao opstrukcija, možda i ne bez razloga“.

– Nije logično da Francuskom prolaze trolejbusi, to je ionako prebukirana ulica. Verovatno će se tu stvarati nesnosna gužva. Međutim, nesnosna gužva je nešto na šta smo navikli. Činjenica je da se sve saobraćajne linije provlače kroz strogi centar koji je projektovan za grad od 300.000 stanovnika, a danas ih ima dva miliona – zaključuje Antić.

 

Kroz Francusku 11 linija gradskog prevoza’]

U Francuskoj je već sada prilično tesno, s obzirom da kroz nju prolaze četiri autobuske linije (24, 26, 37 i 44), kao i minibus E2, a novim planom trebalo bi da tuda saobraćaju i trolejbusi 19, 21, 22, 28, 29 i 41.

Još jedna kolovozna traka’]

 Planirano je da ukupna širina kolovoza bude 12 metara, odnosno da postoje dve trake od po 2, 75 i 3, 25 metara u oba smera. Ovako bi bilo u dužini od 1.010 metara, od Narodnog pozorišta do Donjeg Dorćola, od Braće Jugovića do Dunavske. Najpre će biti završena izgradnja trolejbuska okretnica u Dunavskoj ulici. Ovaj posao je na tenderu dobila grupa od šest ponuđača koju predvodi “Beograd put”.

Čeka se tehnička dokumentacija’]

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograd raspisala je konkurs za izradu tehničke dokumentacije za rekonstrukciju Francuske ulice 21. oktobra. Rok za dostavljanje prijava je 16. decembar, rok za donošenje odluke o izvođaču je 20 dana, dok je rok za izradu projekta 210 dana.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

2 reagovanja na “Marko Bastać: Francuska će postati novo usko grlo”

  1. Ova besmislica gradskog vodjstva na celu sa Sinisom Malijem treba da bude sprecena gradjanskim protestom.
    Francuska ulica je vec toliko zakrcena da ne moze da se prodje!!!
    Ne dozvolimo da diletanti kao sto su Vesic i Mali upropascavaju nase zivote.
    Trolejbusi treba da ostanu tamo gde sada jesu.
    POKRET ZA FRANCUSKU BEZ TROLEJBUSA!!
    Stop samovolji bez javne rasprave

  2. Kome smetaju i zasto trolejbusi na mestu gde se sada nalaze na Studentskom trgu?
    To je apsolutno najbolja okretnica u Gradu.
    Ovi Vesici i Mali moraju dobiti adekvatan odgovor NARODA!
    Francuska ulica je usko grlo sada, a sutra ce biti apsolutno usko grlo!
    Bastac takodje nije reprezent na koji narod treba da se poziva.
    Slazem se sa prethodnikom POKRET ZA FRANCUSKU treba da povede otpor unistavanju ovog GRADA.
    Dosta bre vise, neandertalci…

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.