Šapić: Maksimalno sniženje cena karata je pokušaj vraćanja poverenja građana u svoj grad 1Foto: Euronews

Naša je odluka da maksimalno spustimo cene karata u javnom prevozu, ali slušamo i sugestije građana i reagujemo na njih kako bismo došli do najboljeg rešenja. Ovde nema nikakvog biznisa niti može da bude isplativo, ovo je cena vraćanja poverenja građana u svoj grad, izjavio je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, saopšteno je danas.

On je gostujući na TV Euronews u emisiji „Centar”, istakao da su oni koji su pre 13 godina pravili ovakav sistem potpuno uništili javni prevoz i doveli do toga da Beograđani ne veruju svom gradu.

Prema njegovom mišljenju, posledica rada takvog sistema je pad prihoda sa devet milijardi dinara godišnje na šest milijardi.

„Sada smo u fazi vraćanja poverenja i pokušaćemo da zajedničkim snagama u periodu ispred unapredimo naš javni prevoz, da pojednostavimo sistem naplate karata, a onda vremenom i da podižemo kvalitet ove usluge. Za početak da mi sami znamo koliko zaista prihodujemo jer se sve do sada posmatralo kroz prizmu Busplusa i Kentkarta“, rekao je gradonačelnik.

On je ponovio da se čitav koncept validatora sastojao u tome da budu izvor informacija, ali te informacije nisu bile relevantne  jer se validiralo samo oko 20 odsto putnika.

„Ovo je čista lokalno-politička odluka da spustimo maksimalno cene prevoza, a da onda kroz vreme i kroz upoznavanje po prvi put posle 13 godina sa sopstvenim sistemom otkrijemo šta je to što škripi. Nastavićemo sa subvencionisanjem, jer da njega nema ne bi bilo ni prevoza. Grad u ovom trenutku izdvaja oko 250 miliona evra za kompletan javni prevoz. Zato smo zadržali sve povlašćene kategorije, čak smo i povećali njihov broj, a cilj da da Beograđani znaju šta plaćaju“ rekao je Šapić.

Prema njegovim rečima dosadašnji sistem je koštao Grad Beograd formalno četiri miliona evra, a suštinski nekoliko desetina, možda i stotina miliona evra.

„Nekada Bus plus, to jest sadašnji Kentkart, je prijavljivao zvaničan profit od oko 100.000 evra godišnje i kao odštetu mogu da traže u najboljem slučaju milion evra, za period od 10 godina, jer im je toliko ostalo prema ovom ugovoru, a suštinski su nanosili štetu buxetu grada, više desetina, možda čak i stotina miliona evra, a paralelno učinili da građani budu nezadovoljni, izgube poverenje u gradski prevoz, a zbog svega toga nam se i rasturio ceo sistem“, istakao je Šapić.

Gradonačelnik je rekao da u novom sistemu građani moći da plate prevoz svim kreditnim karticama putem sms poruke ili aplikacije na telefonu, a za one koji to ne žele biće posebna prodajna mesta.

On je poručio da je ulaskom „Belih” u sistem naplate karata Grad promenio dosadašnju praksu kontrole karata.

„Nije nam ideja da uvodimo represivne mere već da ljudima pokušamo da vratimo poverenje u svoj grad. U ovom sistemu ima mnogo kategorija kojima smo obezbedili besplatan prevoz zbog njihove specifičnosti kao što su srednjoškolci i ljudi preko 65 godina“, rekao je Šapić i dodao da će učiniti sve da Beograđani u narednim mesec do dva dobiju tačne informacije o novom sistemu javnog prevoza.

Šapić je dodao da će Grad raspisati nabavku za novi GPRS sistem na osnovu koga će se dobiti precizni podaci o kretanju vozila, a građani će putem sms poruke moći da znaju u svakom trenutku gde im se nalazi autobus.

Govoreći o sporu koji je protiv države najavio Kenkart, gradonačelnik je rekao da nije siguran da će ta firma lako dobiti spor jer se u okviru ugovora štetnog po Grad  nisu pridržavali svih svojih obaveza, a da i ako ga dobiju, maksimalna odšteta koju mogu da dobiju, je na nivou statističke greške u odnosu na štetu koja se u kontinuitetu nanosi. Grad će takođe pokrenuti sudski proces kako bi dokazao da su ugovori od starta koji su potpisivani bili na štetu Grada i tražiće za to, odštetu.

„Nije lako ući u koštac sa ovako velikim problemima sa kojima se niko nije realno bavio. Pokušavajući da ih rešim ušao sam u sukob sa mnogim interesnim grupama u gradu. Imam veliku odgovornost, pre svega zbog toga što sam 13 godina već u lokalnoj samoupravi, zbog toga što sam 10 godina vodio najmnogoljudniju opštinu u gradu, zbog svih rezultata koje sam u toj oblasti imao i na kraju, najvažnije, zbog poverenja i očekivanja koja Beograđani u mene imaju. Iako trpim napade sa mnogih strana, a pomoći baš prevelike nema, od svojih uverenja i želje da ostavim nešto vredno iza sebe kao gradonačelnik, neću odustati“ zaključio je Šapić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari