Bivši radnici Zastave kamiona: Krećemo u protest nakon što Sud obradi zahteve 1Foto: www.zastava-kamioni.co.rs

Bivši radnici Zastave kamiona u stečaju, na ime neuplaćenih doprinosa za PIO i neisplaćenih zarada, traže pola milijarde dinara, koje neće moći da naplate iz stečajne mase fabrike.

Bivši radnici Zastave kamioni u stečaju, koji već godinu dana traže da im se isplate zaostale zarade i povezivanje radnog staža, odnosno uplate doprinosi za penzijsko invalidsko osiguranje za period od 2010. do ovih dana, u ukupnom iznosu od, kako se procenjuje, čak oko 500 miliona dinara (370 miliona za PIO i 170 za plate), ponovo su se danas okupili na platou ispred zgrade Gradske uprave, gde su dočekali informaciju da su, u kragujevačkom Privrednom sudu, do sada obrađeni zahtevi većine nekadašnjih “kamiondžija”, vezanih za namiravanje rečenih potraživanja.

Zahtevi ostalih radnika Kamiona biće obrađeni neposredno do “iza 20. maja”, nakon čega slede, kako je danas najavljeno, svakodnevni protesti “kamiondžija”, tokom kojih će se od Vlade Srbije zahtevati da ispuni svoju obavezu prema radnicima nekadašnje Grupe Zastave vozila, prema kojoj je država dužna da apsolutno zbrine sve Zastavine trudbenike koji po bilo kom osnovu napuste fabriku.

Vlada Srbije je, naime, krajem 2008, nakon dolaska Fijata u Kragujevac, sa reprezentativnim sindikatima Grupe Zastave vozila, u okviru koje je poslovala i fabrika kamiona, potpisala protokol kojim se obavezala da će da izmiri sva potraživanja Zastavinih radnika sve dok vlasnički status preduzeća u kojima su radili ne bude regulisan.

Predsednik organizacionog odbora protesta bivših radnika Zastave kamioni Milojko Popović danas je za naš list rekao da on i njegove nekadašnje kolege nemaju mnogo čemu da se nadaju kad je stečajna masa fabrike kamiona u pitanju. Većina radnika je, prema njegovim rečima, u trećem redu naplate potraživanja od fabrike, što praktično znači da neće da ih naplate – nikada.

– Čekamo da Privredni sud u Kragujevcu obradi sve zahteve nekadašnjih radnika Kamiona, čime će njihova pojedinačna potraživanja od fabrike i države da postanu pravno validna. Nakon toga počinjemo svakodnevne proteste, koji će trajati dok Vlada ne shvati da mora da izmiri obavezu prema Zastavinim radnicima koju je preuzela 2008. godine, kaže Popović.

Član organizacionog odbora protesta nekadašnjih radnika Zastave kamiona Milić Milić iznova upozorava da ima indicija da se stečajna masa Zastave kamiona, u kojoj je stečajni postupak startovao 19. septembra prošle godine, u međuvremenu dobrano „istopila“, te da je i to razlog zbog kojeg bivše “kamiondžije” ne mogu da računaju da će svoja potraživanja moći da naplate prodajom onoga što je u fabrici ostalo nakon otvaranja stečaja.

On podseća da je organizacioni odbor protesta nekadašnjih „kamiondžija“ krajem prošle godine u više navrata obaveštavao nadležne u Vladi Srbije, odnosno u ministarstvima privrede i odbrane da se preostala imovina Zastave kamiona, koju je delom preuzelo novoformirano vojno preduzeće Zastava TERVO, uveliko razvlači i otuđuje.

Bivši radnici, prema Milićevim rečima, sumnjaju da je u raspolaganju imovinom Kamiona, pre stečaja te fabrike, te u poslovanju Zastave TERVA, kao i u poslovnim odnosima te dve fabrike, bilo malverzacija i zloupotreba. Zbog toga će, kako su i danas najavili, uskoro nadležnima da podnesu prijave protiv onih koji su bili odgovorni za raspolaganje imovinom u Zastavi kamionima.

Hiljadama srpskih radnika se duguje za zarade i PIO

Neisplaćena potraživanja (zarade, ostale prinadležnosti i uplate za PIO) u Srbiji ima, koliko je upućenoj javnosti poznato, na hiljade radnika bivših propalih giganata domaće privrede, odnosno Goše, 14. oktobra, Prve petoletke, Fabrike vagona i mnogih drugih. Prednost Zastavinih radnika, u ovom slučaju je u tome što je Vlada Srbije, Protokolom iz 2008, preuzela obavezu da ih zbrine do konačnog rešenja statusa u fabrika u kojima su radili.

 

 

 

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari