Brojne novosti u saobraćaju: Šta bi moglo da se promeni za vozače u EU? 1Foto: Shutterstock

Evropska unija želi da usvoji novu direktivu o vozačkim dozvolama 2023. godine. Šta bi se moglo promeniti sa vozačkim dozvolama i vozačkim ispitima za vozače početnike?

Za sada je to samo nacrt, a poznate su prve konture predloga koji će usvojiti evropska tela, piše nemački autoklub ADAC, prenosi N1.

Vozačka dozvola B kategorije važi samo za motorna vozila do ukupne dozvoljene mase 3,5 tone.

Većinu mobilnih kućica stoga ne smeju da voze vlasnici vozačke dozvole – preteške su. Iz tog razloga planirano je povećanje dozvoljene ukupne mase na 4,25 tona.

Već nekoliko godina vozačka dozvola (kategorija B) u Nemačkoj može da se produži na vozačku dozvolu B196. Ovo vam omogućava da vozite lake motocikle do 125 cc – ali samo u Nemačkoj.

Ovo bi se moglo promeniti sa 4. Direktivom o vozačkim dozvolama: propisi koji su se ranije primenjivali samo na nacionalnom nivou ubuduće će biti priznati širom EU. Tada bi bilo moguće putovati preko državnih granica sa motociklom od 125 kubika.

Minimalna starosna dob za vozačke dozvole kamiona ili autobusa mogla bi biti smanjena na 18 godina.

U Nemačkoj se, na primer, C kategorija za kamione može steći tek sa 21, a D kategorija za autobuse tek sa 24 godine.

Biće dozvoljeno polaganje vozačke dozvole u različitim zemljama članicama EU

Digitalna vozačka dozvola takođe treba da dobije drugu šansu: cilj je da odgovarajuća aplikacija za pametni telefon bude dovoljna u slučaju policijske provere ili prilikom iznajmljivanja automobila.

Razmatra se i KR kod koji bi zamenio trenutni čip kako bi bio otporniji na falsifikovanje.

Do sada nije bilo moguće položiti teorijski i praktični vozački ispit u različitim državama članicama Evropske unije. Da bi se uzela u obzir sve veća mobilnost stanovništva, to bi trebalo dozvoliti u budućnosti.

Za to bi morali da se pojednostave postojeći propisi o prebivalištu.

Razgovara se i o tome da praktičnu nastavu treba započeti tek nakon uspešno položenog teorijskog ispita. Ubuduće bi se bar deo vozačkog ispita mogao polagati na simulatorima.

Obavezni kurs osvežavanja godinu dana nakon dobijanja vozačke dozvole namenjen je smanjenju broja nezgoda. Stručnjaci za bezbednost na putevima preporučili su ovu meru.

Dužina oduzimanja vozačke dozvole (npr. za vožnju u pijanom stanju) treba da bude standardizovana i međusobno priznata. Zabrana vožnje uvedena u Italiji tada bi važila i za Nemačku.

U tom kontekstu traže se i jedinstvene granične vrednosti za konzumaciju alkohola i droga, usklađivanje bodovnih sistema u različitim zemljama, a podaci o vozačkim dozvolama svih građana EU da se čuvaju u evropskoj bazi podataka.

Ovo bi trebalo da olakša policijske provere, prenosi Feniks Magazin.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari