Da li je puštanje u saobraćaj najprometnije ulice u Nišu posle nedovršene rekonstrukcije rizik za đake OŠ "Kralj Petar Prvi" 1Foto: V. Torović

Ulica vojvode Putnika, jedna od najprometnijih u Nišu otvorena je za saobraćaj posle skoro pet meseci od početka rekonstrukcije, iako su trotoari još raskopani, nema osvetljenja i potpuno je nebezbedna za đake Osnovne škole „Kralj Petar Prvi“ .

Gradski čelnici „požurili“ su da puste u saobraćaj ovu ulicu jer je ona žila kucavica naselja Bubanj i vodi do Novog groblja u Nišu. Jedan od razloga su i protesti građana iz tog dela Niša, koji su zapretili da će opet to učiniti ako ne proradi do 15. novembra

Vanja Petrović, majka učenice petog razreda koja pohađu OŠ „ Kralj Petar Prvi“ primorana je da je svakodnevno vodi u školu jer ne postoji trotoar.

„Letos je bila prašina, ali smo bar mogli da idemo po ulici. Sad je stavljen asfalt, doduše samo jedan sloj, ali trotoari su potpuno raskopani, vide se cevi… Kako da deca idu sama po veoma prometnom kolovozu“, pita ova majka.

Da li je puštanje u saobraćaj najprometnije ulice u Nišu posle nedovršene rekonstrukcije rizik za đake OŠ "Kralj Petar Prvi" 2
Foto: V. Torović

I starija stanovnica tog naselja Vera Bogićević ogorčena je što je ulica u katastrofalnom stanju.

„Nadali smo se da će pustiti ulicu kad sve bude završeno. Sad smo dobili gradski prevoz, ali nemamo kuda da hodamo. Na ulici u centru Bubnja su parkirani automobili jer ljudi ne mogu da ih uvezu u svoja dvorišta jer su raskopani trotoari“, priča ona.

Jelena Milošević, poslanica Stranke slobode i pravde (SSP), koja stanuje na Bubnju, pita nadležne u institucijama za bezbednost saobraćaja u Nišu da li su svesni da su dozvoli da se otvori jako prometna ulica, koja nije bezbedna za pešake.

„Nije mi jasno kako su ljudi koji su u Odboru za bezbednost saobraćaja, Zavodu za urbanizam i Direkciji za izgradnju grada dali dozvolu se otvori Ulica vojvode Putnika. Iako je gradonačelnica Dragana Sotiovski obećala da će ova ulica biti otvorena do 15. novembra, to je učinjeno čak i nešto ranije, ali radovi nisu završeni“, kaže poslanica.

Ona podseća nadležne da veliki broj đaka, kao i njen sin, pohađa OŠ „Kralj Petar Prvi“, kao i da je mnogima od njih ova ulica jedini put do škole.

Direktor Osnovne škole „Kralj Petar Prvi“ Robert Džunić kaže da su svi prosvetni radnici u toj školi zabrinuti za bezbednost učenika.

„Mnogi, od skoro 800 đaka, moraju da prođu tom ulicom na putu do škole. Strahujemo da mogu da se ozlede dok hodaju po raskopanim trotoarima, a još gore je sada kad su primorani da idu po kolovozu po kome jure automobili“, kaže direktor.

Nepotrebni kružni tokovi

Poslanici SSP Jeleni Milošević nije jasno zašto su u nekad pravoj Ulici vojvode Putnika izgrađeni kružni tokovi.

„Zašto kružni tok u delu gde ne postoje ukrštanja ulica? Čemu služi kružni tok na mestu gde je ulica prolazi pored dvorišta dve napuštene vojne kasarne“, pita Milošević.

Vladimir Jovanović, koji takođe stanuje na Bubnju, upozorava da u nacrtu za rekonstrukciju uopšte nisu predviđeni kružni tokovi, kao ni izmeštanje trafo-stanice.

„Menjali su planove, zato svi neophodni radovi nisu mogli da se završe do datog obećanja. Električne instalacije ne izmeštaju se tek tako i na brzinu“, kaže on.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.