Dopis obesmišljava rad učenika i nastavnika, ali i ceo školski sistem: Odgovor kolektiva OŠ "Jovan Miodragović" Ministarstvu prosvete 1foto EPA-EFE/ANDREJ CUKIC

Povodom odluke o naprasnom završetku nastavne godine i dopisa koji je tim povodom stigao školama, kolektiv beogradske OŠ „Jovan Miodragović“ uputio je odgovor Ministarstvu prosvete u kojem poručuju da „dopis obesmišljava, kako uspeh i rad učenika tokom cele školske godine, posvećen rad nastavnika, tako i ceo školski sistem“.

Odgovor kolektiva ove vračarske škole prenosimo u celosti.

Poštovani,

U trenutku kada su temelji škole i više nego poljuljani; kada se nije oporavila, i pitanje je da li će se oporaviti, od posledica koje je ostavila korona, smatramo da je odluka o naglom prekidu školske godine i više nego nepromišljena, a najpre, neosnovana.

Zbunila je i učenike i prosvetne radnike i roditelje, a svi zajedno ne vidimo njenu svrhu. Ovakve nagle poteze, ako ih je trebalo preduzeti, trebalo je povući odmah nakon tragedije, a ne sa mesec dana zakašnjenja, u kritičnom momentu školske godine.

Trebalo je da bude doneta na osnovu blagovremene odluke stručnjaka koji su procenili situaciju, a ne na osnovu osluškivanja onoga što javnost ili deo javnosti kaže, i pokušaja da se izbegne konflikt sa njom.

Uvođenje ovako drastične mere samo deset radnih dana pred kraj, ne opravdava razlog koji ste naveli, samo pokazuje potpuno nerazumevanje situacije. A posledice su velike.

Prvenstveno se odražavaju na decu, koja polako ulaze u ritam nakon svega, a sada im se opet nešto vanredno predstavlja kao redovno stanje.

U to koliko je neprofesionalno da o svemu budemo obavešteni preko medija, čitajući vesti na portalima na velikom odmoru, pojavljujući se pred učenicima i roditeljima potpuno zbunjeni, bez ijednog konkretnog odgovora, nećemo ni govoriti.

A vrhunac je dopis, sastavljen, nažalost, moramo reći, od onih koji ne poznaju učionicu i to kako ona funkcioniše.

Dopis je omogućio toliki spektar mogućih tumačenja i zloupotreba, bez jasnih i konkretnih, ne zahteva, nego granica u ovom trenutku.

Školi je, kao i uvek, ostavljeno da se sama snađe u „požaru“ koji je neko drugi izazvao, a za to joj nije dostavljeno nijedno sredstvo.

Najproblematičnija stavka samog dopisa je svesno rušenje Pravilnika o ocenjivanju. Ako se već pozivate na ugroženost svih aktera, onda se, ostavljanjem mogućnosti da se učenici i nastavnici sastaju zarad popravljanja ocena, oni svesno izlažu opasnosti.

Takođe, izlišno je posebno isticanje da treba uvažiti rad učenika tokom cele godine i apel da se radi u njihovom najboljem interesu, kao da i do sada tako nismo radili. Kao i da u narednih deset dana nismo planirali tako da radimo?!

Dopis obesmišljava, kako uspeh i rad učenika tokom cele školske godine, posvećen rad nastavnika, tako i ceo školski sistem.

Možda biste u nekim budućim situacijama mogli da izađete na teren i da se konsultujete sa onima koji su direktni učesnici u vezi sa onim što namećete da bude sprovedeno, a za šta ne dajete nikakve alate, niti garancije.

Kolektiv Osnovne škole „Jovan Miodragović“

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari