Sa "čistom" trojkom hoće peticu: Kakve teškoće imaju nastavnici posle naprasne odluke o završetku škole? 1Foto: Z. S. M.

Nastavna godina za učenike osnovnih i srednjih škola zvanično je juče završena, ali u školama i dalje vlada haos.

Roditelji se masovno žale na odluke nekih škola da svoja vrata od danas zatvore za đake, u nekim obrazovnim ustanovama imaju primedbe na radno vreme boravka, a nastavnici muku muče sa pojedinim roditeljima koji smatraju da njihova deca zaslužuju priliku da poprave ocene.

Kratka anketa koju je Danas sproveo u petnaestak osnovnih i srednjih škola potvrđuje da su direktori različito razumeli dopis Ministarstva prosvete, pa su i odluke o načinu rada škola do 20. juna različite.

U jednom broju osnovnih škola doneta je odluka da od danas radi samo produženi boravak za mlađe razrede, i to u uobičajeno radno vreme, što je po završetku časova, tačnije od 11 i 30, pa se roditelji pitaju gde će pre toga sa decom.

U drugim školama su radno vreme prilagodili novim okolnostima pa su dežurstva u boravku organizovana u dve smene, od 8 do 17 sati. Ima i primera da boravak ove nedelje prima učenike prvog razreda od 7 do 13 sati, a drugake od 11 i 40 do 17, dok se naredne nedelje oni menjaju.

U pojedinim školama učitelji su obavezni da budu dostupni đacima od 8 do 12 sati, a nakon toga deca mogu da budu u boravku do dolaska roditelja.

Na pitanje šta će za to vreme raditi, učiteljica jedne novobeogradske škole kaže da je obaveza da se osmisli dodatna, dopunska nastava, likovne i muzilke radionice, ali da se sve svodi na čuvanje dece.

Ništa nije drugačije ni u starijim razredima osnovne škole. U nekim školama nastavnici su obavezni da budu u odeljenjima po uobičajenom rasporedu časova, bez ideje šta će tačno raditi sa učenicima koji se pojave.

U većini škola, međutim, od 7. do 20. juna nastavnici su dostupni samo za popravljanje ocena, ali je i tu situacija različita. Neki su odgovaranje zakazali u vreme časova koje bi imali po redovnom rasporedu, drugi će se naknadno dogovarati sa đacima termine za popravljanje ocena.

Neprecizan dopis, kao i izjave nadležnih iz Ministarstva po medijima, stvorili su konfuziju i kada je reč o tome ko ima pravo da popravi ocenu, o čemu je Danas već pisao.

I dalje škole i roditelji različito tumače da li priliku da poprave ocene treba da imaju svi učenici ili samo oni koji, prema mišljenju nastavnika, to zaslužuju. Dilema je i da li se može odgovarati iz određenog predmeta jednom ili više puta, jer ima i primera da pojedini učenici traže više prilika, ne bi li na ovaj način podigli prosek.

I učitelji i pojedini profesori srednjih škola se žale da su čak i neki đaci sa „čistim“ ocenama tražili da im se omogući da odgovaraju za veću.

„Žele sa trojke na peticu“, komentariše učiteljica jedne prestoničke osmoletke.

Njena koleginica, takođe iz beogradske osnovne škole, u poruci roditeljima je napisala da ih moli da budu realni, da pogledaju u elektronskom dnevniku koje ocene deca imaju, da pročitaju napomene, pa da tek onda traže višu ocenu.

Prenoseći atmosferu sa nastavničkog veća jedna od sagovornica Danasa kaže da je nastavnicima najveći problem to što nemaju potreban broj ocena pa su u nedoumici da li da dele petice za aktivnost i na taj način izvedu nesporne predloge zaključnih ocena ili da rizikuju i da ih zaključuju i sa manjim brojem od propisanih.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari