Trećina korisnika u Srbiji nema telefon koji podržava 4G mrežu 1Foto: Pixabay/FirmBee

Prema istraživanju Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) više od trećine ispitanih korisnika nema SIM karticu, kao ni telefon koji podržava 4G mrežu, dok dve trećina ispitanika koristi do 3GB podataka mesečno.

Istraživanje pokazuje i da je oko 30% ispitanika menjalo operatora i to u 35% slučajeva zbog niže cene usluga novoizabranog operatora.

Zanimljivo je da je 29% ispitanika promenilo operatora na preporuku poznanika, a 12% je to učinilo zbog promotivnih cena usluga.

Mogućnost zadržavanja broja telefona prilikom menjanja operatora je iskoristilo 40% ispitanika.

Posebno je zanimljivo što skoro 15% ispitanih nisu znali da mogu da zadrže broj, a skoro 11% se izjasnilo da im je novi operator rekao da ne mogu da zadrže stari broj.

U saopštenju RATEL-a se, između ostalog navodi da je kvalitet usluga prenosa podataka koji pružaju sva tri operatora veoma dobar i na nivou mobilnih mreža u Evropi. Međutim, jedna trećina mobilnih korisnika nema ili ne koristi internet na mobilnom telefonu.

Sva tri operatora mobilnih komunikacionih mreža u Srbiji su ostvarila zadovoljavajuće rezultate u pogledu kvaliteta usluga koje pružaju korisnicima.

Korisnici s druge strane, ne upotrebljavaju u raspoloživom kapacitetu usluge koje su omogućene u mobilnim komunikacionim mrežama u Srbiji. Detaljniji rezultati istraživanja o korisničkom ponašanju u mobilnim mrežama su na adresi korisnickoponasanje.ratel.rs.

Rezultati istraživanja pokazuju da treba upoznati korisnike sa mogućnostima koje postoje u mobilnim komunikacionim mrežama u Srbiji, kako bi se građani intenzivnije i brže uključili u tehnološku stvarnost savremenog sveta, navode u RATEL-u.

RATEL radi na uporednoj analizi kvaliteta mobilnih mreža u Srbiji-Bencmark mobilnih mreža, razvijanjem alata za merenje kvaliteta interneta-RATEL NetTest i ovim istraživanjem, nastoji da doprinese razvoju elektronskih komunikacionih mreža i usluga, poveća dostupnost usluga elektronskih komunikacija i unapredi kvalitet elektronskih komunikacionih usluga, i ukaže na neophodnost korišćenja raspoloživih usluga i mogućnosti u mobilnim komunikacionim mrežama u Srbiji.

Istraživanje je sprovedeno u novembru ove godine na teritoriji cele Srbije i na uzorku od 1.200 ispitanika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari