Kikinda izradila plan za aerodrom, građani kažu da nemaju ni autobuske linije 1Foto: Screenshot/Twitter

Kada je pre četiri godine Aeroklub „Kikinda“ alarmirao javnost da mu grad prisvaja zemljište i pistu, lokalna samouprava odbacila je te navode.

Ipak, sporne su okolne njive, jer se Aeroklub Kikinda više od 40 godina u katastru vodio kao vlasnik 25 hektara zemlje u društvenoj svojini, a koje su od jeseni 2018. godine upisane kao gradsko zemljište.

„Deo koji ne koristi za letenje, davao je u zakup poljoprivrednicima za oko 350 hiljada dinara godišnje, čime su finansirali komunalne troškove i održavanje aerodroma“, glasilo je tada objašnjenja uprave kluba.

U međuvremenu, nedavno je Grad Kikinda stavio na javni uvid, koji traje do 16. marta, plan detaljne regulacije aerodroma.

Kako je navedeno u planu koji je izradio Zavod za urbanizam Vojvodine, a naručio Grad, aerodrom će se graditi jugozapadno od Kikinde neposredno uz državni put Ib reda br. 13, na pravcu ka naselju Bašaid.

Kikinđani na ovakvu nameru vlasti gledaju sa skepsom, kažu da nemaju ni čestite autobuske linije pa im zvuči neverovatno da će sad leteti avionima.

„Mi nemamo nikakav prevoz iz Kikinde za južni Banat, ne može čovek da ode do Pančeva. Pa možda ce uvesti sad avionsku liniju donde“, kaže jedan od čitalaca Danasa u komentarima na Fejsbuk stranici Danas Kikinda.

Građani su ovako komentarisali najavu avio saobraćaja: „To mi liči na bajku“, „Kao i stadion,tržni centar, spa centar tako će biti i aerodrom“, „Sledeći projekat bi moglo da bude pristanište za kruzere na kanalu dtd“, „Kakav crni aerodrom u Kikindi? Pa iz Kikinde nema ko ni autobusom da putuje a ne avionom…“, kažu čitaoci.

Od komentara izdvajamo i ove: „Ajde prvo da u bolnici smanjimo smrtnost pacijenata od sepse , nebrige i neznanja, jer nam se većina pacijenata iz naše bolnice vine u nebo i bez aviona“ i “ Nema gradska opština da kupi radnu uniformu medicinskim radnicima a ne da naprave aedrom. Neka prvo srede bolnicu, pošto su uslovi očajni. Početi od prozora kad duva vetar kao da si napolje promaj samo piči, toalet, kupatila sve je očajno a da ne kažem za krevetnine, jastuke, ćebad. Sa ovim aedromom neko ladi usta. Ljudi nemaju za autobus da plate a ne avion“, glase neki od brojnih komentara.

Kikinđani su pitali i „Gde se čekiraju karte “ a jedna čitateljka je zabeležila: „Bravo. Da i ja jednom sednem u avion bez zamornih putovanja Kikinda-Beograd-Grčka. Kad stignem ne znam da li sam pošla ili došla“.

Jedan od komentara je i „Hajte prvo da završimo obećanu fabriku vode. Da nam ne smrdi voda kao pokvareno jaje…lako ćemo mi sa avionima i kamionima. Naravno da smo skeptični,dokle više?“, kaže čitalac iz Kikinde.

Idejni i Glavni projekat predviđaju aerodrom koji će ispunjavati uslove za odvijanje putničkog saobraćaja. U planu je, precizira se u dokumentima, opremanje savremenog vazdušnog terminala, orijentaciona površine kompleksa 10,51 heatar, sa poletno-sletnom stazom dužine oko 1.200 i širinom od 30 metara.

Za kompleks aerodroma je izrađena tehnička dokumentacija, na nivou Idejnog i Glavnog projekta.

Inače, prostor budućeg aerodroma obuhvata površinu od oko 54,24 hekatara, a predmetne parcele, izuzev parcela na kojim se nalazi postojeći sportski aerodrom, trenutno se koriste kao obradivo poljoprivredno zemljište i Prostornim planom Kikinde namenjene su za poljoprivrednu proizvodnju.

I na kraju, najvažnije. Postojeći aerodrom Kikinda, poznat kao Drakslerov Salaš, je sportsko-poljoprivrednog karaktera i sa svojom travnatom pistom i tehničkim karakteristikama ne ispunjava uslove za odvijanje civilnog putničkog saobraćaja. Zato je za mnoge ova tema poput još jednog naprednjačkog neobavezujućeg obećanja. Jer, eto, aerodrom u Zrenjaninu, aerodrom u Kikindi, sve aerodrom do aerodroma.

Više vesti iz ovog grada čitajte na sledećem linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari