Koji su najpopularniji dečji trendovi ovog leta? 1Foto: Shutterstock/sakkmesterke

Najnovije istraživanje kompanije Kaspersky pokazalo je najpopularnije dečije trendove tokom leta, a na osnovu podataka Google i YouTube pretraga.

„Big Floppa“ je bio najpopularniji mim (meme), dok je četvrta sezona „Stranger Things“ bila omiljena serija ovog leta.

Prema statističkim podacima, četvrta sezona ove popularne serije oborila je sve rekorde gledanosti, sa neverovatnih 287 miliona pregledanih sati u poslednjoj nedelji maja.

Pored toga, klinci su ovog leta pretraživali nove igre, mimove i blogere, navodi se u saopštenju.

Kompanija Kaspersky je analizirala anonimne podatke dobijene od korisnika softvera za roditeljski nadzor „Kaspersky Safe Kids“ u periodu od 1. juna do 22. avgusta.

Hej, Google! Šta to klinci pretražuju?

Najpopularniji mim koji je pretraživan je Big Floopa – jedna petina svih mim pretraga (20 odsto) odnosila se na njega.

Tokom leta, čak 33 odsto pretraga bilo je vezano za YouTube, dok su druge internet platforme činile ukupno 18 odsto pretraga.

Interesantno je da su deca bila zainteresovanija za kreativnu društvenu mrežu „DeviantArt“ (6 odsto) nego za TikTok (5 odsto).

„DeviantArt“ je najveća online komuna umetnika i onih koji to žele da postanu, omogućavajući ljudima da se povežu kroz kreiranje i „šerovanje“ umetnosti.

Gejming je bio druga najčešće pretraživana kategorija – sa udelom od 10 odsto.

Roblox je apsolutni lider sa 33 odsto, što je daleko iznad, nekada najpopularnijeg, Minecrafta koji je ovog leta zabeležio 9 odsto pretraga.

Često je pretraživana i „Pokoemon Scarlet and Violet“ – najnovija Nintendo igra, sa udelom od 5 odsto.

Šta su klinci pretraživali na YouTubu?

U moru pretraženih serija, crtanih i klasičnih filmova (što iznosi 16 odsto svih YouTube pretraga), zabeležena je ogromna zainteresovanost za četvrtom sezonom serije „Stranger Things“. Deca su pretraživala klipove i glumce iz serije, a najpopularnije su glumice Millie Bobby Brown i Sadie Sink.

Popularnost serije „Stranger Things“ prelila se i na muzičku scenu (muzičke YouTube pretrage iznose 16 odsto).

Muzički klipovi koje su deca najčešće gledala su „Chrissy, Wake Up“ – video kolaž sačinjen od klipova i fotografija iz četvrte sezone pomenute serije, kao i pesma Kate Bush Running Up That Hill (1985), koju je u seriji obožavala jedna od glavnih junakinja.

Pink sos mim je postao veoma interesantan fenomen. Prvi put se pojavio na Tik-Toku, a kreirala ga je blogerka Chef.pii.

Bilo je nekoliko skandala oko ovog proizvoda, vezanih za kvalitet i količinu sosa u pakovanju.

Letnji blogeri

Pored mimova, deca su na YouTubu bila najzainteresovanija za igre – ova kategorija broji najveći procenat pretraga, čak 27 odsto.

Najviše su pretraživani gajmeri/blogeri (35 odsto) i oni koji su specijalizovani za Minecraft (27 odsto).

Influenseri koji imaju raznovrstan sadržaj, poput izazova i lifestyle priča, pretraživani su ukupno 20 odsto.

Najpopularniji bloger leta je Spencer X, koji snima muzički sadržaj. On ima 2,66 miliona YouTube pratilaca i čak 55,1 milion na Tik Toku.

„Primetno je da se dečija interesovanja i trendovi često menjaju. Na svaka tri meseca se pojavljuju novi mimovi, filmovi i heroji. Na primer, horor igra The Backrooms bila je veoma popularna tokom proleća, a na vrhu liste je sada „Pokemon Scarlet and Violet“. Odraslima može biti naporno da isprate sve ove promene, ali im aplikacije za roditeljski nadzor mogu pomoći da razumeju sve novotarije i trendove koje prate njihova deca,“ kaže Ana Larkina, stručnjak za analizu web sadržaja kompanije Kaspersky.

Ceo izveštaj o online interesovanjima najmlađih možete pronaći ovde.

Praktični saveti kako obezbediti vašu decu u online svetu

U skladu sa rezultatima izveštaja, kompanija  Kaspersky u saopštenju je navela i nekoliko saveta kako da obezbedite vašu decu u onlajn svetu:

  • Interesujte se za online aktivnosti vašeg deteta. Pitajte ih da zajedno pogledate njihovu omiljenu seriju ili zajedno slušate muziku koju oni vole. Jedna od opcija je i da se zajedno informišete i naučite više o bezbednom surfovanju.
  • Dobro je imati aplikacije za roditeljski nadzor. Važno je da sa svojim detetom razgovarate o ovoj temi, kako biste im objasnili funkcionisanje ovih aplikacija, ali i koliko je važno da budu bezbedni na internetu.
  • Objasnite im da poverljive podatke treba deliti isključivo putem poruka, samo sa ljudima koje poznaju i u stvarnom svetu. Budite im uzor i pokažite im nekoliko primera dobre prakse.
  • Provodite više vremena u razgovoru sa svojom decom o merama bezbednosti na internetu. Obratite pažnju i na svoje navike. Da li koristite mobilni telefon tokom jela ili razgovora? Da li vaša deca oponašaju bilo koju vašu naviku? Da li reaguju drugačije kada odložite svoj telefon?
  • Učinite razgovore o sajber bezbednosti zanimljivijim tako što ćete zajedno učiti kroz igre i druge zanimljive formate.

O kompaniji Kaspersky

Kompanija Kaspersky je globalna sajber bezbednosna kompanija osnovana 1997. godine.

Opsežno iskustvo i stručnost zaposlenih u kompaniji Kaspersky konstantno se koristi u razvoju novih bezbednosnih rešenja i usluga koje štite kompanije, kritične infrastrukture, državne institucije i potrošače širom sveta.

Sveobuhvatni portfolio proizvoda kompanije obuhvata vodeća bezbednosna rešenja za krajnje korisnike kao i veliki broj specijalizovanih rešenja i usluga za zaštitu od sofisticiranih i naprednih digitalnih pretnji.

Preko 400 miliona korisnika zaštićeno je tehnologijom kompanije Kaspersky, dok preko 240.000 korporativnih klijenata koristi naše usluge kako bi zaštitili svoje vredne informacije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.