Mate Rimac: Od kućne garaže do gazde Bugatija 1Foto: EPA-EFE/ ANTONIO BAT

Vest da je hrvatska kompanija „Rimac automobili“ postala većinski vlasnik francuske fabrike za proizvodnju sportskih vozila „Bugati“ iznenadila je samo one koji nisu upoznati sa poslovnim uspesima Mate Rimca.

Njemu je naime trebalo svega 12 godina da pređe put od vlasnika startap kompanije, osnovane u sopstvenoj garaži, do biznismena koji postaje prvi čovek čuvene firme za proizvodnju sportskih automobila. Nakon ove akvizicije „Rimac automobili“ se transformišu u „Rimac grupu“, koju će činiti „Bugati Rimac“ i „Rimac Technology“.

Mate Rimac je inače inovator koji je osmislio prvi hrvatski električni automobil „Concept One“, koji ubrzanje od 0 do 200 kilometara na sat postiže za 6,2 sekunde, dok najveća brzina koju doseže iznosi 355 kilometara na sat. Takođe je osnivač i direktor kompanije „Greyp Bikes“, koja se bavi proizvodnjom električnih bicikala.

Mate Rimac je rođen 1988. godine u Livnu u Bosni i Hercegovini. Najstarije je od troje dece Ivana i Zdenke Rimac. Njegova porodica odlazi u Nemačku da bi se 2000. godine naselila u Samoboru u Hrvatskoj. Tu Rimčev otac osniva privatnu građevinsku firmu.

Tokom srednjoškolskog obrazovanja Mate Rimac zajedno sa Lukom Bošnjakovićem osvaja nagradu zlatno „Teslino jaje“ na takmičenju za elektrotehničare i inovatore 2006. godine. Tri godine kasnije osniva kompaniju „Rimac automobili“ s ciljem da u njoj proizvodi najnaprednije električne sportske automobile na svetu. Kompanija se vremenom razvila u inženjersku i proizvodnu, koja uz sopstvene automobile razvija i proizvodi prototipe i automobile za druge kompanije.

Nakon što se probio u vrh svetske automobilske industrije, Rimac počinje sa proizvodnjom bicikla na električni pogon „Greyp“, koji košta nekoliko hiljada evra. Rimčeva firma proizvodi sve delove za taj bicikl, od karbonskog oklopa, šasije, baterijskog paketa do kompletne elektronike i pogonskog dela. Kao svog uzora Mate Rimac ističe slavnog naučnika Nikolu Teslu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari