Jedan krak metroa ide i do Petlovog brda, Vidikovca i Ceraka 1Lj. Bukvić

Na nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema je stiglo stotine primedbi, a Miloš Vučković iz Udruženja građana Po meri metro kaže za Danas da je na današnjoj raspravi u Skupštini grada prihvaćena njihova primedba za južni krak, odnosno rečeno im je da će se u planove uneti račvanje i trasa ka Petlovom brdu, Vidikovcu i Ceraku, čega nema u planu.

“Nažalost, primedba da linija prolazi kroz železničku stanicu Prokop i Klinički centar nije prihvaćena”, ističe Vučković.
Javna sednica na kojoj se raspravljalo o tome kuda će ići metro u Beogradu nije bila toliko javna jer veliki broj onih koji su očekivali da će ući zato što su podneli primedbe na nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema nije ušao u zgradu Skupštine grada u Nikole Pašića.

Pre nego što će sednica početi, policija i privatno obezbeđenje su iza metalne ograde puštali sa spiska samo po jednog iz svake organizacije koja je imala primedbe na ovaj plan. Ostali su čekali na kiši i uzalud pokušavali da uđu. Medijima koji nisu od ranije imali akreditaciju takođe nije bilo dozvoljeno da uđu.

Već u 13 časova juče više desetina građana čekalo je ispred ulaza Nikole Pašića broj 6, a odmah sa ulaza poručeno je da će moći da uđu samo oni koji su na spisku. Ljudi su negodovali, tražili da uđu, te je u nekoliko navrata došlo i do guranja, pojedini su dobacivali “ne izmišljajte imena, pustite ljude da uđu”. Ljudi iz organizacije prozivali su po imenima, neka su se mogla čuti i više puta, ili po organizacijama: Centar za lokalnu samoupravu, RERI, Građevinski fakultet, Metro po meri..

Uprkos ubeđivanju da one organizacije koje su podnele i po desetine primedbi treba da imaju više predstavnika, organizatori su ostali neumoljivi – samo po jedan iz svake organizacije. Privatno obezbeđenje se pobrinulo da to bude baš tako, tako da su problema da pored njih prođu u pojedinim trenucima imali čak i prozvani.

Kada su prozvali Inicijativu Ne davimo Beograd mesta je bilo samo za jednog, a Dobrica Veselinović koji je posle nekoliko minuta provera uspeo da uđu u zgradu Skupštine neposredno pre toga nam je rekao kako po novim pravilima javna sednica nije javna već obezbeđenje pušta samo one koji su podneli pisane primedbe i to jednu osobu po organizaciji.
“Vidite i sami, policija, ograde i privatno obezbeđenje odvraćaju ljude od toga da razmišljaju o tome kuda će metro ići”, rekao je Veselinović za Danas pre početka sednice.

On je naglasio da su oni podneli šest primedbi u kojima preispituju kako je prva linija postala ova, a ne ona koja je postoji u planu 30 godina i koja bi trebalo da rastereti saobraćaj u Beogradu i spoji Cvetkovu pijacu i Zemun.
“Preispitujemo zašto ovaj plan ne spaja gusto naseljena mesta, ne prolazi pored Vukovog spomenika, Prokopa, Kliničkog centra, preispitujemo kako je cena porasla od četiri do šest milijardi i pitamo se kako će predložena rešenja doprineti da se reši saobraćajna gužva u Beogradu”, rekao je Veselinović.

On je, nakon što je deo zainteresovanih ušao posle sat vremena, uspeo da uđe na sednicu, ali to nije pošlo za rukom arhitekti Dragoljubu Bakiću koji je takođe imao primedbe na ovaj plan.

“Vidite šta se radi oko jednog projekta. Da taj projekat ne valja – ne valja, naročito kada se radi o trasama i treba ga sprečiti i uraditi onako kako je trebalo uraditi pre 50 godina. Uvek je trasa koja ide Bulevarom kralja Aleksandra, od Ustaničke do Zemuna bila najvažnija. Ovo sve što je sada predloženo je besmislica”, istakao je Bakić za naš list.

Plan generalne regulacije šinskih sistema uradila je 2016. britanska kompanija WSP, a nakon tog francuska kompanije Egis rail je 2018. uradila studiju opravdanosti sa generalnim projektom, gde je praktično razmatrala definisane trase.
Čitanje primedbi koje je Građevinski fakultet imao počelo je oko 17 časova, a oni su još ranije kao glavne probleme istakli trenutna rešenja trasa linija metroa, kao i planirani redosled izgradnje tih linija.

Građevinski fakultet je istakao u svojim primedbama da gledajući gustinu nastanjenosti, zaposlenih i korisnika javnog gradskog prevoza se jasno ocrtava saobraćajna i urbanistička kičma grada, odnosno ono što bi trebalo da bude trasa prve linije beogradskog metroa: istočni obod Zemuna-Opština Novi Beograd-centar grada-Bulevar kralja Aleksandra. Trenutna prva linija metroa, duga 20 do 23 kilometra, kako su naveli u primedbi, slabo pokriva grad i dodali da će pokrivenost biti slaba sve do izgradnje treće linije metroa.

Prva linija metroa, prema sadašnjem planu, trebalo bi da spaja Železnik sa Mirijevom, a išla bi preko Makiša, Banovog brda, Sajma, Gazele, Trga republike, preko Cvijićeve i Pančevačkog mosta do Mirijevskog bulevara i Mirijeva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari