Narodni muzej kao bilbord za Koka-Kolu 1Foto: Twitter

Fasada zgrade Narodnog muzeja u Beogradu u novogodišnjim danima izgledala je nalik na veliki reklamni bilbord i to ne za sopstvenu promociju, već za reklamiranje brenda pića Koka-Kola.

Projekcije tradicionalnih novogodišnjih reklama brenda koji stoji iza poznatog gaziranog napitka, u trodimenzionalnoj tehnologiji, prekrivaju fasadu Narodnog muzeja svake večeri po pet sati uzastopno od novogodišnje noći i narednih 15 dana, tokom kojih će biti isključivana ulična rasveta na Trgu republike.

O ovome nadležno Ministarstvo kulture i informisanja, kako tvrde, nije znalo ništa, iako je Narodni muzej ustanova kulture koja je u njihovoj nadležnosti.

Iz Ministarstva kulture smo na pitanja o tome ko je, kako i za koji novac odobrio da se fasada Narodnog muzeja koristi za potrebe reklamiranja bilo kog brenda, dobili odgovor da „Ministarstvo kulture i informisanja nije dalo predmetnu saglasnost“, te da iz toga proizilazi da se za sve odgovore obratimo samom Muzeju.

Iz Narodnog muzeja obećali su da će nam poslati odgovore na pitanja – ko je odobrio postavljanje 3D projekcija reklame, za koji novac, koliki je prihod samog Muzeja od toga i da li će se ovakve kampanje ponavljati u budućnosti.

Ipak, odgovore nismo dobili do zaključenja ovog broja.

Da će se reklamirati na Muzeju, brend Koka-Kola pohvalio se u nekoliko medija i saopštenjima na društvenim mrežama.

„Sa željom da svima pruži mogućnost da osete magiju praznika, Coca-Cola je pripremila do sada neviđenu 3D projekciju. U srcu Beograda, na fasadi Narodnog muzeja od 31. decembra 2020. do 15. januara 2021. godine očekuje vas spektakularna Coca-Cola 3D multimedijalna projekcija u periodu od 18.00 do 23.00 časa“.

Narodni muzej kao bilbord za Koka-Kolu 2

U nastavku je navedeno i da će javno osvetljenje na Trgu republike biti prigušeno tokom trajanja projekcije kako bi se ona bolje videla, kao i da će prizore emitovane putem „najsavremenije digitalne tehnologije“, građani moći da gledaju i putem prenosa na društvenim mrežama kao i nekoliko medijskih portala.

Reakcije na pojavu reklame na fasadi Narodnog muzeja u javnosti bile su različite – od najmlađih kojima ovo predstavlja vid praznične zabave i čarolije, do onih nešto ozbiljnijih koji smatraju da reklamama nije mesto na ovako važnoj ustanovi kulture.

Istoričarka umetnosti Irina Subotić, u razgovoru za Danas ističe da njoj nije problematičan ovakav vid reklamiranja ali da joj smeta što se kulturni program zanemaruje, što sam Muzej nije dovoljno promovisan.

– Ima mnogo gorih stvari nego što je ta praznična reklama. Ne smeta mi što se za praznike koristi ta lepa fasada i za neke druge manifestacije ali nedostaje mi to što nema reklama za izložbe koje se dešavaju tamo. Smeta mi što kada prolazimo pored Narodnog muzeja ne možemo da vidimo šta se u njemu dešava – da li se održavaju neke izložbe, neka predavanja, vođenja ili bilo šta drugo što bi privuklo posetioce, istakla je Subotić.

Ona smatra da je u krizi u kojoj se nalazimo zbog pandemije, posebno važno da se promovišu one aktivnosti koje ustanove kulture uspevaju da organizuju i da se više medijske pažnje posveti njihovom radu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari