Nastavljeno suđenje vozaču Zorana Babića zbog udesa na naplatnoj rampi 1Automobil direktora Koridora Srbije u nesreći kod Doljevca Foto: Danas

U Osnovnom sudu u Nišu danas je svedočenjem dvojice policajaca nastavljeno suđenje Dejanu Stanojeviću, vozaču direktora Koridora Srbije Zorana Babića, optuženom da je 31. januara 2019. godine službenim automobilom udario vozilo koje je stajalo na naplatnoj rampi kod Doljevca, kada je poginula Stanika Gligorijević (52), a pet osoba teže i lakše povređeno.

Suđenje će se nastaviti u četvrtak 22. aprila, kada će se čuti završne reči, a sudija Miško Radivojević je najavio da će nekoliko dana nakon toga saopštiti presudu.

Na današnjem retresu su ponovo puštani snimci nesreće sa nadzorne kamere na naplatnoj rampi Doljevac, koji su Putevi Srbije dostavili Osnovnom javnom tužilaštvu, kako bi se policajci Nikola Mitić i Bratislav Micić, koji su prvi stigli na lice mesta, izjasnili o njemu.

Micić je kazao da ono što vidi na snimku ne odgovara onome što je video na dan nesreće, jer “na snimku izgleda da je službeno vozilo došlo na naplatnu rampu iz pravca Leskovca, a on je video da je ono došlo iz pravca Niša”.

Mitić je pak rekao da nije video ko je bio na mestu vozača u službenom automobilu, već da mu se Stanojević, koji je bio izvan vozila, predstavio kao vozač. Prema njegovim rečima, povređeni Babić se nalazio između sedišta.

Advokat Prelević ponovo je zatražio dostavljanje ključna dva minuta snimka nadzorne kamere sa naplatne rampe u okviru kojih se vidi trenutak udara službene “škode superb” u “opel astru” koja je čekala plaćanje putarine i ko je bio na mestu vozača u “škodi”, a koji nedostaju u četiri snimka koje su Putevi Srbije dostavili niškom OJT.

On je tražio i da se uvrsti u dokaze njegov dopis predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, koji je nakon nesreće tvrdio da je video čitav snimak nesreće i negirao nezvanične sumnje da je vozilom upravljao Babić.

Niško OJT je ranije zatražilo da se okrivljenom Stanojeviću izrekne zatvorska kazna od pet godina i da mu pet godina bude zabranjeno upravljanje motornim vozilom.

Prema optužnici OJT, službeni automobil vozio je Stanojević, a Babić je, prema sopstvenoj izjavi u istrazi, „spavao na zadnjem sedištu“. Stevan Todorović, sudsko-medicinski veštak, koji je veštačio Stanojevićeve povrede, na osnovu njih nije mogao da se izjasni da li je on upravljao ovim vozilom.

Stanojević je na prvom ročištu delimično priznao odgovornost jer je brzo vozio, ali je naveo da je do nesreće došlo i zbog klizavog kolovoza i smanjene vidljivosti usled magle.

Nezvanični izvori su u pojedinim medijima i na društvenim mrežama tvrdili da za volanom “škode superb” nije bio okrivljeni već njegov poslodavac Babić.

Tadašnji predsednik Pokreta slobodnih građana Sergej Trifunović kazao je da je, prema saznanjima koje ima, posle nesreće „šest ili sedam ljudi vadilo Babića sa mesta vozača i prebacivalo ga na zadnje sedište“.