NOPS: Sve bi bilo znatno jednostavnije da je kolektivna tužba dostupna građanima 1Foto: FreeImages / Jason Morrison

Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) zatražila je danas izradu novog nacrta izmena Zakona o parničnom postupku, kojim bi se uvažile sugestije stručne javnosti iz oblasti zaštite potrošača, koje se pre svega tiču kolektivne tužbe.

Ministarstvo pravde ni posle devet godina nije u stanju da objasni ni definiše, pa samim tim ni zaštiti, kolektivna prava i interese potrošača, navodi se u saopštenju i podseća da je Ustavni sud 2012. godine odlučio da odredbe Zakona o parničnom postupku, kojim se definiše zaštita kolektivnog interesa građana putem kolektivne tužbe, nisu u skladu sa Ustavom.

Baš tih godina građani su počeli da podnose masovne tužbe protiv banaka, a kako kolektivni interes i dalje nije „pojašnjen“, pojedinačna borba sa bankama, mobilnim operatorima, nesavesnim trgovcima i proizvođačima traje sve ove godine, navode u NOPS.

Sve bi moglo da bude znatno jednostavnije, brže i efikasnije da je kolektivna tužba, kao moćno pravno sredstvo, dostupna građanima, odnosno licenciranim organizacijama koje bi, pošto ispune zakonom propisane kriterijume, imale pravo njenog korišćenja, dodaje se u saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.