Nakon nagrade Turističkoj organizaciji opštine Knjaževac i opštini Knjaževac na Međunarodnom biznis forumu SEET 2015. u Beogradu, (BRAND LEADER AWARD 2015) za najofanzivniji savremeni turistički razvoj u Srbiji i Jugoistočnoj Evropi, evidentno je da je ova opština postala republički lider u turizmu i njegovoj promociji.


Ovo je u minulih godinu dana treće značajno priznanje koje je otišlo u Knjaževac. Prošle godine bili su pobednici EDEN konkursa u Srbiji i poneli titulu izuzetna destinacija Evrope, a nedavno su dobili i Turistički cvet, najveće priznanje koje se u Srbiji može dobiti kao nagrada za doprinos u razvoju turizma. Inale, u poslednjih 10 godina ovde se broj dolazaka turista povećao 3,5 puta, kaže statistika.

– Dve izuzetne najvrednije nagrade u Srbiji, za nešto manje od godinu dana, valjda dovoljno govore same po sebi i pozivaju turiste da dođu i dožive Knjaževac, kaže za Danas direktor Turističke organizacije opštine Knjaževac Boban Marković, objašnjavajući da najnovije priznanje, nagrada Brand Leader Award 2015 za najofanzivniji savremeni turistički razvoj u Srbiji i Jugoistočnoj Evropi svojim opisom u potpunosti oslikava aktivnosti TOOK.

– Na svim sajmovima turizma i turističkih publikacija u proteklih par godina, Turistička organizacija opštine Knjaževac, osvajala je brojne nagrade priznanja. Nagrađivan je i naš štand, i naš promotivni materijal i naš sajt. Tako da smatram, da u životu ništa nije slučajno i da su ove nagrade plod, pre svega jednog timskog rada nas iz turističke organizacije, a ima nas svega četvoro. Radimo u dve smene, od 8 do 20 časova, i mi smo i info-centar i suvenirnica i sami ažuriramo svoj sajt i organizujemo petnaestak manifestacija tokom godine i svakog četvrtka tokom zime izvodimo decu Knjaževačkih osnovnih i srednjih škola na skijanje na Staroj planini – potpuno besplatno, kazao nam je direktor Marković, koji ne krije da dobijena priznanja gode i imponuju, ali i obavezuju.

Na nedavnoj dodeli Turističkog cveta, priznanja nacionalne turističke organizacije, Marković je izrazio nadu da će dobar glas o jednom timskom radu dopreti do nadležnih organa, do ministarstava, Republike, Vlade, kojima je data na upravljanje Stara planina i da će se nastaviti radovi na Staroj planini.

– Neka prethodna vlada je u Staru planinu uložila preko 40 miliona eura u skijašku infrastrukturu, u hotel, u prilazni put. I ta prva faza je u godinama iza nas, kada su oboreni svi rekordi što se tiče posećenosti, pokazala da to ulaganje nije promašena investicija – naprotiv. Treba nastaviti sa daljim ulaganjima, jer kada u rekordnom danu, kada imamo i po 10.000 turista, a imamo svega 1.200 ležajeva, očigledan je nedostatak smeštajnih jedinica, nedostatak vanpansionskih usluga. Nadam se da će ova, ili neka buduća Vlada, nastaviti sa ulaganjem u Staru planinu, jer da ponovim vreme je pokazalo da to nije promašena investicija, smatra Marković

On podseća i da, bez obzira na to što je Stara planina 1997. godine odlukom opštinske vlasti predata na upravljanje Republici, i što Starom planinom upravljaju tri republička preduzeća, JP Stara Planina, JP Skijališta Srbije i JP Srbija Šume, oni kao deo lokalne samouprave rade vrlo intenzivno i ofanzivno na promociji Stare planine.

U prilog tome govori i organizacija Brdsko-planinskog maratona na Staroj planini na kome je učestvovalo 150 takmičara, deset nacija sa dva kontinenta u cilju promocije Stare planine i njenih turističkih potencijala za aktivan odmor tokom letnjih meseci, atraktivni štampani i video materijali u kojima je zastupljena ponuda opštine Knjaževac i naravno Stara planina.

Aktivnosti TOOK ilustruje podatak da je u 2014. godine godini broj kategorisanih seoskih domaćinstava povećan sa 30 na oko 400 ležajeva, čemu je sigurno doprinelo kontinuirano informisanje seoskih domaćina o novim propisima, šansama i mogućnostima. TOOK je organizovala prezentaciju jedinstvenog rezervacionog sistema namenjenog vlasnicima kuća za odmor, seoskih domaćinstava i ugostitelja. U drugoj polovini prošle godine realizovala je tri projekta vezana za „zeleni turizam“ – održivo korišćenje hidrološkog spomenika prirode Bigar potok u svrhu turističke valorizacije, promocija hidrološkog spomenika prirode Bigar i Sajam zdrave hrane.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari