Šabac i Sombor uvode virtualnog asistenta za pitanja građana i privrede 1Foto: Wikipedia/Sti2

Šabac i Sombor će kao prvi u Srbiji uvesti „ChatBot virtuelne asistente“ (komunikativnu platformu) za pitanja građana i privrede.

To će u BiH uraditi Bijeljina i Laktaši, saopšteno je danas na konferenciji za novinare u Beogradu, povodom potpisivanja sporazuma o saradnji na uvođenju te usluge.

Aplikacija „ChatBot“ će biti dostupna iduće godine, posle obuke opštinskih službenika, a 2022. godine očekuje se proširenje na druge gradove i opštine.

U realizaciji učestvuju IT kompanija „Saga“, Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (NALED), Privredna komora Republike Srpske i Nemačka organizacija za medjunarodnu saradnju GIZ.

Pošto je, kako je rečeno, praksa pokazala da gradjani u čak 72 odsto slučajeva postavljaju identična pitanja „što oduzima puno vremena službenicima“, uvođenjem „ChatBot-a“ službenici će moći da budu prebačeni na druge poslove.

Izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović rekla je da su gradovi i opštine uključeni u projekat, u rad administracije uveli najviše medjunarodne standarde i sada, uvode „interaktivan sistem iz kojeg će učiti šta najviše zanima gradjane i šta ih muči u kontaktu s lokalnim službama“.

Jovanović je objasnila da će komunikaciona platforma preko mobilnih telefona i računara biti gradjanima dostupna neprekidno, da bi tamo dobili odgovore na pitanja iz nadležnosti lokalnih samouprava.

Predstavnica Nemačke razvojne saradnje Amira Omanović istakla je da uvodjenjem novih, digitalnih rešenja, opštine i gradovi doprinose „povećanju zadovoljstva korisnika“, a predstavnik „Sage“ Milan Jevtić rekao je da je „zajednički interes građana i državne uprave da unaprede medjusobnu komunikaciju i učine je otvorenijom i bržom“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari