Srbija ili Hrvatska – ko je auto sila?

Ostavite komentar


  1. Milijarda evra poklonjena da bi se ove godine proizvodilo 20.000 automobila? More, dosta! Ni dinara više! Pa nek stave katanac!

    1. Fiat je dosao za vrijme DOS ovih demokrata a ne za vrijeme Vucica. Moj sin u „Vucicevom“ Boshu ima 1200 evra platu . A ne kao oni jadni ljudi u Fiatu.

      1. Bosh je došao za vreme Tadića 2011 ili ranije. Kako je onda Vučićev? Plata koju su mi nudili u oktobru 2012 bila je 700 €. Otišao sam tada za Nemačku, naravno.

    2. Fiat je dosao za vrijme DOSovih Djisovaca itd, a nikako nije u vrijeme Vucica.

    1. Rimac automobili trenutno zapošljavaju nešto preko 700 ali će do kraja godine imati preko 1000 zaposlenih, posječna plaća je 1600€.

      Koliko znam, Fiat Srbija zapošljava oko 2000 zaposlenih (s trendom pada) uz prosječnu plaću od 350€.

      To bi značilo da je masa plaća kuju Rimac isplaćuje 1.6 puta veća, a do kraja godine će se uduplati.

      Plus što su državni nameti na plaće u Hrvatskojo (na žalost) značajno veći nego u Srbiji pa je u bruto plaćama razlika još veća.

  2. Vučiću ni prst na čelo …neće ti pomoći da se prizoveš vođenju države…politike…i stop korupciji

    Kada bolest neumorno. postane hronična ….ode naš Tesla u svoju rodnu zemlju..u grad…za ime najmoćnije auto industrije….A Tesli je ostalo samo poteklo …SRPSKO…Muzej posvećen Nikoli Tesli u Beogradu injegovi..posmttni ostaci.
    No ipak rodna zemlja Hrvatska ..i danas slavi ..ne zaborablja Nikolu I.

    1. Nikola Tesla je bio americki drzavljanin. Srbija se, kao i prem drugim velikanima, obrukala o Teslu – tri puta je trazio stipendiju od Matice srpske iz Novog Sada, da bi mogao da studira i sva tri puta je odbijen. Sta sad Srbija mase oko Tesle?

  3. Autosovinista Misa Brkic bolje da ide u Hrvatsku ako mu je tamo sve bolje i lepse. Dobice hrvati vrsnog strucnjaka …

  4. Dobar i koristan sveobuhvatan prikaz stanja u Srbiji i u Hrvatskoj u ovoj oblasti. Mi trosimo na druge firme bez ikakvih dubljih perspektiva. Takvu politiku vode nasi politicari posto ekonomistima to ne dozvoljavaju. Rasipamo zarad nekih kratkotrajnih politickih interesa grupacije na vlasti. To je maksimalan domet do kojeg nasi politicari mogu svojim umom da dobace.

    1. Niste ukapirali suštinu teksta, a to je da ne treba čekati državu da vam nešto omogući, već treba imati preduzetnički duh. Ni Rimcu Hrvatska nije pomogla za prvi sajam, već otac. Država mu je ukupno pomogla sa 2 miliona, a on istoj uplatio 13,8 miliona poreza. Mnogo više su mu pomogli svi drugi. Ovde ljudi očekuju da im država sve napravi, a oni samo da rade. Hoće zapad i demokratiju, ali da žive u komunizmu. Kada bi svi radili, a umesto što čekamo na državu, svima bi nam bilo mnogo bolje i ne bismo zavisili od političara.

  5. Vučiću..dok se ti baviš istorijom prošlosti…i ulice glavnog grada
    „Čašćavaš “ imenima svojih boraca ..četnika ..drugi u komšiluku jutro ,21 vek Autoindustrija ..Aston Martin…sa modelima imena Nikola Tesla.
    Sramno i po nižavajući za R.Srbiju …koja kaska za vremenom…21 VEKA.!?

    1. Aaaauuuu ovi ga optuzuju da je cetnik ovi da je peder… Ovi da je partizan ovi da se uvlaci rusima, njemcima, kinezima, amerima… Ha ha ha…

  6. Nesposobnost da se vodi fabrika u kragujevcu je ocigledna i postoji milion nacinina da opstane npr da radi male agregate za siroku namenu.
    Rimac je svakako nepravio cudo ali praviti niske sportske i skupe autpmobile nije isplativo.I sve fabrike koje to rade su delovi velikih auto kompanija koje rade vozila za siroke narodne mase.

    1. Ma bitno je da čovek ima kutsži pravnog biznismena…a još je bitnije …naš Nikola Tesla će ući u tu fabriku Aston Martin ….dok Srbija od Svog Tesla ima samo prošlost….

  7. Uz dužno poštovanje, predviđa se u tekstu koliko podiže bdp 100, ili 20 hiljada prodatih automobila u odnosu na 150 komada koje proizvede Rimac. Nisu uporedive kategorije uopšte.

  8. Naš BDP pretećiće hrvatski reče jedan čovek. Eh još samo da nije taj čovek kriminalac.

    1. Da…kaže nad u oči…ali na nama je da ga u tome ne zaustavimo …već da kažemo …Dosta ….svom…mom ne…Predsedniku…!!

    2. I ništa tu nije slagao. Naravno, bitniji je BDP po glavi stanovnika, tako da se može reći da je prećutao bitnu istinu, ali nije slagao.

  9. Jel čita neko ovo. niko ne komentarise. aman ljudi jel znate sa parama. bicemo gori od moldavije. nasa zemlja nezadrzivo srlja u propast. nasem drustvu pomoći nema. pozdrav iz nemacke

    1. Da…Srbija se sporo budi ..ili ne uspeva ..da izađe . bačena .na
      Dno..Dna .. života???

  10. Au, što ne volim kada moram da se složim sa Brkićem.
    Jedan od najpopularnijih smerova na mašinskom fakultetu u Beogradu je smer motornih vozila, Za razliku od većine studenata mašinstva, oni studenti koji upišu smer motornih vozila (a slično je sa avio smerom) su upisali fakultet zato što su unapred znali da će da na trećoj godini da se opredele za odrećenu specijalizaciju. I šta se posle dešava. Ako su i imali sreće da se zaposle u Zastavi (FAP-u, Zmaju ili Rakovačkoj industriji motora) onda su ceo vek radili na istom menjaču, istom motoru, itd. Majko moja, koja je to količina izgubljene energije i entuzijazma.
    Bilo bi lepo ako bi autor napisao koju reč o avio industriji Slovenije i Srbije. Utva, pojačana proizvodnom linijom iz mostarske fabrike Soko i vojno vazduhoplovnim centrom u Žarkovu, jedva da nešto radi. U međuvremenu su Slovenici, krenuvši od nule, uspeli da napave heliopter sa električnim pogonom i da ga ponude Evropi.
    Sa druge strane, nismo ni baš tako loši. Pravimo najviše jarbole u Evropi, ako ne i u svetu, a kada delije kada razviju zastavu preko celog Severa prosto te uhvati neka milina oko srca a ponos ti natera suze na oči.

  11. Moj ortak je za vreme „NATO agresije“ lepo rekao: Ja bi amerima dao jedno 10 milki dolara, da dobro izraketiraju Zastavu. Ovo je odličan trenutak da nam skinu kamen s vrata, da nemamo više šatro proizvodnju, da se ukinu carine, i da krenemo da vozimo kola k’o ljudi.

  12. I JEDAN I DRUGI „narod“ su samo obična auto. G**NA .

  13. Ekonomija nasim politicarima nije prioritet osim u smislu prodavanja magle i sibicarenja, ali sto se tice revizije istorije i zamena naziva ulicama tu imamo ponajbolji rezultat. Sjajna analiza, kao i uvek, steta je sto istu moze da razume maksimim 5% funkcionalno pismenih ljudi u Srbiji.

    1. Vi očigledno niste jedan od njih. Je l kompaniju napravila Hrvatska ili Rimac? Kada mu je pomogla Hrvatska? Tek kada je uspeo. Prvi sajam mu platio otac, umesto da je država dala podsticaj. Isto je sve kao i ovde, samo što se tamo pojavio Rimac, a ovde ne. Ali imamo mi male napredne kompanije u drugim oblastima. I sam radim u jednoj od njih. Naravno, zasluga je vlasnika, a ne države. Samo, svi još živite u komunizmu i očekujete da država proda fabriku Fijatu ili nekom. A zašto sami ne napravite nešto?

  14. O čemu bre vi pišete? Pa gde im je taj super brzi auto? Ovo za Fiat ok. Ali to smo mi tako hteli da dovedemo fabriku koja prividno radi. Oni da su bili zainteresovani za rad ne bi trebalo toliko para da im dajemo, bukvalno smo ih platili da dođu i ne moraju ništa ni da rade.

  15. Miša Brkić opet mulja – upoređujući Fiat Srbija i Rimac automobile „zaključuje“ (naravno pars pro toto) o prednosti preduzetništva nad državnim intervencionizmom, nema veze što je čitava automobilska industrija u svetu u kolapsu!

  16. Zakljucak ovog teksta iz Danas-a: srbivsu priglupi a hrvati su super …

  17. Odlicno poredjenje gde se vidi kako jedan moderan, profesionalan, svetski koncept u svemu nadvisuje kilavi, zaostali, bezidejni Megatrend nacin razmisljanja. Da je Rimac ovde krenuo da radi to sto radi, zivot bi mu otezavale neznalice pocev od opstinskog nivoa, pa sve do Njega. Ceo koncept bi bio nebitan, a bitno bi bilo da li je clan, koliko je kome dao privatno, a koliko stranci itd. Ugusili bi coveka pre nego bi i krenuo. Bolesni, nesposobni, bezidejni paraziti.

    1. Je l ste sigurni? Pokušali ste, pa Vam se to desilo? Iz ličnog iskustva znam da nije tako. Ako imate ideju i znanje, država ne može mnogo da vam odmogne, a to je najbitnije. Pomoć i nije toliko bitna.

  18. Ko ste vi ?Pa nece narod da vas vidi, sve ste pokrali sto se moglo pokrasti.Idite radite nesto ako ste sposobni samo nemojte krasti.

  19. Ok… Nevolite moje komentare …pa ih ne objavljujete …ali bez kritike ….dovoljno ..umesne……pazim..mafa i nebi…Srbija će se vratiti moguće i u feudalno ..uređenje …ja to ne pozdravljam… Vi .. redakcijo..mojih novina Danas…????

    1. Vaše komentare ni ne treba da objavljujete. Nepismeni su, nerazumljivi, a što je najvažnije, nisu baš pametni, da ne budem grub.

  20. Ne moze se porediti FAS sa Rimcem iz prostog razloga sto FAS „proizvodi“ automobile, dok se Rimac bavi primarno razvojem.
    Takodje, Rimac se razvojem bavi za vise proizvodjaca, dok FAS radi sklapanje za jednu firmu.
    Poredjenje ova dva je kao poredjenje auto mehanicara i BMWa na primer.
    FAS radi kao lokalna radionica, zaposleni su ljudi srednje strucne spreme i mahom svi iz Kg, dok Rimac bira inzenjere i doktore nauka iz citavog sveta, a sve prati enormno kes ulaganje investitora.

  21. Italijani su u FCA uneli samo nou hau i alate.ta proizvodnju. Po svim pravilima ekonomije, taj ulog ne moze biti veci od 49 odsto. Jer sve ostalo dajemo mi od pocetka. Kako se moglo desiti da Fijatu pripadne 70 odsto. Ili je 21 odsto vlasnistva dato za placanje starog duga Fijatu ili je neko od politicara postao suvlasnik o trosku naroda.
    I to zasto, da bi US stil imao kome da proda celik iz Smedereva, jer druge vajde nije bilo posto je Markione za nas napravio skup model, koji ovdasnji ljubitelji automobila ne preferiraju. Zato je francuski Reno u rumunskoj Daciji napravio nekoliko super jevtinih modela od 6.000 d9 8.000 evra koji su se u Srbiji prodali kao alva. A, trebalo je iz nase fabrike da se najpre osvoji nasr trziste. Ali promasilo se s modelom. I naravno niko ne odgovara.
    Sto se Hrvatske auti industrije tice, ona je nikad nije imala i nece je imati. Taj Rimac i njegovi superbrzi automobili, ma to sluzi samo za pranje para, kao i Majbah supruga Dragane Mirkovic. Mozda i ista ekipa to radi samo je suprug Dragane Mirkovic isao preko Nemacke, a Rimac preko Italije.

    1. Moramo pitati demokrate a ne Vucica. Jer za vrijeme demokrata 2008 je Fiat dosao u Srbiju.

    2. Know-how vredi više od svega ostalog što je Srbija dala. Nisu ni Fijat neki automobili, ali nadam se da ne mislite da je Zastava mogla da nastavi sa prodajom Juga.

  22. Dokle god država (nesposobni a korumpirani političari) bezumno dotira firme koje tragaju jedino za jeftinom radnom snagom i neogovornom državnom upravom, Srbija se neće razvijati (naprotiv, propadaće). Kada se državni (da ne ponavljam koliko nesposobni i korumopirani) aparat povuče iz raznih pogubnih kombinatorika oko privrede, počne podrška naučnom segmentu i domaćoj pameti, krenuće i razvoj zemlje u svim segmentima. Sa ovakvima na vlasti i moralnom klimom koju razvijaju, nema nam spasa.

    1. Fiat je dosao za vrijme DOS ovih demokrata a ne za vrijeme Vucica. Moj sin u „Vucicevom“ Boshu ima 1200 evra platu . A ne kao oni jadni ljudi u Fiatu.

    2. Bravo, jedini ste koji je shvatio suštinu teksta. Drugi su ga shvatili kao da država treba da napravi kompaniju kakvu je napravio Rimac. Država treba samo da se što manje meša i omogući infrastrukturu. A to bi mogla bolje da radi da ne daje novac ovakvim firmama. Ipak, u početku je moralo tako, jer je bolje imati milion ljudi sa platom od 300e, nego 200 hiljada sa platom 1000e i 800 hiljada nezaposlenih. Sada, kada više nema mnogo nezaposlenih, treba razmišljati u tom pravcu i ukidanju investicija za svako radno mesto koje je plaćeno manje od prosečne plate. I polako povećavati tu granicu.

  23. Mogli bi u vase tekstove da ubacite koje linkove ka subjektima o kojima pisete, neke slike i sl.

  24. STA da vam kazem sem ukljucite YouTube. Moja projekcija Brenda Tesla I baterije za automobile su broj 1 ,a kako sama Kompanija kaze decki mogu I trebaju da se igraju Ali svi su matirani odavno.Tesla je Srbijica u Americi,a gde je Hrvatska u Americi.Mislim da Sam Can dosta napisao,tekst je prilicno seljacki kao pokusaj minimiziranja intelektulnog Sveta opancarske drzave.Baj d vej,Markione moze Kad god mu padne napamet da u saradnji sa Teslom proizvede I Elektricni Ferari u Kragujevcu.To je prosto glupost Koji covek nece da vino.Sta ste Vi u stvari hteli da ovom glupostima of nekako poredjanih cinjenica da kazete? ❣️

      1. Hvala Vam.Nisam znao a nisam preterano pratio. Izvinavam se gospodinu Sto Sam koristio negovo prezime u tekstu.Da mi kompijuer sistemski tokom slanja menja gomilu karaktera znam odavno pa se ne bunim za svoju nepismenost. ❣️

        1. Aleksandar Arsovic: To potvrđuje da ste i informatički nepismeni, jer bi inače znali isključiti Autocorrect opciju.

Ostavite komentar


Društvo

Saša Ilić: Stvarnost više niko ne prepoznaje 10

Saša Ilić: Stvarnost više niko ne prepoznaje

Rano detinjstvo je kao lebdenje u nekom vakuumu * Tim slikama se vraćamo celog života * Majka voli književnost i radi u gradskoj bolnici * Živim na periferiji gde se uglavnom nastanjuju izbeglice sa Kosova * Prvu priču, pod uticajem Džordža Lukasa, pišem u petom razredu * Iz vojske, zapravo iz rata, vraćam se u jesen 1992.

Naslovna strana

Naslovna strana za 4, 5. i 6. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Gordana Bjeletić, novinarka

Dnevni list Danas su jedine profesionalne novine u Srbiji.