Subotičani digli glas: Tražimo od Grada da subvencioniše kupovinu bicikala baš kao što je to slučaj u drugim srpskim gradovima 1Foto: J. Patarčić/Danas

Po uzoru na druge gradove u Srbiji, i Subotičani traže od lokalne samouprave da subvencioniše kupovinu bicikala, ali i da posveti veću pažnju uređenju biciklističke infrastukture kako bi se Subotici vratio epitet “grada bicikala”.

Inicijativa za prikupljanje potpisa podrške građana za uvođenje ove mere potekla je od Udruženja “Ekoslavija” i Građanske inicijative “Priroda i društvo” tokom nedavno održanog festivala “Ekoslavija”, a njen cilj je da Grad već u budžetu za narednu godinu obezbedi sredstva za ovu namenu.

“Pokušaćemo da sakupimo tokom septembra i oktobra što više potpisa kako bismo predložili Gradskoj upravi da uvede ovakvu meru. Pozitivni primeri postoje u Somboru, Novom Sadu, Nišu, Beogradu, pa iako to nisu velike cifre, simbolički značaj postoji iz više razloga. Na ovaj način se utiče na povećanje upotrebe bicikala u gradu, a takođe imamo i socijalnu dimeziju, jer dosta naših sugrađana nije u prilici i nema sredstava da obezbedi sebi bicikl, a novi bicikli nisu jeftini, pa ovako i oni imaju šansu da dođu do svog dvotočkaša”, kaže Boris Telečki iz Udruženja “Ekoslavija”.

Prema njegovim rečima, iskustva iz drugih gradova pokazuju da subvencionisana kupovima i te kako može da doprinese povećanoj upotrebi bicikala, koja ima višestruke benefite kako za grad, tako i za pojedinca.

Subotičani digli glas: Tražimo od Grada da subvencioniše kupovinu bicikala baš kao što je to slučaj u drugim srpskim gradovima 2
Boris Telečki, foto: J. Patarčić/Danas

Zbog toga ovo Udruženje vrlo često organizuje i zajedničke biciklističke vožnje, poput jučerašnje od Dudove šume do Šupljaka, ne bi li na taj način podigli svest građana i promovisali biciklizam kao održivi načina prevoza kroz grad.

“Bicikl je prevozno sredstvo bez izduvnih gasova. Zamislite da samo jedan dan svi pređu iz automobila na bicikl i da to traje jedno vreme, sigurno da bi vazduh bio čistiji u gradu. Za pojedinca ima mnoštvo benefita po fizičko zdravlje, a mi preferiramo da vozimo bicikl u društvu, tako da je to i jedan od načina socijalizacije i može pozitivno da utiče na ljude”, dodaje Telečki.

Ipak, na tim vožnjama, koje imaju nešto duže rute, uočili su i da biciklistička infrastuktura u gradu nije na zavidnom nivou.

Subotičani digli glas: Tražimo od Grada da subvencioniše kupovinu bicikala baš kao što je to slučaj u drugim srpskim gradovima 3
Goran Vlaović, foto: J. Patarčić/Danas

Kako objašnjava Goran Vlaović, jedan od građana koji je podržao uvođenje mere subvencionisane kupovine bicikla i koji se rado odaziva zajedničkim vožnjama koje Udruženje organizuje, Subotica nema dovoljan broj biciklističkih staza i trebalo bi da izgradi nove, dok bi postojeće trebalo obnoviti, naročito stazu prema Paliću koja je, kako ocenjuje, u lošem stanju.

“Jedan deo biciklističkih staza je novourađen, ali to je jedan mali deo i na puno mesta ima jako puno udarnih rupa. Trebalo bi to popraviti, jer se ta biciklistička staza dosta koristi, posebno prema Paliću koja je vrlo frekventa lokacija”, predočava Vlaović.

Biciklizam je, smatra Vlaović, ključ zdravog načina života i očuvanja životne sredine, zbog čega je došlo vreme da se podigne na viši nivo.

“Zato bi trebalo pomoći ljudima da na povoljniji način dođu do tog prevoznog sredstva kojim bi se kretali od kuće do posla ili da bi išli u prirodu da bi se rekreirali”, ističe Vlaović.

Kako bi se biciklistička infrastuktura u gradu poboljšala, Udruženje “Ekoslavija” planira da tokom novembra organizuje vožnju samo u svrhu dokumentovanja kritičnih staza, koje bi potom prosledili nadležnima za sanaciju.

“Trudićemo se da tema bicikala i biciklističke infrastukture bude što prisutnija u gradu”, poručuje Boris Telečki.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari