Sve više građana Srbije koristi elektronske usluge 1Foto: Promo/eUprava MUP

U više od 87 policijskih stanica, na preko 130 šaltera Ministarstva unutrašnjih poslova, otkako su počele da se koriste elektronske usluge pre 11 godina zakazano je oko 2.150 000 termina za izdavanje pasoša ili ličnih karata.

Samo u toku prošle godine, bilo je 750.000 zakazanih termina, što je nekih 100 posto više u odnosu na 2020. godinu.

Ovi podaci potvrđuju da sve više građana naše zemlje koristi elektronske usluge što za direktnu posledicu ima uštedu vremena i novca, ali i poštovanje njihovog statusa i dostojanstva pošto više ne moraju da čekaju u redovima kako bi pribavili neki od neophodnih dokumenata. Za korišćenje ovih usluga potrebno je samo da se građani registruju na portalu eUprave.

Ministarstvo unutrašnjih poslova je bilo među prvim državnim organima koji su podržali razvoj elektronske uprave i na taj način pokazalo da se sistem usluga koje pruža građanima može modernizovati.

Sve više građana Srbije koristi elektronske usluge 2
Foto: Promo/eUprava MUP

„Još od 2011. godine, MUP omogućuje zakazivanje termina elektronskim putem za lične karte i pasoše, što je jedna od najviše korišćenih usluga kod građana, dok je produženje registracije vozila na ovlašćenim mestima gde se obavlja tehnički pregled i izdaje registraciona nalepnica usluga koju najviše koriste pravna lica“, kaže za Danas Slavko Josifović, šef Odseka za podršku razvoja eUprave Ministarstva unutrašnjih poslova RS.

Kako je u vreme pred godišnje odmore najveća gužva za produženje putnih isprava, Josifović poziva građane da elektronski zakažu termin i plate takse i dodaje da je dalja procedura veoma jednostavna:

„Građanin samo treba da se pojavi u zakazanom terminu i ne treba, sem starog pasoša, ništa da donosi zato što se sve pozadinske radnje, a to je pribavljanje izvoda iz matične knjige rođenih, izvoda iz matične knjige venčanih, uverenja o državljanstvu, obavlja elektronskim putem po službenoj dužnosti tako da procedura traje, od dolaska građana na šalter, 15 minuta“.

Sve više građana Srbije koristi elektronske usluge 3
Foto: Promo/eUprava MUP

Pored pomenutih usluga, građani preko portala eUprave mogu i da zamene vozačku dozvolu, dobiju uverenje o nekažnjavanju, prijave boravak stranaca i zakažu termin za kvalifikovani elektronski sertifikat na ličnoj karti sa čipom.

Modernizaciju sistema usluga koje državna uprava pruža građanima značajno je finansijski i stručno podržala Evropska unija.

Sve više građana Srbije koristi elektronske usluge 4
Foto: Promo/eUprava MUP

„Jedno od osnovnih prava građana koja stoje u središtu Evropske unije je i pravo na dobru administraciju, odnosno javnu upravu. Ovom idealu teži i Srbija, a EU je ponosna što može biti pouzdan partner u tom procesu, naročito od 2014. godine kada je Srbija po prvi put usvojila sveobuhvatnu Strategiju reforme javne uprave. U proteklom periodu EU je podržala veliki broj projekata za unapređenje rada javne uprave i koncipiranje uprave kao servisa građana“, kaže Martin Klauke iz Delegacije Evropske unije u Srbiji.

Sve više građana Srbije koristi elektronske usluge 5
Foto: Promo/eUprava MUP

Samo u poslednje tri godine, Evropska unija je podržala reformu javne u prave u Srbiji sa 63 miliona evra direktne budžetske bespovratne pomoći, delom utrošene u razvoj, modernizaciju i digitalizaciju pružanja usluga, od čega građani imaju direktnu i opipljivu korist.

Vozačka dozvola stiže na kućnu adresu

Procedura zamene vozačke dozvole je potpuno digitalizovana i građanin može iz svog doma da završi celokupan proces, čak ne mora ni da dolazi u policijsku stanicu odnosno može da izabere da mu se vozačka dozvola dostaviti na kućnu adresu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari