"Platiće koliko god treba i kojoj god agenciji treba": TikTok kao nova naprednjačka platforma 1Foto: Skrinšot, Siniša Mali na TikToku

Naprednjaci otvaraju naloge na društvenoj mreži TikTok da bi se približili mlađim biračima. Očigledno, naloge vodi neka profesionalna agencija. U suprotnom bi površni posmatrač, koji ne zna ništa o naprednjačkim funkcionerima, na trenutak pomislio da se radi o ljudima koji imaju duha, čak umeju i da budu duhoviti, kaže za Danas profesor prava Bojan Pajtić.

TikTok nalog je posle predsednika Srbije Aleksandra Vučića, otvorio i ministar finansija Siniša Mali, što je bio povod da pitamo naše sagovornike zbog čega političari vladajuće stranke u poslednje vreme koriste tu društvenu mrežu kada su tu pretežno mladi, i da li su im oni nova ciljna grupa, imajući u vidu da većinsko glasačko telo SNS-a čini starija populacija.

Pajtić smatra da nije slučajno ovo obraćanje biračima koji su tek stekli pravo glasa.

– Oni ne znaju mnogo o politici, ne prate informativne emicije, najčešće nemaju profile na Twiteru, nego su okrenuti Instagramu i TikToku. Ne treba precenjivati domet prezentacije SNS-ovaca na TikToku, ali njima je, u ovom trenutku, svaki glas od egzistencijalnog značaja i platiće koliko god treba i kojoj god agenciji treba da bi animirali najmlađe birače u svoju korist – navodi Pajtić.

"Platiće koliko god treba i kojoj god agenciji treba": TikTok kao nova naprednjačka platforma 2
Foto: Screenshot/TikTok/@sicve011

Izvršni direktor BIRODI-ja Zoran Gavrilović ističe za Danas da je u ovoj kampanji za svaku izbornu listu bitan svaki glas.

– Što se tiče SNS-a, oni su preko televizija izvukli svoj maksimum i sada pokušavaju da uspotave komunikaciju sa onim delovima biračkog tela koje je pre svega apolitično, odnosno ne izlazi na izbore. To su u prvom redu mladi. U tom smislu treba gledati i marketinško prepakivanje studentskih kartica, odnosno prošlogodišnje davanje novca, ali i ovogodišnje otvaranje kanala komunikacije preko onih socijalnih mreža koje mladi u većoj meri koriste – ukazuje Gavrilović.

On dodaje da su analize prošlogodišnjih budžeta za reklamiranje tokom izbora pokazale značajan rast ulaganja SNS-a u onlajn reklamiranje i približavanje netradicionalnim biračima ove stranke.

TikTok kao mamac za mlade

– Za promociju nije bitan samo kanal komunikacije već i sadržaj. BIRODI analize pokazuju da većina izborih lista nema teme za koje su od značaja za mlade, već da je fokus na njihove bake i deke ili tate i mame. Uspeh uspostavljanja TikTok komunikacije neće toliko zavisti od samog kanala, koliko od tematskog okvira i prikladnosti poslatih poruka – ukazuje Gavrilović.

Politički analitičar Đorđe Vukadinović podseća da je „tu modu” među SNS-ovcima prvi pokrenuo Goran Vesić.

– I bez obzira na more podsmeha koje je izazvao, mora se priznati da se dosta spretno i uspešno koristio društvenim mrežama. Što se tiče Vučića, Malog i ostalih novopečenih „tiktokera“, sumnjam da će biti naročito predani i uspešni u tome. I čitavu stvar vidim samo kao jednu marketinšku ad hok operaciju, u cilju „približavanja“ mlađoj populaciji, ali koja neće imati preteranog efekta – smatra Vukadinović.

Ministar finansija Siniša Mali otvorio je juče nalog na TikToku.

„Vau. Još jedan političar na TikToku. Rekli su mi da ovde kroz mali format, kapirate, „mali“, mogu da objasnim razne stvari oko ekonomije i finansija. Naravno, možemo i o mnogo drugih laganijih tema. Vidimo se“, poručio je Mali u svojoj prvoj objavi.

Podsetimo, nalog na pomenutoj društvenoj mreži je pre pet dana otvorio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, a u prvoj, kratkoj objavi napisao je:“Zdravo, TikTokeri! Ja sam Aleksandar.“

Goran Vesić je među prvima otvorio profil na TikToku pre dve godine, kada je bio zamenik gradonačelnika Beograda.

„Ćao svima! Srećan sam što se nalazim na ovoj mreži, nemam puno iskustva ali pokušaću da se predstavim drugačije i ličnije i da vidite zaista kako radim i sa koliko želje radim“, obratio se Vesić u prvoj objavi na TikToku, pod nalogom „sicve011“.

U jednoj objavi se obratio čak i na kineskom jeziku, kada je govorio o objavljivanju svoje „Knjige o Beogradu“ u Kini, a jednom se snimio i sa lemurom na glavi.

Pre nego što su čelnici vlasti Aleksandar Vučić i Goran Vesić počeli da komuniciraju sa biračima preko društvene mreže TikTok, ovaj kanal od domaćih političara koristili jedino pripadnici desnice – prvi je bio lider radikala Vojislav Šešelj, dok su se od „pravih“ opozicionara među „tiktokere“ posle toga upisali samo predsednik Narodne stranke Vuk Jeremić i potpredsednica SSP-a Marinika Tepić.

TikTok trend političkog marketinga sporo se širi među predstavnicima opozicionih stranaka.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari