U Boru je loša bezbednost učesnika u saobraćaju: Samo 12 odsto građana vozi bicikl 1Foto: Pixabay/Cuncon

Bezbednost saobraćaja u Boru, postupanje vozača prema deci, kao i biciklistima u saobraćaju, stanje saobraćajne infrastrukture za bicikliste u ovom gradu, dobili su loše ocene u istraživanju koje je, u okviru projekta „Kreći se održivo – Bor na dva točka“, sprovelo strukovno udruženje “Sigurne staze”.

-Dok se u Evropi i svetu sistemski radi na promociji novih vrsta mobilnosti gde se prostor oblikuje kako bi podsticao pešačenje, kretanje osoba sa invaliditetom, vožnju bicikle, električnog trotineta, električnog bicikla, kod nas još nema snage, volje i želje da se saobraćajni problemi reše – ocenjuje Igor Velić, master saobraćajni inženjer i predsednik udruženja “Sigurne staze”.

Rezultati istraživanja, kako navodi naš sagovornik, su loše ocene stanja bezbednosti saobraćaja u Boru. Ovu konstataciju ilustruje podacima: bezbednost saobraćaja u Boru najveći procenat ispitanika ocenio je dobrom ocenom (41,09%) i dovoljnom ocenom (35,15%), dok svega 1,98% ispitanika smatra da je bezbednost saobraćaja u Boru odlična.

Velić smatra da loše ocenjeno stanje bezbednosti saobraćaja u Boru, može biti povezano i sa lošim ocenama građana o tome kakvo je postupanje vozača prema deci u saobraćaju.

-Najveći procenat ispitanika (35 odsto) postupanje vozača ocenjuje dovoljnom ocenom, a potom slede dobra (32 odsto) i nedovoljna (27 odsto). Dok niko od ispitanika nije dao najveću ocenu za stanje bezbednosti dece u saobraćaju na teritoriji grada Bora – ističe Igor Velić i dodaje da su Borani loše ocenili i postupanje vozača prema biciklistima u saobraćaju.

Skoro polovina ispitanika (42,36 odsto) postupanje vozača ocenjuje dovoljnom ocenom, trećina nedovoljnom (32,02 odsto) a dobrom 19,21 odsto. Stanje infrastrukture za bicikliste u Boru, takođe, je dobilo niske ocene. Nedovoljnu ocenu dalo je 62,87 odsto ispitanika, a 27,23 odsto dalo je dovoljnu ocenu.

Istraživanje je pokazalo da bicikl kao svakodnevni vid prevoza u kombinaciji sa drugim vidovima koristi svega 12 odsto anketiranih, a kako pojašnjava naš sagovornik razlog ovome može i nedostatak biciklističke infrastrukture na šta je ukazalo 92,57 odsto ispitanika, a preko 85 odsto njih smatra da je Boru potreban parking za bicikle.

-Praksa širom sveta je pokazala da političke i inženjerske mere usmerene ka povećanju bezbednosti ranjivih učesnika u saobraćaju doprinose povećanju celokupnog nivoa bezbednosti saobraćaja. Najveći procenat građana Bora, blizu 90 odsto, podržava formiranje zona 30 i zona usporenog saobraćaja, mere koji imaju za cilj da dovedu do nižih brzina kretanja u gradu, a sve sa ciljem promovisanja aktivnih vidova prevoza. Ove zone podrazumevaju drugačiji pristup rešavanju problema i drugačije oblikovanje saobraćajnog prostora uz primenu inovativnih, praktičnih i jednostavnih rešanja koja bi zadovoljila sve učesnike u saobraćaju. Drugim rečima, uređenjem ovih zona treba se fokusirati na čoveka i stvarnim zahtevima i potrebama koje imaju krajnji korisnici – zaključuje Velić.

Ističe i važnost Plana održive urbane mobilnosti, važne političke mere koja je definisana kao cilj za poboljšanje pristupačnosti gradskim oblastima, obezbeđujući visok kvalitet i održivost mobilnosti i prevoza u nekoj oblasti. Borani smatraju, istraživanje je to potvrdilo, da je potrebno da grad Bor donese Plan održive urbane mobilnosti, kao i da je potrebno izmeniti Odluke o tehničkom regulisanju saobraćaja na teritoriji grada.

-Najvažnije činjenice i zaključci proizašli iz ovog istraživanja koje je uradilo udruženje Sigurne staze bi trebalo da budu smernice za identifikaciju problema i za planiranje drugih detaljnih istraživanja i budućih aktivnosti svih subjekata na teritoriji grada Bora, u cilju unapređenja bezbednosti saobraćaja i saobraćajne i urbanističke infrastrukture – smatra Igor Velić.

“Sigurne staze” su rezultate istraživanja predale gradonačelniku Bora, Odeljenju za privredu i društvene delatnosti, Odeljenju za urbanizam, građevinske, komunalne, imovinsko-pravne i stambene poslove, Savetu za bezbednost saobraćaja u GU Bor, Odeljenju za inspekcijske poslove-Saobraćajna inspekcija i JKP za stambene usluge – Upravljaču puta na teritoriji grada Bora.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari