"Ulice za bicikliste": Stari savski most nameniti javnom prevozu, biciklistima i pešacima 1Foto: FoNet/Aleksandar Barda

Beogradsko Udruženje građana „Ulice za bicikliste“ (UZB) je danas ocenilo da Stari savski most treba sačuvati, renovirati, dodati mu biciklističko-pešačke staze i nameniti ga isključivo javnom prevozu, pešacima i biciklistima.

Udruženje je uz podršku volontera na tom mostu napravilo fotografije koje pokazuju o koliko prostora zauzimanu razne vrste prevoza.

„Fotografije pokazuju i zašto, odnosno koliko mesta na kolovozu zauzima 60 ljudi u automobilima u odnosu na ekološki prihvatljivije vidove prevoza“, piše UZB u saopštenju.

Povod za akciju su predizborne najave i planovi aktuelne gradske vlasti da se sruši Stari savski most i izgradi nov, a da se u njegovom nastavku izgradi tunel ka Dunavskoj padini, o čemu je nedavno potpisan ugovor s kineskom kompanijom „Pauerčajna“ („Powerchina“).

„Smatramo ovaj plan bivšeg gradonačelnika Aleksandra Šapića pogrešnim i nepotrebnim rasipanjem novca Beograđana, jer on neće doneti smanjenje gužvi, već će ih naprotiv samo povećati. Podsećamo i da se u Beogradu skoro 50 odsto dnevnih putovanja obavi javnim prevozom, a da taj vid transporta nema svugde prednost, nego je zaglavljen u gužvi sa stotinama hiljada privatnih automobila“, navel je UZB.

Umesto rušenja, predlažu da se Stari savski most sačuva i da se za novac namenjen izgradnji novog tunela i mosta dovrši gradski unutrašnji magistralni poluprsten i da se revitalizuje mreža BG voza do Pančeva, Mladenovca, Stare Pazove i Lazarevca, kao i da se kupe nove garniture vozova kojima bi mogli da putuju i biciklisti.

„Da bi se Beograd dugoročno rasteretio gužvi, potrebno je na prvom mestu dati prednost pešačenju, javnom prevozu i biciklistima, pa tek onda privatnim automobilima koji konzumiraju najviše prostora. Ova rešenja bi donela i veće saobraćajno rasterećenje, smanjenje zagađenja, ali i veći povrat investicija“, smatra UZB.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari