Za one koji se još sećaju obećanja, zaključaka, odluka republičke vlade da će zabraniti nova zapošljavanja u državnoj administraciji može biti zanimljiv pregled izmena i prepravki Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi u Subotici, kojima su se ne baš transparentno (jer se sve praktično rešava po automatizmu – izmene stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Gradske uprave, uz saglasnost Gradskog veća!), otvarala radna mesta u službama za koja, golim okom posmatrano, i nije bilo baš neke velike potrebe.


Na zvaničnom sajtu lokalne uprave stoji da je prva verzija pomenutog pravilnika usvojena 18. novembra 2010. godine, ali već za oko pola godine načelnica lokalne uprave donosi prve izmene i dopune. U junu 2011. predviđeno je da se u Sekretarijatu za lokalni ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu, komunalne poslove i zaštitu životne sredine, otvori još jedno radno mesto, šifrirano sa V/2, pod nazivom zamenik sekretara Sekretarijata za ekonomske poslove. Izmenama je predviđen „jedan izvršilac“.

Takođe, kod radnog mesta „izvršilac za imovinsko pravne poslove“, pod brojem IV/2/2, u Sekretarijatu za građevinarstvo i imovinu, izmenjeni pravilnik predviđa mogućnost prijema u radni odnos još dva pripravnika. Ista mogućnost data je i Sekretarijatu za lokalni ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu, komunalne poslove i zaštitu životne sredine, za radna mesta „izvršilac za pravne poslove“ i „izvršilac za praćenje kvaliteta činilaca životne sredine“.

Sledeća izmena Pravilnika o radnim mestima u gradskoj upravi donosi se za nešto više od mesec dana, to jest 13. jula 2011. godine. U Kabinetu gradonačelnika za radno mesto „izvršilac za poslove protokola“ unosi se delimična izmena kod uslova za taj posao, koja glasi: posle reči „filozofskog“ stavlja se zarez, briše se reč „ili“, a posle reči „filološkog“ dodaju se reči „ili pedagoškog“. Pretpostavka je da je reč o potrebnoj stručnoj spremi, koja se verovatno morala prilagoditi datoj situaciji.

Istovremeno u Službi za opštu upravu i zajedničke poslove, kod radnog mesta operater Kontakt centra „broj izvršilaca se menja, tako da se broj jedan zamenjuje brojem sedam“.

A u Sekretarijatu za inspekcijsko-nadzorne poslove, u užoj unutrašnjoj organizacionoj jedinici „Komunalna policija“ pored radnog mesta načelnik komunalne policije, uvedeno je novo radno mesto koje glasi „komunalni policajac – koordinator“, jedan izvršilac. U istom sekretarijatu menja se i broj izvršilaca na poslovima komunalni policajac, te se umesto broja 20, upisuje broj 25.

Već 9. novembra 2011. godine sledi nova izmena Pravilnika, a tiče se radnog mesta operatera kontakt centra II/5/17, na Odseku za opštu upravu. U posebnim uslovima za ove poslove brišu se reci „položen stručni ispit“, i takođe dodaje novo radno mesto II/5/17a, koje se takođe zove operater kontakt centra.

Izmena Pravilnika sačinjena je i početkom ove godine, 2. marta, kada ja u Službi za skupštinske poslove i kabinetu predsednika Skupštine kod radnog mesta pod brojem II/1/6 „birotehnički radnik za umnožavanje materijala“ u uslovima navedeno: iza reči „mašinskog“ (smera), stavlja se zarez, briše se reč „ili“, a posle reči „elektrotehničkog“ dodaju se reci „ili hemijsko-tehnološkog“. Zbog specifičnosti pomenutog posla, po svoj prilici.

Iz šupljeg u prazno

U vreme usvajanja odluke o smanjenju administracije – ili je to bila više preporuka – marta 2009. godine, premijer Mirko Cvetković je rekao da će država „biti uzor štednje građanima“ i najavio da će u državnom sektoru biti zaustavljena nova zapošljavanja čak i ako je u pitanju rad na ugovor na određeno vreme. A upravo je rad na određeno vreme korišćen obilato i gotovo bez ikakve kontrole i u subotičkoj Gradskoj kući.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari