Beograd centar kreativnosti 1

„Svaka investicija je hrabar iskorak napred, a naročito kada odlučite da to uradite ulaganjem u nordijske zemlje“, kaže za list „DANAS“ izvršna direktorka kompanije I&F McCann Grupa Tijana Škorić Tomić.

Poslovni poduhvat na koji se odlučio osnivač agencije Srđan Šaper ogroman je potencijal za oba regiona, za naše zaposlene, za industriju koju predstavljaju, kao i za sve poslovne partnere ovih agencija. Prvi korak ka ostvarenju ovih ciljeva bila je poseta menadžera i kreativnih stručnjaka iz agencija Nordijskog regiona, koji su sada deo I&F McCann Grupe, sedištu kompanije u Beogradu. Poseta je bila prilika da razgovaraju o zajedničkim projektima i saradnji koja će kroz spoj severa i juga doprineti da agencije budu konkurentne i uspešne u svetskim okvirima.

*Šta su vaši glavni utisci sa sastanka koji ste imali sa kreativnim stručnjacima nordijskih zemalja?

– Zanimljivo je da smo kulturološki mnogo bliži nego što nam se činilo u trenutku kada smo doneli odluku da investiramo u taj deo sveta. Ambicije su nam slične i postoje mnoge stvari koje možemo jedni sa drugima da podelimo, naročito iskustvo i znanje koje posedujemo. Možda je čudno, ali su u nekim oblastima ove industrije tamošnje agencije tradicionalnije od nas. Naravno, ima ideja koje su za naš region potpuno nove. Mislim da je McCann Health, sa centrom u Danskoj, odličan primer. To je specijalizovana agencija koja se bavi komunikacijom u oblasti zdravstva. Tako nešto ne postoji u ovom regionu i cilj nam je da tu uslugu pokrenemo i u našem regionu. Potpuno ih je fascinirala činjenica da smo mi zaista odličan tim koji dugo godina radi zajedno. Bili su iznenađeni i činjenicom da je naš osnivač Srđan Šaper operativno uključen u sve poslove. On je taj koji je motor svih novina koje uvodimo u rad agencija. NJegova ideja je i proširenje poslovanja na Nordijski region.

*U kojim segmentima ste najviše prepoznali šansu za razmenu ideja?

– Bio im je interesantan način na koji koristimo regionalnu povezanost naših agencija. Cilj je da takav model primene i u zemljama Nordijske regije, i veruju da će im to lakše otvoriti vrata za nove projekte. Nordijci su prepoznali digitalne komunikacije kao oblast gde smo mi jako napredovali i žele da organizuju svoje digitalne agencije po modelu naše agencije Drajv, koja radi odlično. A mi želimo dodatno da unapredimo usluge iz domena brendinga zajedno sa kolegama iz Skandinavijan Dizajn Grupe. Hoćemo da čujemo kako oni razmišljaju i u kojim još oblastima vide mogućnost za dalju saradnju i razmenu iskustva. Sledeći sastanak biće održan u naredna dva meseca, verovatno u Stokholmu.

*Da li mislite da sa nordijskim agencijama možete da postanete konkurentni na svetskom nivou?

– Osnovna ideja proširenja poslovanja jeste da postanemo još konkurentniji. Pokrivamo 12 tržišta i to je već ozbiljna snaga. Važna vest je da su kolege iz Skandinavijan Dizajn Grupe dobili velikog klijenta na kineskom tržištu. Verujem da smo zaista dobra kombinacija. Imamo eksperte u raznim oblastima marketinga koji su zainteresovani da usavršavanje nastave u oblastima u kojima je Nordijska regija uspešna. Nordijci su takođe zainteresovani da uče od nas. Jug vide izazovnim, kreativnim i strasnim. Zadovoljstvo je bilo videti kolege sa različitih krajeva Evrope koji pričaju „istim jezikom“, odnosno videti profesionalce koji izuzetno rade svoj posao, bez obzira na različitosti tržišta. Zato je ova sinergija odličan potez, dve različite energije daće nam novu vrednost.

*Vizija osnivača I&F McCann Grupe Srđana Šapera je da se napravi najbolji tim. Šta će klijenti dobiti kroz ovu sinergiju?

– Na tržištima koja zajedno imaju više od 50 miliona stanovnika, kroz agencije koje smo umrežili, klijenti će imati pristup unapređenim i novim uslugama, različitim alatima i znanjima, podacima i dubinskim analizama, a sve sa ciljem da zajedno kreiramo komunikaciju koja će ostvariti što bolje poslovne rezultate. Dodatno, ova sinergija nije važna samo za klijente, već i za naše zaposlene. Želimo da ojačamo i formiramo još raznovrsniji talent pul sa ljudima iz različitih oblasti, u kojima vidimo naše buduće naslednike. Biće organizovan tako da prati karijeru i sazrevanje mladih kolega iz svih zemlja u kojima posluje naša I&F McCann Grupa.

*Kakvi su kvaliteti potrebni da bi se na adekvatan način odgovorilo na zahteve tržišta od 58 miliona ljudi?

– Srđan Šaper nam stalno govori da je ovo sistem koji podstiče svakog od nas da bude hrabar, da rizikuje. Mene ta rečenica motiviše i pokreće. To je i okosnica da bismo se dalje razvijali i dali odgovor tom velikom broju potrošača. Imamo odličan tim, verujemo u to što radimo i spremni smo za izazove.

*Zbog čega je I&F McCann Grupa odlučila da poslovanje proširi baš na nordijske zemlje?

– Razvoj je jedan od najvažnijih ciljeva koje smo postavili od nastanka kompanije pre skoro 20 godina. U poslednje tri godine smo zaokružili poslovanje u JI Evropi i postavili temelje za dalji razvoj. Razmišljanje van kalupa je bitno za dalji razvoj. Ponuda za dalji razvitak je došla i od strane našeg networka IPG, jer su nas prepoznali kao inovativnog i kredibilnog partnera. Nama je Nordijska regija bila interesantna zato što je poznata po vrhunskom dizajnu i kreativnosti i mislimo da je to dobar vid našeg daljeg razvoja. I&F McCann Grupa postavila je ambiciozni način poslovanja. U vreme kada su manji budžeti i kada svi vrlo oprezno posluju, mi smo bili spremni da uradimo suprotno. Zato smo odlučili da je baš ovaj trenutak dobar za investiciju. Pokazalo se da smo možda riskantno ali strateški dobro odlučili.

*Da li Beograd može da postane kreativni centar ovog dela Evrope?

– Prednost ovog dela sveta je velika želja za uspehom. Zdrava ambicija koju nosimo pokreće, menja stvari, pomera granice. Uvek postavljamo pitanje „da li smo dorasli nečemu?“, a to je dobar motivišući faktor da tako zaista i bude. Mislim da smo u ovom slučaju zaista dorasli da budemo važna tačka kada je reč o kreativnoj industriji. Nadam se da će kroz ceo ovaj proces integracija severa i juga, koji tek treba da dosegne svoje najveće domete, Beograd biti prepoznat kao centar kreativnosti.

*Kako biste opisali godinu koja je na izmaku, a koja je Grupi donela ovo veliko proširenje i brojne nacionalne i regionalne nagrade?

– Mislim da je to bila jedna fenomenalna vožnja. Bilo je dosta krivina, zastoja, ali mi vozimo sigurno i bez stajanja. Možemo ponosno da se okrenemo i kažemo da smo ispunili većinu ciljeva koje smo postavili, i da na tom putu svi uživamo. Ključne stvari koje su obeležile ovu godinu su svakako nagrade za McCann Beograd i UM Beograd. Godina je bila izuzetna, imajući u vidu priznanja, ne samo za kreativnost već i za način na koji posluje čitava Grupa. Mislim da investicija u nordijske zemlje predstavlja jedan hrabar iskorak. To nije samo proširenje poslovanja, već je to investicija i u razvoj i edukaciju naših ljudi. Želimo najbolje ljude na najboljim mestima, bilo da su iz Srbije ili npr. Finske.

 

Beograd centar kreativnosti 2

Mari Šnel Karlen: Učimo od ovog regiona’]

Mari Šnel Karlen, direktorka McCann Stokholm, zadovoljna je sastankom u Beogradu i impresionirana timom agencija i načinom poslovanja agencija u Jugoistočnoj Evropi.

„Možemo mnogo da naučimo od ovog regiona. Uspeh Jugoistočne Evrope nije slučajan, iza njega stoje sjajni ljudi, predvođeni Srđanom Šaperom, odlični planovi poslovanja i briljantne strategije. Naš zadatak je da to primenimo i u delovima koji su nama potrebni. Želimo i da sarađujemo na projektima koji mogu biti zanimljivi ne samo našim zemljama već i u svetskim okvirima“, kaže Karlen.