
Investitor u AP Vojvodina, Ilija Dević, saopštio je da je podneo krivične prijave protiv dva bivša gradonačelnika Novog Sada, Miloša Vučevića i Milana Đurića, zatim gradskog sekretara za saobraćaj, direktora JGSP „Novi Sad“ i republičkih inspektora za drumski saobraćaj „Zbog višegodišnjeg odnosa Grada Novog Sada prema ATP “Vojvodini“ i ignorisanju ugovornih obaveza“.
On ističe da je po ugovoru koji je kao investitor i većinski vlasnik ATP “Vojvodine“ sklopio sa Gradom Novim Sadom da izgradi novu međumesnu i međunarodnu autobusku stanicu prema novom Generalnom urbanističkom planu i novoj saobraćajnoj infrastrukturi koja je predviđala izmeštanje 3.000 vozila na dnevnom nivou iz centra Grada.
„Grad je bio u obavezi da terminal za prigradski saobraćaj koji se do tada odvijao sa „Riblje pijace“ premesti na mesto sadašnje autobuske stanice (u Jaše Tomića br. 6) a da sav ostali saobraćaj preusmeri na novu lokaciju ATP “Vojvodine“.
Po završetku investicije, sagrađena prema svim tehničkim i bezbednosnim uslovima, nova autobuska stanica ATP “Vojvodine“ imala je daleko veće kapacitete od stare stanice. Dobila je licencu nadležnog Ministarstva i građevinsku upotrebnu dozvolu“, podseća Dević.
Grad je premestio prigradski terminal sa „Riblje pijace“, ali ne i međumesni i međunarodni saobraćaj na novoizgrađenu stanicu ATP “Vojvodine“ što je bila obaveza definisana ugovorom i planskim dokumentima.
„Od tog trenutka, narednih deset godina međumesni i međunarodni autobuski saobraćaj se odvija nelegalno, sa stanice koja nema tehničkih kapaciteta ni uslova za licencu i kategorizaciju“, tvrdi Devi dodajući da od 2017. godine ima samo delimične dozvole za međumesni i međunarodni saobraćaj iz Jaše Tomića br. 6.

U svom saopštenju, on ističe da je zbog gužve deo sabraćaja izmešten u Jaše Tomića 4, ispred Železničke stanice i da ta lokacija ne ispunjava propisane uslove za dobijanje licence, nedostaje obavezni dolazni peron, nadstrešnica određene visine, stanična zgrada, vlasništvo nad zemljištem propisano.
„Umesto svega toga, nadstrešnica Železničke stanice, ona koja se srušila i ubila 15 ljudi, nelegalno je korišćena za autobuski saobraćaj. Za sve to vreme, čelnici u gradu koji je od ATP „Vojvodine“ besplatno i bez ikakvih subvencija dobio savremenu investiciju, učestvovali su u njenom otimanju pre svega kroz iscenirani stečaj, i preko, na razne načine korumpiranog pravosuđa“, tvrdi Dević.
„Na to da sadašnja autobuska stanica radi nelegalno i da bez zakonskog osnova koristi prostor ispred Železničke stanice, posle pada nadstrešnice, upozorio sam nadležno tužilaštvo. Od Višeg javnog tužioca iz Novog Sada Milana Mićića dobio sam odgovor da JGSP „Novi Sad“ u Jaše Tomića br. 6 ima licencu Ministarstva. Uvidom u službeni sajt GeoSrbija jasno se vidi da su Jaše Tomića br. 6 i Jaše Tomića br. 4 različite parcele, a uvidom u Službeni list Grada Novog Sada br.9 takođe se jasno vidi da je Grad odobrio JGSP “Novi Sad“ zakup parcele 4967/9 (Jaše Tomića br. 6) kako bi to preduzeće podnelo zahtev za dobijanje licence. Ali, saobraćaj sa lokacije u Jaše Tomića br. 4 i dalje se odvija nelegalno, jer ne postoje tehnički uslovi da se legalizuje“, zaključuje Dević.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.