Država nije zainteresovana za opstanak Fijatove fabrike u Kragujevcu

Ostavite komentar


  1. Citat iz clanka:
    „On potvrđuje da su Vučić i Mali morali u Parizu da se sretnu sa delom menadžmenta Stelantisa i da im predstave proizvodne i kadrovske potencije kako kragujevačke fabrike i njenih kooperantskih firmi, tako i kompletne domaće automobilske industrije.“

    Ovo je zaista epohalna izjava, Vucic i Mali treba vlasniku fabrike da „predstave prooizvodne i kadrovske potencije(!?)“ te iste fabrike? Kao i kooperantskih firmi koje jedino postoje i jedino posluju sa pomenutom fabrikom?
    Genijalno!

    Iako nemam ni trunke simpatija prema vladajucoj partiji, moram da primetim da je naslov clanka porpilicno obmanjujuci – nigde u tekstu, ni jedan od sagovornika, nije rekao, cak ni implicirao, to sto stoji u naslovu teksta.

    A, onda i ovo:
    „Kragujevački Fijat Krajsler je, s druge strane, samo jedna od više desetina fabrika Stelantisa širom sveta, u kojoj se proizvodi tek jedan model, usled čega je opasnost od zatvaranja manja.“

    Pa ovo:
    „iako su šanse da će jedina fabrika automobila u Srbiji da bude zatvorena – minimalne“

    Sto efektno ponistava celu poentu samog clanka.
    Ovakvim „izvestavanjem“ samo pomazete ovima na vlasti da jos duze ostanu tu gde jesu, na veliku stetu svih nas. Zaista ponekada ne mogu da shvatim sta radite….

    1. Suženo gledano iz mišje perspektive to jeste tako,Ali vi ne nađoste u članku delove koji govore da se u Kragujevcu otvore pogoni za proizvodnju Opela,Sitroena,Pežoa,da pored Fiata ima mogućnosti,kapaciteta i kvalifikovane radne snage,pratećih proizvođača opreme za auto industriju i da to treba prezentovati(ne Fiatu,oni to znaju), potencijanim investitorima.Tekst nije politika već spašavanje Kragujevca i sposobnost onoga ko to treba da radi.

  2. Laički gledano;ako sa najsavremenijom opremom proizvodite 10% nečega,vi mora da propadnete.A za Đelića slab je argutent što ga Francuzi cene i što se visoko kotira u sveri finasja ,kada kod Informera,Pinka,Alo,Srpskog telegrafa,Studija B,RTS,Politike,Kurira,Blica,Marića,Sarape,Mitrovića, nema reference potrebne za njihov nivo,kada je kriminajac,lopov,prevarant,izdajnik,strani plaćenik…..A „stručnjacima“ u Parizu više niko ne veruje(devetnaest godina oni prave deo auto puta od Batočine do Kragujevca,koji je pre neki dan potonuo?),šarene laže više ne prolaze,lepe želje i obećanju su samo za unutrašnju upotrebu.

    1. A kakav je to stručnjak Đelić?! To što je on uradio sa srpskom ekonomijom, to je za izučavanje kako ne treba raditi. To što je on radio, mogao je i neko ko drži tezgu na pijaci, a verujem da bi i taj bolje radio, jer bi nešto i investirao, ne bi sve potrošio. Đelić i kompanija su radili tako što su rasprodali sve fabrike i umesto da tim novcem započnu velike infrastrukturne investicije, koje bi otvorile radna mesta i pokrenule privredu, oni su to potrošili na povećanje plata, kojima su kupili socijalni mir, tj. još par godina na vlasti. Kada je oara od privatizacije ponestalo, rešenje je bilo zaduživanje i štampanje novca. Zbog toga, poslednjih godina te vlasti, dug je počeo da skače, a inflacija je konstantno bila preko 10%. To što je on u upravnom odboru neke banke i ima 20 miliona u akcijama iste banke, ne znači da je on stručan, već da im je pravio ustupke za vreme svog ministrovanja. Prodao je sve domaće banke, a stranim dozvoljavao da nas pljačkaju nerealnim kamatama i provozijama. Naježim se kad me neko kaže da je Đelić stručnjak, on je „stručnjak“.

      1. Za Bozinu stručnost ja se slažem, ali slažem se i sa mišljenjem da se za tu fabriku treba boriti. Bilo bi bas nezgodno da propadne.

  3. Zašto bi se država brinula za privatne firme? Treba samo da im omoguće „radnu atmosferu“ i da naplate poreze. Ništa više.

    1. To bi bilo tačno samo u knjigama. Jos je plućima deo razmišljanja da se samo radna atmosfera nesto usputna. Nije! To i jeste jedan vid državne brige za očuvanje radnih mesta. Tamo neki ljudi rade, od tog rada primaju plate i hrane decu. To nije samo!

  4. 500L treba da bude zamenjen. Proizvodnja i prodaja su mu katastrofalni. Panda je 5 puta isplativija,i ima vise mogucnosti za razne namene nego 500L. Uz to Dacia sve vise napreduje a 500L stagnira kao model. Uskoro ce preatati da se prodaje skroz ako Dacia ovako nastavi.

  5. Nema veze sa radnim sklapajućim pogonom u Kragujevcu.. ali baš mi je muka… gade mi se političari Božidari, Mladjani, Borisi, Vojislavi, Aleksandri itd. Nema nama pomoći dok se ovakvi izjašnjavaju za bilo šta….

  6. Fabrika mora da proizvodi po ceni da automobili budu nama dostupni. I okolnim državama.

Ostavite komentar


Ekonomija

Među potpisanim sporazumima tokom posete Si Đinpinga, nema elektroenergetike: Beograd balansira između investitora sa Istoka i Zapada? 10

Među potpisanim sporazumima tokom posete Si Đinpinga, nema elektroenergetike: Beograd balansira između investitora sa Istoka i Zapada?

Među brojnim sporazumima Srbije i Kine, koji su potpisani tokom zvanične posete predsednika te zemlje Si Đinpinga Beogradu, nema nijednog iz oblasti elektroenergetike, a razlog za tako nešto treba tražiti u činjenici da je u tom segmentu naša zemlja prevashodno vezana za evropske standarde, smatra domaća stručna javnost.

Naslovna strana

Naslovna strana za 9. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Jelena Glušac, novinarka

Danas je važnije nego ikada braniti slobodu govora i kritičke misli. Zato čitam Danas.