Država prošle godine dala Fijatu 2,75 milijardi dinara

Finansijski izveštaji FCA za 2018. godinu pokazuju

Ostavite komentar


  1. Kolika li je dubioza „lidera regiona“ Air Serbie, da mi je znati? Dovoljno je samo prikazati bilans „uspeha“ iznajmljenog A330, od trenutka potpisivanja ugovora do danas, da bi narod video gde se bacaju pare. Ajmo istrazivacko novinarstvo….samo napred

    1. Od obećanih 600 miliona profita i 3.2 milijarde dolara profita za „region“ za period od pet godina „upravljanja“ Etihada nad JATom, ukupan ceh je oko ~milijardu dolara pljačke stnovnika Srbije do sada od 2013 godine. Direktan let za SAD treba posmatrati na drugi način. Donošenjem zakona o „dobrovoljnom davanju organa“ svih građana Srbija je postala izvoznik na tržištu ljudskih organa te zato i imamo direktan let za SAD sami organi mogli da se prodaju na vreme (vidi cenovnik na internetu) dok smo kod eurotransplanta još uvek na probnom radu da se vidi koliko možemo da isporučimo ljudskih organa iz Srbije.

  2. I dalje je to manje od 40 mil € koji su prošle god dati Er Srbiji. Vrlo nezgodna situacija. Nije samo 2300 radnika Fijata tu u pitanju. Koliko još firmi kooperanata je tu? Kragujevac je na putu da ponovo bude dolina gladi.

    1. Pa nekome se otima hleb iz usta da bi oni imali pristojne plate . Nije ni to pošteno . Koliko je samo lekara i drugih visokoškolaca godinama bez dinara plate , pa nikoga to ne zanima. Kad je mogao da se stavi katanac na Zastava automobile, koji su ipak mnogo manje koštali državu, jer se dobar deo novca vraćao od prodaje automobila, može i na Fiat i njegove kooperante .

  3. Ne razumem se u ekonomiju, ali se razumem u matematiku (4 osnovne operacije). Dobiješ 2,75 mrd. din. a sada imaš 1,5 -to znači da si negde izgubio 1,25 mrd. din!?

    1. Toliki bi bio gubitak da Drzava nije uplatila subvencije. Onih 0,97 milijardi je verovatno predvidjeno ugovorom zbog maanjeg obima prozivodnje. Kako se ove godine ocekuje jos manja proizvodnja, Drzava ce verovatno dati oko 3 milijarde, a dobit ce biti oko 1 milijarde. Dakle, da bi Fijat iskazao dobit od 1 milijarde pri ovom obimu proizvodnje u 2018, Drzava ce dati ukupno 3 milijarde dinara. Verovatno je slicna racunica i kod Air Srbija!

  4. Drzava nista nije dala kompaniji FCA. Taj novac ptice od pljacke gradjana kroz poreze(2009.-2014.) i od divljacke otimačine od penzionera i kradje od zaposlenih. Drzava je neprofitabilna institucija gradjana na određenoj teritoriji, a prihoduje od poreza koje namece pravnim i fizičkim licima, u skladu sa pozitivnim zakonima. Naravno, ako su izabrani zastupnici drzavni interesa osioni i nasilni, oni ce otimačinom, kradjom ili drugom lopovskom radnjom od svojih gradjana oteti onoliko koliko im je potrebno. Od tih opljackanih sredstava se podmiruju potrebe saveznika, prijatelja i „poslovnih partnera“, a sve na zadovoljstvo i korist obe strane. Jedina gubitnika strana su opljackani gradjani. Mada su oni, u vecini, srecni ji i zadovoljniji od druge dve strane. Zato ce FCA „dozivotno“ ostati u laznom leglu zlatnog doba!

    1. Ko moze da dokaze da je to milioni otisli fijatu ili je fijat samo masks a da su to milioni otisli u neciji dzep

      1. Dobar deo tog miliona, kao i kod AirSrbije, Srbijagasa, ma svake vece kompanije, ide na sponzorisanje odredjene stranke u vreme izbora.
        I svi gradjani vide toliko bacenog novca za svake izbore, toliko zastrasivanja, i ipak podlezu pritisku.
        Ljudi misle da su dobili platu jer su verni a ne jer su zaradili radeci svoj posao.

      2. Kажу упућени да се надувавају фактуре за увоз делова за дклапање и на тај начин проневеравају велике паре. Нема шеме која није смишљена да би се увознички лоби богатио, зато је и уништена домаћа производња.

    2. E dok ste vi penzioneri i zaposleni sa Tadićem Dačićem i Vučićem napravili javni dug od 16 milijardi evra od 2008-2015 nije vas bilo briga odakle pvećanja penzija i plata. Ni zašto se pogoni zastave prodaju kao staro gvožđe železari Jesenice u Slovniji a ni kakve ugovore sklapa Tadić sa Italijanima a kakve „ugovore veka“ sklapaju Vučić Dinkić i Mali sa Etihadom. E sad kada nema dovoljno za podelu od pljačke upropaštavanjeim i rsspodajom privrede, penzioneri i zaposleni u javnim preduzećima su „pošteni“ a svi osali lopovi- Pa ko izabra Tadića Dačića Vučića nego vi „pošteni“ penzioneri i zaposleni u javnim kućama

  5. У некадашњој Застави у целом ланцу производње је радило преко сто хиљада људи. Парама баченим за политичку рекламу неуспелих политичара у пројекту Фијата могла се реконструисати Застава и производити и даље малолитражни јефтини аутомобили које могу да купе они који их склапају што данас није случај. Поклањањем Заставе Фијату уништена је стручна радна снага стицана деценијама и замењена са пар хиљада шрафцигер мајстора који више не раде него што раде. Али локални политичари и власт су добили рекламу да су „довели Фијат“. Примитивизам и неописива глупост заједно. Када нестане субвенција Фијат ће се покупити а економски неписменим политичарима остаће да објасне још један „успех“.

  6. Држава Србија је сама себи исекла гране на начин што је укинула царине на увоз робе из Е.У.и истовремено укинула ПДВ на извоз робе,на тај начин Србија је постала Колонија Е.У.без могућности развоја пољопривреде, сточарства,воћарства,повртларства,без развоја сопствене прерађивачке конфекцијске и дрвно прерађивачке индустрије,значи дали смо и тржиште и радну снагу на изволте и то добровољно !Србија може да има раст ВДП од 7%до 12 % само уколико би вратила царине на увезену робу из Е.У. и вратила ПДВ на извоз робе из Србије и вратила Српску Банку као гарант платног промета.Зашто ни опозиција ни позиција немају финансијско економски план већ користе колонијални план апсурда у коме Српска привррда стоји а држава сибвенционише стране инвеститоре сопственим новцем,то нема ни у Африци.
    Да ли знате да је Србија имала већи фискални приход од царина и пореза на увоз и извоз робе из Е.У. 1999.године,под санкцијама,него данас 2019.године.Коме одговара да Србија и Српска привреда и пољопривреда стоји ?

  7. Ovo je smešno i pravi ekonomski genocid nad Srbijom od strane njenih vlasti. „Fijat“ od države, iz džepova terorisanih penzionera dobija subvencije od 2,75 milijardi dinara u prošloj godini da bi imao neto dobit za godinu dana 1m5 milijardi dinara. Koga ustvari država finansira i zbog čega, ko stoji iza te verovatno franšizne priče, da li politički tajkuni iz prethodnih i ovih vlasti? Koliko je do sada dato subvencija i oprošteno poreza i komunalnih troškova a koliko je ta fabrika doprinela budžetu Srbije? Krivac za gubitke, nije jasno zbog čega ih ima, je država koja proizvodi nešto u šta sama ne veruje i kupuje druga strana vozila dajući milijarde evra, pa još i autobuse, počev og GSP pa do MUP recimo. Ovo se ne radi ni u najnepismenijim ekonomijama sveta, u dečijim radionicama u vrtićima. ZA TO VREME SE INTENZIVNO ZATVARAJU DOMAĆE FIRME, NA JEDNU SUBVENCIONISANU 150. Kako je izračunato da je Srbija lokomotiva razvoja „Zapadnog Balkana“ i da je nastupilo „zlatno doba“, da li za one koji stoje iza ovih firmi koje se subvencionišu a narod osiromašuje, te stranke koje su postale najprofitabilnija preduzeća?

  8. DRUGI SU KRIVI?

    Za ono što je dobro, ukoliko i to ima, isključive zasluge ima ΛV, za ono što nije dobro jedini krivci su predhodni, a nastavio je sa subvencioniranje radna mesta, ne u domaćim firmama, već samo u stranim 10.000 do 150.000 evra po zapošljenom. Pare se uplate, a niko ne kontroliše kako se troše te uložene investicije, strane ,a naše. Tako i FIAT-u, na osnovu Ugovora koji je potpisao pre neku godinu ΛV, prošle godine je uplatio 2,75 milijarde dinara, a FIAT je pozitivan za 1,5 milijarde dinara. Ko je kriv za bacanje para, predhodni, a u ovom slučaj predhodni je on.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 25. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Bilja Krstić, muzičarka

Postoji mnogo razloga i načina da podržimo Danas. Jedan je da postanemo članovi Kluba čitalaca Danasa.