Francuski Vinči dao najbolju ponudu za aerodrom

Ostavite komentar


  1. ode nam aerodrom u bescenje kao da smo mi nesposobni sami da ga vodimo. i ovo ce tako da prodje, a narod ce da sedi kod kuce i gleda ruzicastu televiziju… da li smo svi toliko vise zatupeli i toliko nas bas briga sta rade sa NASOM imovinom i NASIM parama da ne moze posle ove odluke jedna, dve, tri, pet hiljada ljudi da izadje na ulicu i lupa serpama?

  2. Kada se kupuje, uvek je skupo, kada se prodaje, uvek je jeftino, bilo i biće. Dobro je odrađeno, najpovoljnija ponuda. Neka i drugo sasvim dobro prođe.

  3. Bio sam konsultant u nekoliko koncesija za saobracajne projekte u svetu i kao konsultant privatnog sektora ali i kao konsultant javnog partnera. Koncesija je jedan od najslozenijih oblika partnerstva. Drzava se trudi da izvuce maksimalno iz predlozene ponuda a ponudaci da ponude najpovoljnije uslove kako bi dobili ugovor a onda tokom koncesionog perioda generisu dodatne prihode koji nisu bili sagledani u trenutku davanja ponude koji im donose profit. U slucaju ove koncesije privatni sektor je duzan da investira svoja sredstva u razvoj aerodroma (hoteli, garaze, modernizacija aerodromkse zgrade, nova pista, itd). Koncesionar ce se truditi da usporava ili izbegne investicije jer mu javni partner nije omogucio uslove da investira (nema dozvola, kasni raseljavanje, planirana redukcija saobracaja zbog radova nije odobrena od Ministarstava, itd). Pri tome privatni partner ce pokusati da privuce nove putnike, low-cost kompanije i aktivira dreuge aktivnosti (hoteli, konferencije, garaziranje vozila, itd. Najvaznije je da se odredi pravilna raspodela godisnjih prihoda izmedju Koncesionara i javnog parnera. Kriva podele prihoda izmedju partnera javno-privatne koncesije je kriticni deo ugovora. Veoma cesto koncesionar moze trazii garancije drzave ukoliko prihodi idu ispod ocekivane projekcije prihoda. Na pocetku koncesije privatni partner mora da da bankarske garancije da ce biti sposoban da realizuje investicije. Istovremeno drzava mora da da cvrste finansijske garancije da ce davati dodatna sredstva u slucaju naglog pada broja putnika iz bilo kog razloga (na primer manje od 3.5 miliona putnika godisnje). Takodje ako dodje do naglog skoka broja putnika zbog naglog ekonomskog razvoja u Srbiji (na primer preko 7 miliona putnika) drzavi treba da pripadne deo povecane zarade koncesionara, jer porast broja putnika nije samo zasluga koncesionara. Sve u svemu biti dobar "igrac" u koncesiji nije nimalo lak zadatak.

  4. 25 godina, uz jednokratnu koncesionu naknadu od 501 milion evra.

    Posle ce biti da je te pare pojela maca.

  5. Davati koncesiju na 25 godina je dokaz nesposobnosti domacih poslovodja kao i pokusaj da se spreci korupcija zbog domace pohlepe.

  6. Sa petim oktombrom i dolaskom pete kolone na vlasti pocelo je urusavanje drzave i njena rasprodaja. Petokolonasi vec 18 godina urusavaju drzavu nekaznjeno ako bude nekad dosla sloboda i 1945 svi saradnici okupacionog rezima moraju snositi posledice pljackanjem rasprodajom resursa ovog naroda. Sva nesreca koja je zadesila ovoj narod ima jedan potpis a to je peta kolona

  7. Ovo je veliki uspeh vlasti u Srbiji. Uspeli su da dovedu renomiranog stranog investitora koji će još više unaprediti avionski saobraćaj u Srbiji. Vreme je da Aerodrom Nikola Tesla postane vodeća vazdušna luka u ovom delu Evrope.

  8. Glavni cilj ovih privatizacija je prodaja vodovoda, Telekoma i EPS-a, čime bi se osiguralo snabdevanje EX YU država srpskom strujom i monopolističke cene u telekomunikacijama! Posle toga ide povećanje poreza na imovinu koga od bivših jugoslovenskih republika ima SAMO SRBIJA, i onda se možemo kupiti odavde, mi Srbijanci i ostali starosedeoci Srbije… Ko je iz Bosne, Hrvatske i Crne Gore, taj neće plaćati porez na dedovinu i blok tarifu. Pravni termin za posed na koji se plaća porez na nekretnine je Feud, a onaj na koji se ne plaća je Alud, pa smo mi po tome feudalna država! Zato moramo odmah da formiramo inicijativu za ukidanje blok tarife (kako bi se prodaja EPS učinila neinteresantnom) i poreza na ličnu Imovinu Građana! Zašto je Srbija samo Srbijancima maćaha, dok su ostale bivše jugoslovenske države svojim građanima domovine!? Zašto su Srbi jedina biološka vrsta koja plaća porez na svoje jazbine u Srbiji. Kada prodaju sve ostaje im lična imovina građana, pozvaće se da je i onako poklonjena u otkupu, ali je će prvo da pokupe kuće dedovine i babovine starosedeoca, a stanovi će ići na gomilu – nemoj da Vam nije rečeno!!! Alfanumerički stručnjak je to jednom davno i spomenuto pa se odmah ućutao – plan postoji! Prodat NIS sa sve izvorima nafte i gasa i sada "domaćih" 40$% gasa plaćamo kao da je došao iz Sibira! Hrvati nisu prodali izvore sa INA-om!!!
    Hitno da se formira građanska inicijativa za ukidanje nefiskalnih poreza: Porez na Imovinu, Blok Tarifa (nema je niko sem Srbije koja ima 7,5GW instalisane snage, koliko imaju druge EX YU republike koje nemaju blok tarifu, imaju jefiniju struju vikendom, itd.) i RTV takse. Neka se skrembluje i neka im plaća ko hoće!!!
    Jednostavno više ne možemo da se uzdamo u Bosance, Hrvate i Crnogorce na vlasti i u opoziciji, ovo mi kao većina moramo sami da uradimo! I to je to, jer je to jedino važno!

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 4, 5. i 6. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Šelić Marčelo, pisac i muzičar

Čitam Danas zato što nisam od juče, a i vrlo sam zainteresovan za sutra.