Hemijska sa "zakačkom za džep" čak 372 dinara: Paprena javna nabavka kancelarijskog materijala u Nišu 1Foto: Z. MIladinović/Danas

Grad Niš je ove godine nabavio kancelarijski materijal u vrednosti od 40 miliona dinara, a cene papira, indiga, gumica, selotejpa, baterija ili hemijskih olovaka su od jedan i po do čak deset puta više nego u niškim knjižarama, pokazuje dokumentacija u koju je Danas imao uvid.

Narodna poslanica Jelena Milošević je ovakvu javnu nabavku nazvala “pljačkom epskih razmera na spajalicama” i pozvala javno tužilaštvo da hitno reaguje.

Iz budžeta grada Niša će se, recimo, kutija papira tabulira formata A3 plaćati 9.288 dinara, umesto tri puta manje (2.820), koliko košta u niškim knjižarama, alkalne baterije od 1,5 volti standardne veličine ili one tanje za daljinske upravljače – 369,60 dinara, umesto najviše 120, a veliki selotejp – 264 dinara umesto 85.

Građani će za jednu običnu hemijsku olovku sa minicom i “zakačkom za džep” plaćati čak 372, umesto 35 do 40 dinara.

Hemijska sa "zakačkom za džep" čak 372 dinara: Paprena javna nabavka kancelarijskog materijala u Nišu 2
Gradska kuća Niša: Foto sajt grada Niša

Prema informacijama sa portala javnih nabavki, isporučioci ovog “ekskluzivnog” kancelarijskog materijala su beogradske firme AIO PRO i Nemetschek, nakon što je prethodno okočana saradnja sa niškim Grafolistom, Brokerom i Atlanticom.

Javna nabavka je raspisana 6. aprila ove godine, a ugovori sa beogradskim firmama zaključeni 2. juna, na 24 meseca.

Kancelarijski materijal od zlata?

Milošević, koja je i članica Predsedništva Stranke slobode i pravde i čelnica niškog odbora te stranke, ocenjuje da bi tužilaštvo trebalo da proveri aktuelne i prošle ugovore sa firmama koje su Nišu isporučivale kancelarijski materijal.

Ona je najavila da će se obratiti nadležnim državnim organima, a slučaj paprene nabavke spajalica, olovaka, gumica ili papira izneće i za skupštinskom govornicom, čim parlament počne da radi.

Hemijska sa "zakačkom za džep" čak 372 dinara: Paprena javna nabavka kancelarijskog materijala u Nišu 3
Jelena Milošević: Foto privatna arhiva

“Niš je dobio kancelarijski materijal od zlata, u duhu zlatnog doba u kojem živimo. Po nekoj gruboj proceni, šteta za niški budžet teška je nekoliko miliona dinara, za koje su mogli da se nabave, recimo, udžbenici makar za učenike nižih razreda. Zaista je neshvatljivo da se krade na potrošnom materijalu i na papiru. Kada će im biti dosta? Podmirli su kumove, zetove, ćerke, sinove i ostale, pa bi sada zaista mogli ‘malo’ i da stanu”, kaže Milošević za Danas.

Ona protestvuje i zbog izbora beogradskih firmi za isporuku kancelarijskog materijala, umesto niških, koje postoje.

Previše toga ide za Beograd ili u džepove tamošnjih naprednjaka, a malo toga se vraća u Niš, kaže, dodajući da će inistirati da ovakve i slične poslove dobijaju niške firme.

Isporučilac kaže da su cene diktirale nepovoljne okolnosti i rizici, a Grad o svemu ćuti

U jednoj od dva nova ugovarača sa Gradom za nabavku kancelarijskog materijala, firmi AIO PRO, ne negiraju informacije o cenama, ali kažu da su ih diktrirale nepovoljne okolnosti u vreme javne nabavke, te rizici u vezi sa cenama u sledeće dve godine, na koliko je ugovor zaključen.

“Javna nabavka je objavljena u momentu kada su cene papira i ostalog materijala višestruko skakale na dnevnom nivou i naša ponuda za nabavku je bila podneta shodno rizicima koje je nosila u tom momentu, s obzirom da treba da se isporučuju i nose male količine proizvoda na dnevnom nivou u naredne dve godine. Mi smo svakako u komunikaciji sa naručiocem i rešavamo promenu cena ili raskid ugovora kako bi se ovaj problem prevazišao”, kažu u toj firmi za Danas.

Hemijska sa "zakačkom za džep" čak 372 dinara: Paprena javna nabavka kancelarijskog materijala u Nišu 4
Dragana Sotirovski, Foto FoNet: Kostadin Kamenov

U kabinetu gradonačelnice Dragane Sotirovski nisu odgovorili na naša pitanja u vezi sa ovom nabavkom.

Javnost je ostala usktraćena za odgovore na pitanja da li su u ovoj  javnoj nabavci dve izabrane beogradske firme imale najpovoljnije ponude, koliko je bilo ponuđača i koliki su iznosi njihovih ponuđenih cena, kao i zašto Grad kancelarijskim materijalom ne snabdevaju tri niške firme koje su točinile godinama ranije.

Ni u Gradskoj upravi za imovinu i održivi razvoj nisu konkretno odgovorili na ova pitanja, već su nam prosledili uopšteni odgovor da su isporučioci izabrani u centralizovanoj javnoj nabavci, u skladu sa zakonskim i gradskim propisima, a da se svi detalji mogu videti na portalu javnih nabavki.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.