Još nije imenovan predsednik NO Fijata 1Foto: EPA/ Srđan Suki

Uprkos činjenici da je i dalje ubedljivo najveća industrijska investicija u Srbiji u poslednjih nekoliko decenija (do sada „teška“ više od 1,3 milijarde evra), u kompaniji Fijat Krajsler automobili, više od godinu dana ne funkcioniše Nadzorni odbor.

Nadzorni odbor u FCA Srbija ne funkcioniše zato što Vlada Srbije duže od godinu dana gotovo stoički, reklo bi se, odoleva svim zahtevima zaposlenih da imenuje svog predstavnika u NO, koji bi predsedavao tim organom upravljanja. Vlada je, doduše, pre nekih godinu dana, pod velikim javnim pritiskom, imenovala predsednika NO, ali se ubrzo ispostavilo da se radi o vladinom funkcioneru koji je u sukobu interesa. Odluka o imenovanju je nedugo potom gotovo inkognito stavljena „ad akta“.
Zbog toga što nema predsednika Nadzornog odbora nesmetano funkcionisanje kompanije FCA Srbija dovedeno je u pitanje. Zašto Vlada toliko ignoriše najvećeg domaćeg izvoznika i nekoliko hiljada kragujevačkih radnika zaposlenih u auto industriji, pouzdano se ne zna.

O odnosu sadašnje vlasti prema Fijatu svedoči i činjenica da autoput od Kragujevca do Koridora 10, uprkos obećanjima Aleksandra Vučića i resorne ministarke Zorane Mihajlović, sasvim izvesno, neće biti završen ni ove godine, iako je po ugovoru sa italijanskom kompanijom ta deonica trebalo da bude gotova još 2012. godine.

Premijer Vučić je u julu 2016, u vreme otpuštanja prekobrojnih radnika u Fijatu, sindikalcima obećao da će u Kragujevcu, u roku od godinu dana, da bude izgrađena nova fabrika za proizvodnju auto-delova, u kojoj će biti zaposleno do 1.300 radnika, odnosno onoliko koliko ih se u to vreme nalazilo na spiskovima prekobrojnih u firmama kragujevačke auto-industrije. Devet meseci docnije, jasno je da ni to obećanje neće biti ispunjeno.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari