Koji su najveći izazovi u poslovanju koji nas čekaju u budućnosti? 1Foto: Shutterstock/Pressmaster

Veštačka inteligencija donela je ogromne promene u skoro svim segmetima života. Transformisala je način na koji radimo, komuniciramo i svakodnevno živimo, ali donela je sa sobom i brojne izazove, ali i mogućnosti koje zahtevaju pažljivo razmatranje i upravljanje.

Prema najnovijim istraživanjima koji su nedavno predstavljeni u Londonu, najveći izazovi koji nas tek očekuju tiču se primene veštačke inteligencije i njenog uticaj na radnu snagu, smena generacija, izmene zakonskih regulativa, nedostatak veština kadrova, makro i ekonomskih promena, održivost i ekološki faktori, saopštila je kompanije Daktel.

Nedavno su na temu upotrebe AI tehnologija i budućnosti poslovanja u Privrednoj komori Srbije (PKS) govorili Filip Mrdak iz „Centra za digitalnu transformaciju“, Michal Roušar – head Daktela global tima, Dušan Ilić direktor kancelarije „Daktela Adria“ i osnivač kompanije „Daktela“ Dejvid Hajek.

Kako je objasnio Roušar, kompanije u našoj zemlji, ali i one širom sveta, teže ka besprekornoj integraciji svih dostupnih kanala komunikacije. Posebno ističu potrebu za celovitom komunikacijom putem različitih platformi, poznatom kao „omnichannel communication“.

„S druge strane, klijenti zahtevaju brzu i efikasnu komunikaciju sa kompanijama. Žele i da im kompanije budu dostupne na svim kanalima 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji. Da niko ne želi da čeka na javljanje opreatera duže od minut, dva ili da naknadno bira opcije od 1 do 9 – koje mu govorni aparat sugeriše“, poručio je Roušar.

Ljudima, kako kako je dodao, više odgovara komunikacija sa čet botovima.

„Za maksimalno dva minuta dobijete sve informacije, dok sa druge strane komunikacija mejlom može da potraje i do dva dana“, kaže Roušar.

Direktor kancelarije „Daktela Adria“ Dušan Ilić rekao je da implementacija Daktela sistema, u firmama koje imaju 50 zaposlenih, automatski smanjuje potrebu za osam kadrova u kol centrima.

„To ne znači da će ti ljudi ostati bez posla. Naprotiv. Oni mogu da pređu na direktnu prodaju, na primer, jer će im sistem omogućiti automatizovane, sve neophodne podatke. Implementacija samo ubrzava ceo proces i usmerava ljudske resusre na kompleksnije zadatke“, pojasnio je Ilić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari