Mihajlović: Srbija će za pet godina nadmašiti Hrvatsku po kilometrima auto-puteva

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture

Ostavite komentar


  1. A za 6 godina ce premasiti tu istu Hrvatsku po duzini clanstva u EU! Mislim, kad se lazemo, daj da se lazemo sa stilom…

  2. Jer je po priizvodnji marihuane u rangu sa vodećim državama Latinske Amerike u toj oblasti.

  3. Niste ih vi napravili, vi ste ih samo zavrsili. I zasto morate stalno sa nekim da se takmicite. Radite za to ste placeni

  4. Ccccccc, kaka izjava, Hrvatska, aman a šta će Hrvatska tih pet godina, vrijeme u hrvatskoj će se zaledit, bruka od izjave

    1. Površina Srbije iznosi 88361 kv. metar, a Hrvatske 56594. Ne razumem zašto se upoređujemo.

  5. Statistike pokazuju da se to „odlazni“ putevi grade, može opstati i ostati samo onaj koji krade.

  6. Jeste, baš kao i brza pruga do Budimpešte. Naprave sa ogromnim kašnjenjem i probijenim budžetom nešto autoputa, i odmah lideri u regionu. Mnogo se jede paradajz iz Jovanjice ovih dana. Da neće biti nekih izbora možda?

  7. Pročitah samo naslov jer za ostalo nemam želudac. Pa logično je , pošto je Srbija veća po površini od Hrvatske , da mora još godinama izgrađivati auto-puteve i na kraju nadmašiti Hrvatsku . Jer Hrvatska će završiti sa auto-putevima . Neće valjda praviti duple auto-puteve jedne preko drugih . Kako se samo ovi bezobraznici , od naših političara , igraju inteligencijom srpskih građana !!

      1. Pa i ti si , valjda , mada nisi baš pismen ! Otkud ti ovo “ naj ‘bitnije „?

  8. Gotovo je. Oneredila mi je prvi dan u novoj godini. Dakle neopisivi i nedokucivi fenomen krije se u simbiozi Cvejic-Mihajlovic.

    1. Ne htedoh da komentarisem, ali ste me nasmejali, pa da Vam se zahvalim. Srecna Nova godina.

  9. kao da je vazno za srecu gradjana Srbije da se nadmasi Hrvatska.
    Vi raspirujete i negujete losa osecanja izmedju dve zemlje i od toga zivite!!

    1. To je svima jasno. Rezimi opstaju na negovanju uzajamne mrznje. Srbija protiv bosne, cg, al, hr, bg. Dokle vise braco.

  10. Na celu sa vama neznalicama Srbija je vec nadmasila sve rekorde u glupostima. Jedino tu neprikosnoveno drzimo prvu poziciju.

  11. Ni dužeg članka ni više hvalisanja. Bez obzira na sve jedva čekam da vam vidim leđa da ne slušam više svaki dan ovu sektašku mantru.

  12. Ovi kao papagaji ponavljaju jedno isto,,sve ih tata Sloba naucio devedesetih, pa zar je moguce da smo mi Srbi toliko lud narod da jos nismo raskrinkali taj sistem naci komunizma u 21..veku..

    1. Pa i ti kao papagaj o „naci komunizmu“.Kada bi danas radnici sa ovih prostora imali bar 20% od dostojanstvenog tretmana i fer odnosa države prema njima bili bi presretni. Mi nismo imali devijantni „komunizam“Staljinovog, Mao Ce Dungovog, Pol Potovog…….tipa .Briga o svim članovima humanizam, i plus svega Tito nije smarao sa otvaranjima kao ovaj Tito u pokušaju.Demokratija u sveopštem siromaštvu je iluzija.

  13. Srbija ce „nadmasiti“ HHrvatsku po izgradjenim kilometrima autoputa!? O kvalitetu da i ne govorimo, to uopste nije bitno… gospodjo ministarka i vi cete jednog dana „sesti na optuzenicku klupu“ poput 90% danasnje Vlade Srbije 100%.

  14. Nigde se u tekstu ne spominje Hrvatska, a jos manje izjava ministarke iz naslova…

    1. A, …………šta piše u podnaslovu? To nije deo teksta, je l’? Uostalom nije to toliko ni bitno jer ovo o čemu je ovde reč je Svemogući (ako se dobro sećamo) već bezbroj puta izgovarao i navodio mnogo bliže rokove nego što g-đa ministarka sada kaže, mada je sve to, po meni totalno deplasirano, jer su komparacije (HR-SRB) glede mnogih faktora, nesuvisle, neadekvatne,……..i ničemu ne služe osim suve i smešne propagande. Ovde je nešto drugo važno, a niko od novinara neće da priupita ministarku, a to je: ko će i s čijim parama da održava te autoputeve jer je fakat da njihovom eksploatacijom teško da mogu da se pokriju samo troškovi kredita i anuiteta? Sve će to morati veoma brzo da se da pod koncesije kao i u Hrvatskoj i još ponegde jer drugog izlaza nema. Ili da država dreši kesu i da od narodnih para izdržava auto-puteve koji pojedincima služe kao spomenici i da se diče kako su to oni izgradili.

  15. Mladi i stručni ljudi odlaze… Za koga pravite auto-puteve? Za ekipu iz mini Šengena? Izbeglice? Za Albance sa Kosova? Čija će ekonomija da se razvija? Veće ste zlo i hohštapleri od Pašića svojevremeno.

  16. Konstatacije i pitanja:
    Zasto Hr,Sta ima stalno da se bas sa njom uporedjujemo i nesto ravnamo,a zato sto smo toliko bolji???
    Hr. manja zemlja pa normalno je da imamo vise puteva,usput ajde da malo poredimo kvalitet…u njima kao da si u nemackoj,a ovdi…truc–truc.
    Samo hvale ja,ja,ja…citajte Nusica i Domanovica pre spavanja pa jutrom na poso za to sto vas platini i bez hvale,,aj uzdravlje

  17. Ove izjave ministarke, utvrdio sam nakon jutrosnjeg pregleda sajtova, nema na sajtovima 24 casa, Alo, Blic, Informer, Kurir, Novosti, Politika. Pravda. Republika (Srpski telegraf). Jedino na sajtu Danasa. Nagradno pitanje od milion sendvica. Ko zna zasto ?

    1. 1. Pravi parametar je „kilometara auto puta po kvadratnom kilometru“ a tu je Hrvatska duplo bolja od Srbije i necemo je stici verovatno nikad a Slovenija nam po tom parametru beži jos vise.
      2. Ministarka ne spominje obilaznicu oko Beograda, 8god imaju apsolutnu vlast i nisu sposobni da naprave 20km auto puta od Ostruznice i Bubanj Potoka, kljucna stvar za smanjenje saobracajnih guzvi u Beogradu.

    2. Zato što je intervju za Betu… Državni i sponzorisani mediji smeju da koriste samo informacije Tanjuga i Sputnjika… Lakše je tako…. Ne moraš da kontrolišeš sve medije nego direktni izvor informacija koje ti mediji koriste…. Svi ostali su nepoželjni.

      1. Pa kad ona salje svaki dan negde izjavu, to ima elmente manije, manije velicine, znacaja itd. Dakle tipican palanacki manicni sindrom bez obzira da li osoba potice iz Tuzle ili Cepuljica.

  18. Bravo! Važno je nadmašiti neprijatelje iz regiona u bilo čemu. Sve ostalo je manje važno.

  19. Mozda i bi , kad bi Hrvstska stala i ne bi nista za tih 5 godina radila..Ovi stvarno pricaju bajke

  20. Štovana gospoja, da se ne lažemo, u 2019. ste IZGRDILI samo 19 km autoputeva i to iz kredita dobijenih pod boktepita kojim uslovima i sa tuđim firmama, koje ovde Bogu tamjana ne plaćaju. Što se tiče poređenja sa Hrvatima, tu se broji km po glavi stanovnika, a tu su oni vekovima ispred nas. Da ne poredimo „kvalitet“ naših autoputeva sa njihovim, tu bi se tek uneredili.

  21. Ajme …Zorana …i Kolinda se “ slatko “ nasmejala iako joj nije do smeha …

    1. A gde si ti procitao da ona pominje Hrvatsku?Ja to u tekstu nigde nisam mogao da nadjem.Citao si naravno?

  22. Šta se desilo sa tobom? Pa nije gradnja puteva olimpijski sport pa ko će duže ili brže.Radi se o strateškim stvarima za zemlju a ne za zafrkanciju sa komšijama u ovom slučaju na zapadnoj strani.Ali tako je to kad strategiju i još mnogo toga si učila baš temeljno kod prof.Đuričina…
    Nego povedi ti računa da putevi budu kvalitetni i jeftiniji a ne da ti brdo pada i da košta kilometar puta kao da smo na Himalajima a ne u srcu Evrope.Dno naprednjačko.Bojkotom do SLOBODE !

  23. Plavuši ne ispiraju mozak ljudima sa glupim izjavama.
    Količina autoputeva jedne zemlje zavisi od njene veličine i saobraćajnih potreba.
    Hrvatska skoro da je izgradila svoju mrežu autoputeva i uskoro joj više neće biti potrebno novi autoputevi,kao drugim evropskim državama. Beneluksa pre svega.
    Otkud tolika potreba da se uporedjijete sa Hrvatskom. Je tome razlog osećaj inferiornosti, zluradosti ili gluposti.
    Molim da mi se komentar objavi.

  24. pa i treba da premaši hrvatsku jer je hrvatska izgradila sve svoje autoputeve,još im ostalo nekih 30 km do siska

  25. Broj kilometara se Srpski kaze duzina… Hvala Bogu da stignemo drzavu koja je povrsinska 2 puta manja. Mozda ne bi trebalo da se time tako mnogo hvalimo. Inace, mogli bi konacno da zavrse ulicu Kraljice Marije u Bgd, 6 meseci im nije dovoljno da je prekopaju, stave cevi i zatrpaju… U Srbiji se putevi zaista rade, ali u Beogradu je najgora vlast ikad napravila najveci haos ikad.

  26. I u cemu ce jos da je nadmasi? U prosecnoj starost stanovnistva, broju napustenih sela i u visini plata i zivotnog standarda i plata?! Da necete te svoje puteve da ‘uclanite u EZ’, kada vec Srbiju ne umete?! Kome ih pravite, kinezima sa kojima imamo 99% uvoza im1% izvoza, da se brze povezu sa Evropom?!
    Ma, sigurno ce Srbiji trebati vase preskupe dzade za kineske pare, da onako ocajni izgladneli brze pobegnu iz tvoje i vuciceve despotije i domognu Zapada.

  27. Davne 1970 god.,sam kao dete napustio YU !
    Aktivan sam u Swedskoj politici.Verijte da
    nikada niko od politicara Evrope nije upo-
    redjivao svoj tkz.“rezultat rada“ sa ostalim
    zemljama Evrope ili van te iste.Mizerno je!
    I Hutler je izgradio skoro 9 000 km autobana
    pa sta!?
    Kako se Narod podnosi sve ove gluposti koje
    serviraju svakog Bozjeg dana?
    !!

    1. Narod ne podnosi ove gluposti, narod voli ove gluposti, posebno ako je neko poredjenje sa omrznutim komsijama.

  28. Očigledno je, da ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture voli, da kada je reč o auto-putevima, Srbiju upoređuje sa Hrvatskom pa pogledajmo neke zanimljive podatke o auto-putevima u Hrvatskoj. Hrvatska ima ukupno 1.314 km. auto-puteva kojima je u 2018. godini prošlo 82,6 mil. vozila, pa je prihod od naplaćenih putarina bio oko 410 mil. evra, odnosno prosečno oko 5€/vozilo (oko 580 din/vozilo). Drugi zanimljiv podatak je, da je skoro 35% putarine naplaćeno od korisnika auto-puta A3; GP Bregana-Zagreb-GP Bajakovo, dužine 308 km. pa matematika govori, da je na 23,4% ukupne dužine auto-puteva naplaćeno skoro 35% ukupno naplaćene putarine te godine u Hrvatskoj. To znači da neki delovi drugih auto-puteva u Hrvatskoj nisu tako »profitabilni« kao auto-put A3. Pošto se izgradnja auto-puteva i u Srbiji i u Hrvatskoj većinom finansira kreditima finansijskih institucija pogledajmo kolike su godišnje obaveze auto-puteva Hrvatske prema davaocima kredita. Ako je verovati Finansijskom planu auto-puteva Hrvatske za 2020. godinu za to je predviđeno tačno 1.371.872.160 kn., odnosno oko 184,1 mil. evra, dok je u projekcijama za 2021. ta suma oko 235,5 mil. evra, a za 2022. oko 263,2 mil. evra. Imajući sve to u vidu nije teško zaključiti da će se najveći, da ne kažem »lavovski« deo putarine u Srbiji naplaćivati od korisnika auto-puta A1; GP Horgoš-Beograd-GP Preševo, zatim A3; GP Bajakovo-Beograd i A4; Niš–GP Gradina. I u 2018. su korisnici auto-puteva Srbije kojih je bilo 53,7 mil. vozila platili 23,6 milijarde dinara putarine, odnosno prosečno oko 440 din/vozilo, a to je za 25% manja prosečna cena korišćenja auto-puteva u Srbiji od prosečne cene korišćenja auto-puteva u Hrvatskoj. Zato se sada postavlja pitanje koliki će biti godišnji iznos plaćenih putarina na auto-putu A2 – »Miloš Veliki« i na budućem auto-putu »Moravski koridor«. Imajući u vidu da će na ta dva auto-puta biti vrlo mali ili skoro zanemarljiv broj tranzitnih inostranih vozila kao u slučaju auto-puteva A1, A3 i A4, kao i da postoje paralelni državni putevi IB reda, bojim se da naplaćena putarina na ta dva auto-puta neće biti dovoljna ni za tekuće održavanje istih. To se pogotovo odnosi na auto-put »Moravski koridor«, za koga nije potrebno biti »veliki« saobraćajni stručnjak pa konstatovati, da je planirani auto-put koji će biti širok 30 m., odnosno za 1,6 m. širi od ostalih auto-puteva u Srbiji isključivo politička, da ne kažem predizborna politička odluka bez osnove u nauci koja se zove »Planiranje, izgradnja i eksploatacija saobraćajne infrastrukture«. A ta nauka kaže, optimalno rešenje je izgraditi takozvani »brzi put«, drugim rečima proširiti postojeći put IB reda na 2+2 saobraćajne trake i napraviti zaobilaznice oko svih naseljenih mesta uz napomenu, da postojeći put IB reda već zaobilazi Kruševac.

  29. Puna su joj usta autoputeva….Norveska nema autoputeva i gde je?…Vrh, vrhova….

  30. Zašto ne kažete da ni jednu domuću fabriku niste spasili ili novu podigli.? Zašto ne kažete da ni jedan sistem za navodnjavanje niste podigli u Vojvodini i pomogli našoj poljoprivredi.?.Koliko mladih je bilo u stanju da kupi jeftinije stanove da bi mogli radjaju decu i podizati natalitet?..Zašto ne kažete da ni jedan strani ivestitor nije došao u Srbiju a da mu niste morali sve obezbediti od hala , infrastukturu pa čak i subvecnije od 10.000 eura po radniku…Dojadili ste sa tim hvalisanjem oko puteva za koje ste za 7 godina podigli javni dug sa 15.7 milijardi na 29 milijardi eura….Zar nije normalno da se podižu putevi, tj da se rekonstuišu? Zašto ne kažete da naši kilomerti koštaju mnogo više nego što najskuplji kilometar puta košta u Evropi..?

  31. Savakako ce Srbija nadmasiti Hrvatsku i po kolicini opljackanog novca za isplatu politicara ugradjenih u ugovore. A Zorana je jedna od tih, i to veoma uspesna, ruku pod ruku sa Vucicem, Vesicem i ostalim SNS lopinama i veleizdajnicima.

  32. Mnogi ce reci : dobro je, samo neka grade,sposobni su . Da sposobni su , kako za gradju jos vise za kradju .Kolko ce Zoka i njen Atanasije,pardon, Atanacko da se „omrse od svega ? hahaha

  33. Sramota koliko smo u zaostatku sta su radili od petog oktobra nista krali punili Džepove posle njih se krenulo najvažnije da su uništili građevinsku operativu ugasili firme Dom Komgrap Napred Ratko Mitrović Planu Trudbenik Bravo bravo zato kasnimo a se…..u bez prestanka smišljaju afere svakojake beznačajne koje ne donose baš nista km nepostoje kod njih samo foteljica im u glavi

  34. Drazo,mozda si i Ti poceo da brojis Kilometre sa ovom ovom Gospodjom,pa
    to dugo traje.

  35. Ocigledno je da ova dama ima smisla za humor jer me svojim izjavama cesto slatko nasmeje.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 4, 5. i 6. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Cetković - E-play

Dnevnu novinu Danas jako cenim i poštujem pre svega zato što je jedna od retkih koja ima rubrku o kulturi i sceni.