Momirović: Broj vansudskih potrošačkih sporova povećan sa sedam na 779 1Foto: FoNet/ Milica Vučković

Ministarstvu trgovine predstoje značajne aktivnosti na daljoj izgradnji efikasnog i umreženog sistema zaštite potrošača, a među prioritetima se izdvajaju potreba za većim angažovanjem lokalne samouprave u sistemu zaštite i uvođenje teme zaštite potrošača u nastavni plan i program školstva, izjavio je danas ministar trgovine Tomislav Momirović.

Momirović je, na panel diskusiji „Prava potrošača-dokle smo stigli i čemu stremimo“ koju je organozovala kompanija „Lidl“, rekao da su angažovanje privrede i uspostavljanje partnerskog odnosa sa privatnim sektorom jasan pokazatelj da je Ministarstvo trgovine zajedno sa predstavnicima privrede koji su učestvovali u izradi Zakona o zaštiti potrošača, posvećeno uspostavljanju modernog i efikasnog sistema.

„Podatak da je 2021. godine, kada nije postojala obaveza trgovca da učestvuje u vansudskom rešavanju spora, bilo sedam postupaka u odnosu na 779 predloga za vođenje postupka od jula 2022. godine, kada je aktivirana IT platforma za vansudsko rešavanje potrošačkog spora, dovoljno govori o potrebi uvođenja jednog ovakvog sistema“, rekao je Momirović.

On je naveo da je Ministarstvo trgovine na ovaj način pomoglo i dijalog dve strane, a samim tim i veće poverenje potrošača u privatni i javni sektor, a da to pokazuju i podaci – rešeno je 495 predmeta i to 181 predmet je rešen tako što je zaključen sporazum između trgovca i potrošača.

Momirović je rekao da je odlukom Vlade od 23. februara ove godine obrazovan Nacionalni savet za zaštitu potrošača u čijem sastavu su i predstavnici Privredne komore Srbije, kao i druge institucije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari