Nekadašnji direktor JAT-a o otkazivanju letova Er Srbije: Ovo se nije desilo u vazduhoplovstvu od Drugog svetskog rata 1foto (BETAPHOTO/Air Serbia/DS)

Ovo što se desilo juče sa otkazivanjem letova Er Srbije, da organizacija potpuno zataji, nije se desilo u vazduhoplovstvu od Drugog svetskog rata, rekao je Predrag Vujović, nekadašnji direktor JAT-a.

„Sve što se desilo juče je neverovatno. Saopštenje Er Srbije je isto neverovatno. Reći da nisu stigli avioni koji prevoze putnike, a koji su iznajmljeni je isto neverovatno. Pa te kompanije koje su trebale da isporuče avione Er Srbiji su morale da jave na vreme, i javile su jer one to rade zarad sopstvenog ugleda. I samo saopštenje Er Srbije je zakasnilo jer se u kompaniji sigurno znalo se šta se dešava i sve se i dogodilo ranije, pre subote veče. Ali tek kada su putnici počeli da otkrivaju da su letovi otkazani ili da kasne i to preko društvenih mreža, kada je nastala panika, e onda je stiglo saopštenje“, rekao je Vujović u Danu uživo.

On je objasnio i da je to što radi Er Srbija – iznajmljuje celu flotu, loše kao i da to ni jedna kompanija u Evropi ne čini.

„Er Srbija nema ni jedan svoj avion, cela flota je iznajmljena. JAT je nekada imao 70 odsto flote u svom vlasništvu. U evropskim avio kompanijama taj odnos je 60 prema 40 u korist sopstvene flote. Vi kada iznajmljujete avion plaćate mnogo više nego da ga samo jednom kupite. A tek iznajmljivanje aviona sa pilotom to je najskuplje“, rekao je bivši direktor.

On je objasnio i to da kada se avion iznajmljuje vlasnik aviona zapravo određuje kada ćete moći da ga koristite.

„Er Srbija je uvela 43 nove destinacije, to velike kompanije nikada ne bi uradile. Treba da imate stručne kapacitete da možete to da izvedete, gde Er Srbija leti to nema nikakve logike. Oni za Hrvatsku imaju šest linija, dok ni jedna njihova kompanija ne leti do nas. Za Nemačku letimo na sedam, a Lufthansa kod nas ima samo dve. I te linije Er Srbije nisu isplative“, rekao je Vujović

On je naveo i da se u ozbiljnim kompanijama pre uvođenja svake linije radi analiza o eknomskoj opravdanost.

„Ja ne verujem da to postoji za 43 nove destinacije. Pa JAT nikada nije leteo na ovoliko linija“, rekao je bivši direktor.
Koja su prava putnika u slučaju otkazivanja ili kašnjenja letova?

On je objasnio i da od tri najveće evropske kompanije samo jedna leti u Srbiju i da je to tako je one nemaju interesa da uvode više linija ali naveo kao primer to da „zato Er Srbija ima pet linija za Francusku, dok ni jedna kompanija iz te države ne leti u Beograd“.

Vujović je poručio i da svi putnici koji su „juče nastradali“ imaju pravo na nanadu štete.

„Juče je nastradalo oko 3.000 putnika, neki nisu otputovali, neki su izgubili veze i oni ne mogu biti zadovoljni onim što je zvanično saopšteno. U EU se svako kašnjenje preko tri sata računa kao otkazan let i dobijete 600 evra. Da li mislite da će 3000 ljudi dobiti taj novac iako imaju pravo na to“, upitao je Vujović i istakako da je razlika između dobre i loše kompanije u tome kako rešava odnose sa putnicima „da li objavljuje informacije na vreme, da li se putnicima nudi adekvatna zamena novac ili drugi let i da li ima se pruža pravo objasnjenje“.

Bivši direktor je objasnio i da treba praviti razliku između aerodroma i avio kompanije jer je avio kompanija dužna da obavesti aerodrom o svim promenama kako bi putnici na vreme znali.

„Aerodrom sve informacije dobija od aviokompanije i ako ona nije najvila da će letovi biti otkazani aerodrom nije kriv i dužan da ispravlja greške. Ako vodite kompaniju kako treba onda mora da znate i koga koga treba da obavestite, šta ćete reći i šta ponuditi“, rekao je Vujović

On smatra i da nije nemoguće da se u celoj prici oko problema Er Srbije zapravo „provlači beli štrajk u kompaniji, štrajk pilota, osoblja, koji su nezadovoljni celom situacijom“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari