Novi koncept javnog prevoza u Šapcu: Polasci na svakih 15 minuta 1Foto: Sabac.rs

Novi sistem javnog prevoza u Šapcu počeće da funkcioniše od septembra, a osnovna ideja jeste umrežavanje gradskih naselja i povezivanje sa centrom.

Uz sadašnjih 81 stajalište uvodi se još 30 novih. Tim stručnjaka iz JP „Infrastruktura“ u saradnji sa saobraćajnom inspekcijom i drugim gradskim službama uradio je studiju koja predstavlja nadogradnju postojećeg sistema javnog prevoza.

Tri gradske linije su modifikovane, uvode se dve nove i još jedna koja vodi do industrijske zone. Karte će biti vremenski ograničene, a polasci će biti na svakih 15 minuta. Svako stajalište udaljeno je maksimalno 300 metara od bilo kog stambenog objekta, pokrivene su sve velike firme, javna preduzeća, škole, groblja, pijace… Sva autobuska stajališta biće bolje obeležena, a na centralnom, kod Saborne crkve, ukrštaće se tri glavne gradske linije i odatle će biti moguće presedanje do svake željene destinacije.

Sistem javnog prevoza deo je šireg projekta koji treba da ponudi rešenja za celokupan saobraćaj u gradu. Reč je o planu održive urbane mobilnosti koji grad Šabac razvija uz ekspertsku, tehničku i finansijsku podršku Stalne konferencije gradova i opština.

– To je veliki projekat u kome kao dva pilot grada učestvuju Šabac i Pirot. Cilj je da do marta 2020. godine imamo urađen plan održive mobilnosti. U pitanju je savremena verzija nekadašnje saobraćajne studije i ona će analizirati i uticaj prigradskog područja na sve vrste transporta – kretanje pešaka, biciklista, sve vidove motorizovanog prevoza, i u okviru toga je i javni prevoz. Inače, javni prevoz je prepoznat kao najveći nedostatak ovog grada i nešto što je građanima najpotrebnije, kaže Ksenija Lukić, arhitekta iz JP „Infrastruktura“. Autobuska stajališta će biti unificirana sa tablama na kojima će se jasno videti red vožnje i obaveštenja o linijama. Tender za javni prevoz biće raspisan tokom leta.

Inače , kada je reč o pripremama za bolji saobraćaj, upravo je završeno asfaltiranje Ulice Nikole Pašića, kojom će od jeseni prolaziti novi gradski prevoz, a uskoro počinju radovi u ulicama Surepova i Prote Smiljanića.

– Trenutno smo u naselju Čavić i nastavićemo da asfaltiramo sve ulice kuda bi na jesen trebalo da prolazi novi gradski prevoz. Sve ulice na liniji javnog prevoza u gradu će biti asfaltirane. Ne zapostavljamo ni seoska područja, radimo kako šljučenje tako i asfaltiranje puteva na seoskom području. Do kraja građevinske sezone završićemo sve započete i obimne radove. Obezbedili smo u budžetu 10 miliona evra za ove radove i pored toga što nam država duguje 30 miliona evra, Šabac će dobiti drugačiji izgled, ukazao je Milan Vasić, načelnik Gradske uprave.

Sam grad Šabac ima oko 60.000 stanovnika, a gravitiraju mu i velika prigradska naselja Majur, Letnjikovac, Jevremovac i Pocerski Pričinović. Jedan od ciljeva jeste da se smanji upotreba automobila, jer je centar grada preplavljen sa njima. Potrebe građana, dolazak i odlazak sa posla, usluge gradskih službi i javnih preduzeća brže bi se obavljale bez potreba korišćenja parkinga, i naravno, tu se i ekonomske uštede.

U gradu oko 20.000 automobila

Iako je još tridesetih godina 19. veka Šabac projektovan po uzoru na srednjoevropske gradove, sa širokim i pravim ulicama, pokazalo se da su one sve preopterećenije. Za vreme praznika ili u špicevima saobraćaj je usporen, sa velikim gužvama. Pretpostavlja se da u gradu ima oko 20.000 automobila, što sa onima iz drugih mesta čini saobraćaj sve otežanijim.

Ovaj projekat ima i ekološki značaj smanjenja aerozagađenja. Takođe, sprovodi se niz mera na uvođenju novih biciklističkih staza, kako bi se ovaj vid saobraćaja barem malo približio proseku kakav je u razvijenim evropskim zemljama. Za sada manje od deset odsto saobraćaja u Šapcu obavlja se biciklima, a u Danskoj, na primer, u Stokholmu oko 60 odsto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari