Gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski kazala je da je od oko 6.000 domaćinstava sa teritorije grada kojima je već godinama isključena struja iz različitih razloga njih 60 priključeno na mrežu, ocenjujući da je takav rezultat “veliki uspeh”.

“Do sada smo uspeli da, zajedno sa EPS-om, kroz ovakve prijeme, 60 porodica vratimo na sistem i to je za nas veliki uspeh. Ima stvari koje su vrlo teško rešive ili nerešive, posebno kada se radi o ljudima koji nisu svoje strujomere prebacili na sebe već se oni i dalje vode na pokojnike”, rekla je Sotirovski, nakon što je danas, zajedno sa predstavnicima EPS-a, primila građane koji godinama žive u mraku.

Ona je najavila da će se nastaviti organizovano rešavanje problema Nišlija čija su domaćinstva isključena sa elektroenergetske mreže.

Državni i lokalni zvaničnici su pre skoro godinu i po dana, prošlog aprila, najavili da će Grad Niš i i država posredovati kod EPS-a kako bi se našlo rešenje za građane koji godinama žive bez struje.

Na sastanku u Gadžinom Hanu, kojem je prisustvovao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, oni su najavili da će se u saradnji sa EPS-om razgovarati o mogućim “modalitetima reprograma dugovanja”.

Država i EPS do sada nisu javno saopštili takve modalitete, niti je poznato da li oni postoje.

Nakon sastanka u Gadžinom Hanu usledio je poziv Grada Niša svim građanima koji su ostali bez struje da se prijave kako bi njihovi slučajevi bili “sagledani”, na koji se javilo njih 900.

Iz Centra za zaštitu potrošača „Forum“ tada su upozorili da su mnogi od njih odbili dogovor jer su iz EPS-a zahtevali da uplate po nekoliko hiljada evra, te da plate i dugovanja koja su zastarela.

Prema evidenciji “Foruma”, ubedljivo najveći broj od ukupno 6.000 domaćinstava isključen je zbog navodne neovlašćene potrošnje, odnosno “krađe struje”, koju je EPS Distribucija konstatovala uglavnom samo zbog oštećene plombe na brojilima, te nije dokazala “krađu” u skladu sa zakonom.

Nije malo isključenih potrošača koji su izražavali sumnju da su plombu oštetili ili uklonili upravo radnici Elektrodistribucije, pošto su, kako kažu, pre ekipa koje su „utvrdile“ nepravilnost dolazile ekipe koje su „proveravale“ brojilo.

Još je veći problem, navodili su u Forumu, što je nakon isključenja, EPS Distribucija svim korisnicima koji su odlučili da u potpunosti izmire iznos “neovlašćene potrošnje”, uključenje struje uslovljavala dodatnim „protivpravnim“ zahtevima.

Potrošači su, naime, obaveštavani da će im struja biti uključena tek kada kupe nova brojila i plate njihovo izmeštanje sa prethodnog mernog mesta.

“Na taj način EPS Distribucija je prebacila troškove kupovine i postavljanja značajnog broja novih brojila na potrošače koji su navodno ‘krali struju’, kazali su u “Forumu”.

U ovoj potrošačkoj organizaciji su objasnili da je, po Zakonu o metrologiji, EPS Distribuicija obavezna da o svom trošku zameni brojila koja su „metrološki neispravna“, odnosno ona sa isteklim državnim žigom i „nebaždarena“, kakvih je, po nalazima Direkcije za mere i dragocene metale, među isključenim građanima „čak 90 odsto“.

“Kroz sistem navodne ‘krađe struje’ zbog koje su građani isključivani sa mreže, EPS Distribucija je od dela domaćinstava uspela da naplati i zastarele dugove, što ne bi mogla da učini pred sudom, pošto komunalni dugovi, po Zakonu o obligacionim odnosima, zastarevaju posle godinu dana”, kazali su u “Forumu”.

Oni su dodali da je iznos zastarelih dugovanja, pritom, i “naduvavan” za po nekoliko miliona dinara, zahvaljujući primeni konformne metode za obračun zatezne komate, koju je Ustavni sud Srbije proglasio neustavnom još 2012. godine.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom  linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari