Počela izgradnja intermodalnog terminala u Batajnici 1Foto: instagram/Budućnost Srbije

Izgradnja intermodalnog terminala (drumsko-železničkog čvora) u industrijskoj zoni u Batajnici, kod Beograda, počela je danas, a vrednost investicije je 15,5 miliona evra.

Novac za izgradnju i opremanje terminala obezbedila je EU, i to 13,7 miliona evra bespovratnih sredstava, a preostalih 1,8 miliona evra je iz budžeta Srbije.

Planirano je da izgradnja terminala, na površini od 82,5 hektara i kapaciteta 80.000 kontejnera, traje dve godine.

Prilikom polaganja kamena-temeljca predsednik Srbije Aleksandar Vučić je rekao da će taj terminal, kao „suva luka“, biti od velikog značaja za brži pretovar robe i zaštitu životne sredine, a doprineće i ekonomskom rastu Srbije.

On je naveo da Beč ima tri intermodalna terminala, a u Nemačkoj ih je više od 100.

Značaj terminala, kako je rekao, prvog ali ne i poslednjeg u Srbiji, je i u tome što će tu raditi značajan broj ljudi, što direktno, što indirektno vezanih za njegov rad.

„Nadam se da ćemo imati bar tri puta više kamiona na putevima, a kada terminal bude radio to će suštinski značiti šest puta više kamiona nego danas“, rekao je Vučić.

Istakao je da je cilj Srbije da u naredne tri godine bude po ekonomskom rastu najbolja u Evropi.

„Potrebno je još mnogo godina velikog rasta, zbog velikog zaostajanja u prethodnom periodu, da stignemo po standardu života neke razvijene evropske zemlje“, rekao je Vučić.
On je zahvalio članicama EU na pomoći Srbiji u realizaciji tog, kao i drugih projekata.

Šef Delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici je rekao da je početak izgradnje terminala istovremeno i početak kampanje EU o povezivanju.

Ocenio je da će intermodalni terminal u Batajnici omogućiti bolje povezivanje srpskog tržišta sa regionalnim i evropskim, smanjiti transportne troškove i zagađenje životne sredine.

Podsetio je da je udeo logističkih troškova u ceni proizvoda u zemljama EU od 10 do 12 odsto, a u Srbiji do 20 odsto.

„Unapredjenjem transportne poveznosti smanjujemo troškove, povećavamo konkurentnost Srbije i unapredjujemo socijalno-ekonomske standarde“, kazao je Fabrici.

Dodao je da će u terminalu biti zaposleno 28 ljudi, a indirektno više od hiljadu.

„Sada su pretovarni kapaciteti u Srbiji 10.000 kontejnerskih jedinica, a kada bude zavšen intermodalni terminal biće 80.000“, rekao je Fabrici.

Podsetio je da je 2015. godine EU izdvojila milijardu evra bespovratne pomoći za modernizaciju transportne i energetske infrastrukture i povezivanje Srbije i Zapadnog Balkana sa EU.

„Srbija je najveći primalac sredstava iz fondova za povezivanje i do sada je dobila 200 miliona evra bespovratne pomoći za šest velikih investicionih projekata. Intermodalni terminal je jedan od tih šest projekata“, rekao je Fabrici.

Ministarka za evropske integracije Jadranka Joksimović je kazala da je dan kad počinje izgradnja terminala značajan za Srbiju na evropskom putu.

Ukazala je na značaj terminala u borbi za čistiju životnu sredinu, što je jedan od prioriteta Srbije.

Intermodalni terminal, deo budućeg logističkog centra u Beogradu, treba da poveže sve vidove transporta što će doprineti atraktivnosti i konkurentnosti Srbije kao zemlje tranzita, smanjiti troškove transporta i uticaj teških teretnih vozila na životnu sredinu.
Terminal će biti opremljen za pretovar i skladištenje i povezaće različite vidove transporta, prvenstveno putni i železnički.

U kompleksu će biti ukupno tri kilometra saobraćajnica i železničke infrastrukture. Na površini od blizu dva hektara gradiće se poseban plato za skladištenje kontejnera, oko pet hektara je namenjeno za slobodne površine i za uredjene zelene površine, a projektom je predvidjena izgradnja oko 70 parking mesta.

U toku izgradnje intermodalnog terminala biće raspisan tender za nabavku prateće opreme, neophodne za funkcionisanje terminala.

U toku su i pripreme za realizaciju logističkog centra neposredno uz terminal. Tu će se obavljati svi logistički poslovi u vezi s drumskim i železničkim prevozom, kao što su špedicija, prevoz i carina, a biće zastupljene i prateće usluge skladištenja i održavanja.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari