Iako je pre desetak dana Mlađan Dinkić obilazeći kompaniju Fijat automobili Srbije izjavio da mu je uručeno pismo potpredsednika Fijat Grupe Alfreda Altavila o mogućoj poslovnoj saradnji Fijata i smederevske Železare, iz Torina, Smedereva, ili pak Vlade Srbije tim povodom se više niko nije oglasio.


Zbog toga su se i javile spekulacije da je pismo iz Fijatovog top menadžmenta predstavljalo više gest prijateljstva, podrške i svojevrsne zahvalnosti Alfreda Altavila odlazećem ministru nego stvarnu želju Fijata da od Železare Smederevo kupuje, kako je naglašeno, limove za proizvodnju 500.000 automobila godišnje. Ipak, upućeni tvrde da je poruka menadžmenta Fijata o želji te kompanije da uspostavi poslovnu saradnju sa smederevskom Železarom ozbiljna i zasnovana na finansijskoj i poslovnoj logici, prema kojoj bi Fijatove fabrike u Srbiji i Italiji, pre svega, lim za karoserije automobila u Smederevu kupovale po znatno povoljnijim cenama no na svetskom tržištu. Ista logika rukovodila je Fijat i kad je dolazio u Srbiju, gde mu je proizvodnja usled jeftinije radne snage, energije, logistike, te dobijenih povlastica od države i lokalne samouprave, znatno isplativija no drugde po svetu. Takođe, tvrdi se i da muk nastao nakon te izjave potiče iz činjenice da je za osposobljavanje železare za taj posao potrebno najmanje 150 miliona evra. Železara i država Srbija te pare nemaju, ali imaju ponudu Fijata koja potencijalnim strateškim partnerima i investitorima garantuje da smederevska kompanija ponovo ima tržište. Na potezu su Vlada Srbije i novi ministar privrede.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari