Potpisan ugovor s kineskom fimom o izgradnji auto-puta Novi Beograd-Surčin

Ostavite komentar


  1. Prvo, to nije auto-put Novi Beograd – Surčin dužine 7,9 km. već magistralni put koji će povezivati Novi Beograd sa auto-putem Surčin – Obrenovac, a priključak će biti na petlji »Surčin Jug«. Jedino ostaje pitanje, da li će kod te petlje put Novi Beograd – Surčin zaobići Ergelu Surčin sa severne ili južne strane ili će se ona srušiti. Drugo, a mnogo važnije pitanje je, a gde će biti priključak tog puta na Novom Beogradu; Vojvođanska ulica, Jurija Gagarina ili neka treća novoizgrađena saobraćajnica. Ne treba biti veliki saobraćajni stručnjak pa konstatovati da od proširenja Vojvođanske ulica nema ništa, da je Jurija Gagarina koja ima po tri saobraćajne trake u oba smera i danas na svom saobraćajnom maksimumu, a lokaciju za neku treću novoizgrađenu saobraćajnicu moje oči ne vide. Pored toga, cena od 70,5 mil. USD za 7,5 km., pa i da je to auto-put u punom profilu je malo preterana. Imajući u vidu konfiguraciju terena; ravnica – poljoprivredno zemljište, očigledno je da će veći deo od 70,5 mil. USD otići na eksproprijaciju zemljišta i objekata koji se nalaze na traci puta, a verovatno i za Ergelu Surčin.

    1. Biće primenjen plan koji je još 2012 god. završio ,, CIP “, a prošao je javnu raspravu tek 09.05. 2019 god. Ta nova saobraćajnica će se vezivati sa Novim Beogradom putem dva kraka , kod kružnog toka u ul. Dr ivan Ribar i sa Bul.J. Gagarina . Ostaju nejasna tri pitanja , zašto se u izgradnju nije krenulo ranije da bi se istovremeno pustila u rad cela prva deonica od Novog beograda do Obrenovca . Zašto je za ovu najlakšu deonicu potrebno izdvojiti 70 ,5 miliona evra . I zašto će radovi trajati skoro dve godine kada je teren ravničarski i bez objekata .

      1. Gde ima kruzni tok izmedju Ivana Ribara i J.Gagarina? Jel onaj skroz na vrhu kod vulkanizera gde busevi skrecu desno ka Surcinu iz Vojvodjanske?

  2. A kada je to bio objavljen tender,ko se prijavio i zašto nije ispunio uslove tendera?Jer,njegova obećanja iz 2012. su:čim pobedimo čeka nas 100 milijardi USD investicija,struja će biti jeftinija 30%,neće biti partijskog zapošljavanja,svi direktori će biti birani na konkursima,svi tenderi će biti javni,biće ukinute raznorazne agencije…Šta je ispunjeno do sada?

  3. 1 m3 iskopa 5
    2. 0.6m3 šljunka 10 e
    3. 0.25m3 betona. 15
    4. 30 kg gvozdja. 15
    5. 0.0.75m3 asfalta. 20
    6. 0.4 m ograde. 40
    7. 0.2 m trotoar sa ivicnjakom 10
    8. 0.2 m drenaže i kanalizacije : 40
    9. Signalizacija : 10
    10. Razno 20
    Ukupno m2 puta: 185 e
    Izvodjenje radova : 100 e m2
    Ukupno: 285 e m2 ili 2850000 kilometar.

    Ili oko 20.000.000

    I tri petlje po 5.000.000

    Ukupno 35.000.000

    1. Neće biti nijedne petlje . Ova vlada je izbacila iz prvobitnog projekta dve petlje u Sur;inskom polju . Biće obične ulice sa po 6 traka i krstastim raskrsnicama . Petlja kod obilaznice u Jakovu je uračunata u kredit za taj drugi deo prve deonice od Surčina do Obrenovca .

  4. Pedantni slovenci su izračunali da ih je 8,4 km. auto-puta Divača – Dane koji je izgrađen na sličnom – lakom terenu kao teren na kome će biti izgrađena i deonica Novi Beograd – Surčin dužine 7,9 km., koštao 20 mil. USD, dok je na malo težem terenu izgrađena deonica auto–puta Šentilj – Pesnica dužine 9,5 km., koja je koštala 34,2 mil. USD. Dakle, više je nego očigledno, da je cena od 70,5 mil. USD za deonicu od 7,9 km. prevelika, da ne kažem »prenaduvana« pa se postavlja pitanje, da li se izvođaču iz Kine time »plaća« i neka druga »usluga«.

  5. Pedantni slovenci su izračunali, da ih je izgradnja auto-puta Divača – Dane dužine 8,4 km. po lakom i ravnom terenu, dakle sličnom terenu po kojem bi se gradio i put Novi Beograd – Surčin dužine 7,9 km., koštala 20,5 mil. USD, dok je auto-put Šentilj – Pesnina dužine 9,5 km. izgrađen po malo težem terenu koštala 38 mil. USD. Dakle, više je nego očigledno, da je cena izgradnje puta Novi Beograd – Surčin dužine 7,9 km. od 70,5 mil. USD prevelika, a zašto je to tako znaju samo nadležni.

  6. Bespotreban priključak za Novi Brograd, koji je otprilike tri puta skuplji od realnog. Ovaj deo puta ne bi treba da košta više od 2 miliona eura po dužnom kilometru. Sve što rade je samo pranje para i pljačkanje Srbije.

    1. Tako to isto rade naša najnovija vekovna “braća“ kinezi, sa korumpiranim režimima u podsaharskoj Africi, dakle nema tendera, nego se lepo pogode sa “gazdom“ i na kraju svi zadovoljni, osim opljačkanog naroda…

  7. Od svih komentara samo nema onog na to; cija ce iseljena deca kinezima vratiti pare koje su platili sami sebi da bi nekom Faraonu Vucicu u nekoj Srbiji napravili dzadu koja nikome ne treba … ?!

  8. Pošto postajemo kineska „gubernija“, kako god da posmatramo fenomen nestajanja, predlažem da sve projekte auto puteva, železnica, regulacija nadezemnih (a može i podzemnih voda) damo Kinezima kroz koncesiju. Na ovaj ili onaj način ova vlada nas je prodala Kinezima, Amerima, Nemcima (najvećim prijateljima po geniju Vučiću, koji nas skoro potamaniše), pa kud svi Turci tu i mali Mujo…. samo da po geniju Vučiću budemo „lideri regiona“

  9. Izvinite draga gospođo/gospođice, buduća stanarko apartmana u Zabeli, a kada je bio tender za izvođenje radova, ko su podnosioci ponuda, ko je radio tehničku specifikaciju radova, ko je utvrdio cene? Javni tužilac da počne da radi svoj posao, inače ode Srbija na doboš.

Ostavite komentar


Ekonomija

Naslovna strana

Naslovna strana za 4, 5. i 6. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Zoran Panović, novinar

Mislim da bi bilo krajnje pošteno i odgovorno da se ljudi koji zaista vole Danas učlane u Klub čitalaca Danasa.