Gradska uprava u Kragujevcu juče je odlučila da prekine saradnju sa ovdašnjim preduzećem Autosaobraćaj (AS), čime bi trebalo da se stavi tačka na višegodišnje probleme u prigradskom prevozu sa kojima se suočavaju na stotine učenika kragujevačkih škola, radnika i žitelja seoskih naselja.

Ostaje da se ta odluka ozvaniči formalnim raskidom ugovora sa AS-om što se očekuje na današnjoj sednici Gradskog veća. U lokalnoj samoupravi za naš list kažu da grad intenzivno traži mogućnost da u prigradski prevoz što pre uključe „Lastu“ i privatnu firmu „Vulović transport „, kojima je u Kragujevcu već poveren najveći deo gradskog saobraćaja. Otuda se, ističu, razmišlja i o tome da se „Lasta“ i „Vulopvić transport“ u posao uvedu i na osnovu eventualne odluke Gradskog veća o integrisanom gradskom i prigradskom prevozu.

Kako bilo, „Lasta“ i „Vulović transport“ će dosadašnjih 12 linija u prigradskom saobraćaju u Kragujevcu u punom kapacitetu preuzeti sutra ili najkasnije, u ponedeljak, u zavisnosti od toga da li za dva dana mogu da se okončaju sve pravne i druge formalnosti. Odluka o uvođenju novih prevoznika u prigradski saobraćaj u Kragujevcu doneta je nakon prekjučerašnjeg sastanka u Skupštini grada, na kojem su poslovodstvo i sindikalci AS-a konačno priznali gradskom rukovodstvu da više nemaju ni tehničke, ni kadrovske mogućnosti da organizuju prigradski prevoz, koji im je poverila lokalna samouprava.

Sastanku u Skupštini grada prethodila je dvodnevna obustava rada zaposlenih u AS-u, koji su tražili isplatu barem jedne od devet zaostalih zarada i početak realizacije socijalnog programa, koji bi omogućio da oko 250 od ukupno 480 radnika dobrovoljno ode iz firme. Zaposlenima u AS-u u međuvremenu je isplaćeno po 3.000 dinara, a do kraja nedelje poslovodno-sindikalna delegacija preduzeća pokušaće da u Ministarstvu saobraćaja izdejstvuje odluku o tehničkoj pomoći toj firmi koja bi joj omogućila da sačuva međugradski prevoz, koji je, takođe, ugrožen zbog nedostatka autobusa.

AS, naime, od 11 potrebnih autobusa za održavanje šest svojih dnevnih linija za Beograd ima samo tri, tako da bez tehničke saradnje sa nekom od domaćih firmi neće moći da sačuva ni najveći deo tih polazaka. U AS-u kažu da se nadaju da će naići na razumevanje nadležnih, i da će uspeti ne samo da sačuvaju međugradske linije, već da će, uz bankarske kredite, moći da stabilizuju poslovanje firme i u roku od mesec dana povrate i izgubljeni prigradski prevoz u Kragujevcu.

Bolji poznavaoci (ne)prilika u AS-u nikako, međutim, ne dele optimizam poslovodstva i sindikalaca u tom preduzeću. Naprotiv, i u gradskoj upravi i u upućenom delu javnosti smatraju da dugogodišnjoj agoniji firme, uzrokovanoj i mahinacijama i lopovlucima ranijih direktora, dolazi neslavan, ali ne i neočekivan kraj. Nekada jedno od najuspešnijih prevozničkih preduzeća u Srbiji i bivšoj SFRJ, ovih dana, najverovatnije, vozi svoj poslednji krug.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari